بهترین سریال‌های درام آمریکایی


در ادامۀ بحث معرفی بهترین سریال‌ها برای سلیقه‌های مختلف، پس از پیگیری پروندۀ بهترین سریال‌های کره‌ای و بهترین سریال‌های ترکیه‌ای، اینبار به‌سراغ بهترین سریال‌های آمریکایی (در اولین قسمت، بهترین سریال‌های درام آمریکایی) می‌رویم.با ما همراه باشید. در پروندۀ پیش‌رو چند نکته برای شما مخاطبین عزیز در نظر...

بهترین سریال‌های درام آمریکایی

در ادامۀ بحث معرفی بهترین سریال‌ها برای سلیقه‌های مختلف، پس از پیگیری پروندۀ بهترین سریال‌های کره‌ای و بهترین سریال‌های ترکیه‌ای، اینبار به‌سراغ بهترین سریال‌های آمریکایی (در اولین قسمت، بهترین سریال‌های درام آمریکایی) می‌رویم.با ما همراه باشید.

در پروندۀ پیش‌رو چند نکته برای شما مخاطبین عزیز در نظر گرفته شده است. نخست اینکه ممکن است برخی سریال‌هایی که معرفی می‌شوند ممکن است مستقیماً تولید کشور امریکا نباشند، اما حتماً پخش این سریال‌ها به شبکه‌های بزرگ هالیوود باز می‌گردد. دومین نکته اینکه این سریال‌ها بر‌اساس ژانر اصلی‌شان معرفی می‌شوند تا بتوانید براساس سلیقه‌تان به سراغشان بروید. و آخرین نکته اینکه سعی شده سریال‌هایی انتخاب شوند که هم اکنون پخششان ادامه دارد و نسبتاً جدید هستند.

سریال خانه پوشالی

بهترین سریال‌های درام آمریکاییسریال «خانه پوشالی»

خانه پوشالی شبکۀ نتفلیکس، یقیناً اولین نامی است که در فهرست بهترین سریال‌های درام آمریکایی باید قرار بگیرد. سریالی که این روزها در میان جماعت سریال‌باز سخن از جایگزینی ستاره‌ پنج فصل گذشته‌اش (کوین اسپیسی) صحبت‌هایی در میان است. درام آمریکای سیاسی خانه پوشالی که بر‌اساس سریالی انگلیسی در آمریکا تولید شده است، روایت سیاست‌مدار خونخواری با نام فرانک آندروود را نمایش می‌دهد که به‌عنوان یکی از نمایندگان مجلس کنگره امریکا، با کمک همسرش کلیر (رابین رایت) به گرفتن انتقام از کسانی که در گذشته فریبش داده‌اند در واشینگتن می‌پردازد. یک درام پرکشش جذاب با بازی‌های بی‌نظیر (خصوصاً اسپیسی در نقش فرانک آندروود) که با نحوۀ خاص قصه‌گویی‌اش در تمام طول قسمت‌هایش مخاطب را مجذوب می‌کند.

سریال این ما هستیم

بهترین سریال‌های درام آمریکاییسریال «این ما هستیم»

یکی از بی‌نظیرترین ایده‌های درامی که در سال‌های اخیر توسط شبکۀ ان‌بی‌سی آمریکا ارائه شد، همین سریال این ما هستیم است. قصۀ جذابی پستی و بلندی‌های تولد یک سه‌قلو کاملاً متفاوت از یکدیگر در دل خانواده‌ای آمریکایی و شخصیت‌های متأثر از این تولد که هر کدام با کمدی و تراژدی در زندگی‌شان روبرو هستند. روابط خانوادۀ پیرسون که در بهترین شکل توسط دن فوگلمن خلق شده‌اند در مقابل چشم مخاطب تصاویری از واقعیت، عشق و خود زندگی شکل می‌دهد. این سریال بارها در مراسم جوایز امی و گلدن گلوب کاندید بهترین سریال درام بوده است و بالاخره در سال گذشته استرلینگ کی براون (بازیگر نقش رندال پیرسون) توانست جوایز این دو مراسم را برای بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام به خانه ببرد.

سریال تاج

بهترین سریال‌های درام آمریکاییسریال «تاج»

آنچه امروز به‌عنوان سریال تاج از شبکۀ نتفلیکس پخش می‌شود، حاصل بسط و گسترش فیلمنامه‌ای از پیتر مورگان (خالق همین سریال) است که در سال ۲۰۰۶ به اکران درآمد و در سال ۲۰۰۷ موفق به دریافت کاندیداتوری اسکار برای این نویسنده شد. فیلم ملکه به کارگردانی استیون فریرز تنها به حوادث مهم تاریخ معاصر بریتانیا در سال ۱۹۹۷ می‌پرداخت و اینکه چگونه پس از مرگ پرنسس دایانا، ملکه الیزابت دوم بر تخت نشست. ده سال پس از فیلم ملکه، سریال تاج روایت ملکه الیزابت دوم را از روزهای جوانی‌اش در سال ۱۹۴۷ آغاز کرده و تصویری انسانی از پستی و بلندی‌های ملکۀ حال حاضر انگلستان از عشق، روابط خانوادگی و مناسبات سیاسی نشان می‌دهد. کلر فوی، ستارۀ این درام تاریخی با درخششی مثال‌زدنی توانست در سال ۲۰۱۷ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال‌ درام را به خانه ببرد. در همین سال خود سریال تاج نیز جایزۀ بهترین سریال درام را در این مراسم گرفت.

سریال پاپ جوان

بهترین سریال‌های درام آمریکاییسریال «پاپ جوان»

یکی از سریال‌هایی که قرار گرفتنش در میان لیست بهترین سریال‌های درام آمریکایی بحث‌برانگیز می‌تواند باشد، همین سریال پاپ جوان است. سریال پاپ جوان اثر کارگردان نابغۀ ایتالیایی (پائولو سورنتینو، برندۀ اسکار بهترین فیلم خارجی زبان برای فیلم زیبایی بزرگ) که توسط کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و فرانسه تولید شده است به سبب پخش جهانی‌اش توسط شبکۀ اچ‌بی‌او در لیست ما قرار می‌گیرد. این سریال بر‌اساس یک واقعۀ دروغین ساخته شده است که در آن لنی بلاردو (با بازی جود لا) قرار است به نخستین پاپ امریکایی واتیکان مبدل شود. روزهای آغازین پوشیدن لباس پاپ توسط لنی (با عنوان مذهبی پیوس سیزدهم) که پیش از این اسقف اعظم نیویورک بوده است داستان اساسی این سریال درام را شکل می‌دهد. یک اثر جذاب و بدیع که درآن رفتار آمریکایی در قالب شخصیت اصلی کلیسای کاتولیک جهان به تصویر کشیده می‌شود و قسمت‌هایش یکی پس از دیگری جذاب‌تر و دیدنی‌تر پیش می‌رود.

به پایان مقالۀ بهترین سریال‌های درام آمریکایی رسیدیم. در هفته‌های آتی به‌سراغ ژانر‌های پرطرفدار جنایی، علمی-تخیلی، وحشت و عاشقانه خواهیم رفت. پس تا هفته‌های آتی، فعلاً خدانگهدار شما عزیزان.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
بهترین سریال‌های درام آمریکایی


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آذرى جهرمى، خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) شد