مجموعه ارباب حلقه‌ها: کتابی جدید به نویسندگی تالکین منتشر می‌شود


مجموعه ارباب حلقه‌ها: کتابی جدید به نویسندگی تالکین منتشر می‌شود

ناشر مجموعه ارباب حلقه‌ها اعلام کرده که به زودی یک کتاب جدید نوشته «جی آر آر تالکین» (J. R. R. Tolkien) از این انتشارات به چاپ می‌رسد. قرار است که کتابی از سری رمان‌های ارباب حلقه‌ها که تاکنون به چاپ نرسیده، تا پایان سال منتشر شود. کتاب «سقوط گاندولین» (The Fall of Gondolin) که توسط نویسنده...

ناشر مجموعه ارباب حلقه‌ها اعلام کرده که به زودی یک کتاب جدید نوشته «جی آر آر تالکین» (J. R. R. Tolkien) از این انتشارات به چاپ می‌رسد.

قرار است که کتابی از سری رمان‌های ارباب حلقه‌ها که تاکنون به چاپ نرسیده، تا پایان سال منتشر شود. کتاب «سقوط گاندولین» (The Fall of Gondolin) که توسط نویسنده افسانه‌ای بریتانیا در سال ۱۹۱۷ نوشته شده بود، اثریست که بسیاری از طرفداران فکر نمی‌کردند که هرگز منتشر شود.

کتاب سقوط گاندولین توسط «کریستوفر تالکین» (Christopher Tolkien) فرزند ۹۳ ساله این نویسنده بزرگ، ویرایش شده و تصویرسازی آن را هم «الن لی» (Alan Lee) برعهده داشته؛ هنرمندی که سالهاست برای مجموعه ارباب حلقه‌ها و دیگر آثار تالکین کار تصویرسازی انجام می‌دهد.

مجموعه ارباب حلقه‌ها: کتابی جدید به نویسندگی تالکین منتشر می‌شود

تالکین نوشتن این داستان را زمانی شروع کرد که برای درمان جراحات وارده از جنگ جهانی اول در بیمارستان بستری بود. این سری رمان‌ها درباره تاریخ Middle-earth بوده و از سال‌های قبل از وقایع مجموعه ارباب حلقه‌ها شروع می‌شود. «جان گارث» (John Garth) نویسنده کتاب Tolkien and the Great War، داستان کتاب سقوط گاندولین را «شروع همه‌ چیزهایی که تالکین از آن پس نوشت» توصیف کرده است.

داستان درباره ماجراجویی قهرمانی بی‌میل است که به قهرمانی واقعی تبدیل می‌شود. این داستان یک ارباب سیاه دارد و در آن برای اولین بار با اورک‌ها و بالروگ‌ها برخورد می‌کنیم. در واقع تالکین در این رمان، اساس همه چیز‌هایی که می‌خواست بعدها بنویسد را پایه‌ریزی کرده بود.

از آن جایی که کریستوفر سال گذشته اعلام کرد که دیگر کتابی از پدرش منتشر نخواهد شد، این انتظار برای انتشار اثری دیگر از تالکین، طرفداران را غافلگیر کرده است. کتاب Beren and Luthien که سال گذشته منتشر شده بود، بر اساس گفته‌های کریستوفر قرار بود که آخرین کتابی باشد که از سری آثار پدرش منتشر می‌شود ولی اینچنین نشد.

کتاب سقوط گاندولین در تاریخ ۳۰ آگوست (مصادف با هشتم شهریور) منتشر می‌شود.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
مجموعه ارباب حلقه‌ها: کتابی جدید به نویسندگی تالکین منتشر می‌شود

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گجت نیوز: تاریخ آغاز فصل چهارم بازی اپکس لجندز (Apex Legends) مشخص شد