ویدئویی کوتاه از شتاب‌‌گیری دِوِل سیکستین


ویدئویی کوتاه از شتاب‌‌گیری دِوِل سیکستین

دِوِل سیکستین مسلماً یکی از عجیب‌ترین خودروهایی است که طی سال‌های گذشته معرفی شده است. به گفتهٔ وب‌سایت سازنده، پروژهٔ ساخت این ماشین از سال 2006 آغاز شد درحالی‌که برای اولین بار پروتوتایپی از آن در سال 2013 معرفی گردید. آن زمان گفته شد که این هایپرکار قدرتی برابر با 5000 اسب بخار داشته و... نوشته ویدئویی کوتاه از شتاب‌‌گیری...

دِوِل سیکستین مسلماً یکی از عجیب‌ترین خودروهایی است که طی سال‌های گذشته معرفی شده است. به گفتهٔ وب‌سایت سازنده، پروژهٔ ساخت این ماشین از سال 2006 آغاز شد درحالی‌که برای اولین بار پروتوتایپی از آن در سال 2013 معرفی گردید. آن زمان گفته شد که این هایپرکار قدرتی برابر با 5000 اسب بخار داشته و وعده داده شد که یکی از سریع‌ترین خودروهای دنیا خواهد بود. در آن هنگام تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید که این خودرو به تولید برسد اما در ماه نوامبر سال گذشته، نسخه‌ای نزدیک به تولید از سیکستین در نمایشگاه دبی رونمایی شد تا به همه ثابت شود که این هیولا قابلیت حرکت در جاده‌ها را دارد.

ویدئویی کوتاه از شتاب‌‌گیری دِوِل سیکستین

حال در اقدام شوک برانگیز دیگری، ویدئویی کوتاه از شتاب گیری پروتوتایپ دوم دِوِل سیکستین در صحرای نزدیک دبی منتشر شده است. در این فیلم صرفاً دیده می‌شود که خودرو به‌سرعت از دوربین دور می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد خودرو در این شتاب گیری تحت‌فشار سنگینی قرار ندارد. در همین حال، سازندهٔ اماراتی نیز گفته است که در این حرکت تنها از 20 درصد از توان موتور استفاده شده است. اگر این ادعا صحت داشته باشد، دِوِل سیکستین باید شتاب گیری بسیار سریع‌تری داشته باشد.

ویدئویی کوتاه از شتاب‌‌گیری دِوِل سیکستین

دِوِل قصد دارد سیکستین را در سه نسخهٔ مختلف ارائه کند. نسخهٔ پایه مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با 2000 اسب بخار قدرت بوده و 1.6 میلیون دلار قیمت دارد. نسخهٔ دوم به پیشرانه‌ای V16 (متشکل از دو موتور V8) با 3000 اسب بخار قدرت مجهز بوده و قیمتی برابر با 1.8 میلیون دلار خواهد داشت؛ و نهایتاً نسخهٔ سوم از یک نیروگاه 12.3 لیتری V16 چهار توربو استفاده می‌کند که توانایی تولید قدرت خیره‌کننده‌ای برابر با 5000 اسب بخار را دارد؛ اما متأسفانه تنها دو نسخهٔ اول نمونه‌های جاده‌ای قانونی خواهند بود و قوی‌ترین مدل اساساً یک درگستر است که فقط می‌توان از آن در پیست‌ها استفاده کرد.

ویدئویی کوتاه از شتاب‌‌گیری دِوِل سیکستین
انتقال نیرو در هردو دو نسخهٔ جاده‌ای سیکستین توسط یک گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد اما در نسخهٔ 5000 اسب بخاری برای این کار یک گیربکس مخصوص درگ در نظر گرفته شده است. این گیربکس می‌تواند تمامی قدرت را بدون اتلاف به جاده منتقل کند. هدف دِول از ساخت سیکستین این است که با نسخهٔ 3000 اسب بخاری آن به حداکثر سرعت خارق‌العادهٔ 515 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته اگر موفق به یافتن لاستیک‌هایی شود که تحمل چنین سرعتی را داشته باشند. درهرحال به نظر می‌رسد ادعاهای جاه‌طلبانهٔ این شرکت نوپای اماراتی در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران