ضرورت تولید محتوا در رسانه‌های یزد/طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره


ضرورت تولید محتوا در رسانه‌های یزد/طرح پیشنهاد برگزاری جشنواره

یزد ـ مدیرکل ارشاد استان یزد بر ضرورت تولید محتوا در رسانه‌های استان یزد به ویژه در زمینه مسائل مهم استان نظیر مسئله آب و میراث فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جوادیان زاده ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای انجمن صنفی پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد در اداره کل ارشاد استان یزد با ارزشمند خواندن فعالیت این انجمن اظهار داشت: از فعالیت‌های این انجمن و سایر انجمن های فعال در حوزه رسانه حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی اعضای این انجمن بیان کرد: بازتعریف فضای رسانه مجازی و رسانه‌های جدید، مسئولیت مهمی است که باید توسط انجمن صنفی پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد انجام شود.

جوادیان زاده عنوان کرد: عرصه فضای مجازی بسیار پر سرعت است و پیام رسان‌های مختلف و ابزارک‌های مختلف دائم در حال به روز شدن هستند و خبرنگاران نیز باید همپای این ابزارها حرکت کنند.

مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به انتقاد اعضای انجمن از ناآگاهی و ناآشنایی برخی مدیران استان با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم بسترهایی برای شناساندن فضای مجازی به مدیران مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد معیار مشخصی برای تعریف خبرنگار وجود ندارد، افزود: در استان یزد خبرنگاران به چند دسته تقسیم شده‌اند، خبرنگارانی که از این راه ارتزاق می‌کنند، افرادی که مسلط به ابزارک‌ها در عرصه فضای مجازی هستند و دسته دیگری نیز که آموزش‌های آکادمیک را سپری کرده اند.

جوادیان زاده با بیان اینکه البته مشکل تعریف شاخص در حوزه‌های دیگر نیز وجود دارد، اظهار داشت: تعریف یک شاخص برای خبرنگار، نیاز به همفکری دارد و انجمن صنفی پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های استان یزد در این زمینه می‌تواند بسیار موثر عمل کند زیرا اداره ارشاد نگاه سیستمی دارد و فعالان حرفه ای این عرصه، نگاه تخصصی به تعریف خبرنگار دارند.

وی تاکید کرد: پیچیدگی‌هایی در تعریف خبرنگار و شناسایی رسانه‌های فعال و اثرگذار وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با همراهی خود خبرنگاران، این پیچیدگی‌ها را روشن و شفاف کنیم.

جوادیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف محتوا در بسیاری از رسانه های استان یزد و واحد بودن محتوا در اغلب رسانه‌ها عنوان کرد: در یزد یکی از اصلی‌ترین ضرورت‌های رسانه، تولید محتواهای جدید و متناسب با شرایط استان است.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید در زمینه مسائل مهم استان نظیر مسئله آب یا میراث فرهنگی تولید محتوا داشته باشند که پیشنهاد می کنم برای آغاز این مسیر، جشنواره ای توسط انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد تعریف و تدوین و برگزار شود و اداره ارشاد نیز در این زمینه همراهی و همکاری خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها