دست خیری که نمک نداشت


دست خیری که نمک نداشت

خیّری که اقدام به ساخت آسایشگاه سالمندان ابرکوه کرده است، گفت: هم‌اکنون مجموعه‌ای مجهز با گنجایش 60 نفر در ابرکوه آماده است که جهت بهره‌برداری از آن نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

دست خیری که نمک نداشت
به گزارش فانوس، سید محمدتقی قیومی‌نیا خیّری است که از چند سال قبل کار ایجاد آسایشگاه سالمندان شهرستان ابرکوه را آغاز کرده و هم‌اکنون این ساختمان آماده بهره‌برداری است اما این خیّر ابرکوهی که از عدم ‌حمایت مسئولان و دستگاه‌های دولتی از کسانی که اقدام به کارهای خداپسندانه می‌کنند، گلایه‌هایی هم داشت.

قیومی‌نیا اظهار کرد: پس از 20 سال حضور در خارج از کشور بر آن شدم تا کار خیری در زادگاهم انجام دهم، پس از مشورت با مسئولان وقت تصمیم بر این شد یک ساختمان برای نگهداری سالمندان با پیش‌بینی هزینه حدود 500 میلیون تومان بسازم اما تا به امروز بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بابت این ساختمان هزینه کرده‌ام.

وی ادامه داد: آسایشگاه سالمندان ابرکوه با بهترین وسایل ایرانی ساخته‌ شده و کاملاً مجهز است اما هیچ مسئول، نهاد یا ارگانی پیدا نمی‌شود که آن را از من تحویل بگیرد و وقتی به ادارات مربوطه نیز اعلام می‌کنیم، می‌گویند در حیطه وظایف ما نیست.

این خیّر نیکوکار با بیان این که شهرداری ابرکوه در تسطیح محوطه این ساختمان یاری‌گر ما بوده است، تصریح کرد: آسایشگاه سالمندان ابرکوه 2 سال در انتظار اختصاص گاز بوده ولی هم‌اکنون می‌گویند فلان مبلغ را پرداخت کن تا گاز وصل شود.

وی اضافه کرد: برای زیرساخت‌های این مجموعه، مبالغ بسیاری هزینه شده است که اگر مسئولان در این بخش حمایت می‌کردند حداقل، این هزینه‌ها در کار خیر دیگری صرف می‌شد.

قیومی‌نیا خاطرنشان کرد: در محل ایجاد این آسایشگاه که قبلاً به یک بیابان بی‌آب و علف شباهت داشت، 700 درخت زیتون و انار کاشته و مرتب آبیاری کردیم اما موفق نمی‌شویم که مجوز آن را حتی به نام آسایشگاه سالمندان بگیریم. تابلوی آسایشگاه را هم که نصب می‌کنیم، مرتب توسط فلان اداره تخریب می‌شود و مجدداً مجبور به تعمیر و نصب آن می‌شویم.

وی با بیان این که تنها حمایت استانی از این طرح مبلغی بوده که از سوی دفتر امام ‌جمعه کمک شده است، از مسئولان خواست تا از ظرفیت‌ها و امکانات آسایشگاه که گنجایش خوبی برای نگهداری از سالمندان را دارد، بازدید کنند.

این خیر ابرکوهی در پایان عنوان کرد: عدم‌ حمایت مسئولان قطعاً خیرین دیگر را از فعالیت های نیک اندیشانه نامید و بی‌انگیزه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا