روز شیراز و برنامه های تکراری/ برندسازی فراموش شده است


روز شیراز و برنامه های تکراری/ برندسازی فراموش شده است

شیراز- نیمه اردیبهشت ماه به نام روز و هفته شیراز نامگذاری شده و امسال نیز مانند دوره های قبل تعدادی برنامه تکراری و یکنواخت پیش بینی شده که نباید امیدی به دستاوردهای آن داشت.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: روز و هفته شیراز از ۱۵ اردیبهشت ماه هر سال آغاز می شود اما طی چند سال گذشته آنچنان در سکوت و بدون برنامه شاخصی انجام شده که گویا هفته ای به نام شیراز در تقویم استان وجود ندارد.

طی چندین سال گذشته بحث برگزاری مراسمهای مختلف در روز شیراز از جمله مباحثی است که همواره با نظرات مختلفی روبه رو است .برنامه هایی که هر سال برای این هفته در نظر گرفته می شود جذابیتی نداشته و عمدتا یکنواخت بوده است.

به عنوان نمونه برنامه هایی که در این سالها برای هفته شیراز در نظر گرفته شده رایگان شدن اتوبوس های دورن شهری، مراکز زیر نظر شهرداری، برگزاری پیاده روی خانوادگی، جشن بادبادک ها و.... بوده است که هر ساله شاهد آنها هستیم و اکثر این موارد نیز به طور اختصاصی به روز شیراز تعلق ندارد.

گویا امسال هم همانند سالهای گذشته برنامه شاخص و فرا استانی برای هفته شیراز در نظر گرفته نشده و انگار قرار است امسال هم مانند هرسال شاهد اجرای برنامه هایی باشیم که نه تنها هیچ دستاوردی برای شهر ندارد بلکه نتوانسته حتی در این مدت در جذب گردشگر و یا شناساندن شهر شیراز و اردیبهشت این شهر موفق باشد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری: رویکرد امسال هفته شیراز تفاوت چندانی با سال های قبل ندارد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام کرد که رویکرد امسال هفته شیراز تفاوت چندانی با سالهای قبل ندارد.

روز شیراز و برنامه های تکراری/ برندسازی فراموش شده است

ابراهیم گشتاسبی راد افزود: امسال هم مانند سالهای قبل برنامه هایی در نظر گرفته شده که بیشتر شناساندن شیراز و پتانسیلهای این شهر به شهروندان شیرازی است.

وی با اشاره به اینکه این هفته زمان مناسبی است که شهرداری تا حدودی بتواند اخلاق شهروندی را توسعه دهد، بیان کرد: در هفته شیراز امسال نیز برنامه هایی ر حوزه اخلاق شهروندی در نظر گرفته شده اما برنامه خاصی برای شناساندن شیراز در سطح ملی و بین المللی در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: طی چند سال گذشته برنامه هایی برای شناساندن شهر شیراز در عرصه ملی در نظر گرفته شده که می توان به اعزام گروه هایی به شهرهای تبریز، کیش، قشم و قزوین اشاره کرد.

وی تاکید کرد: اما برای سال آینده برنامه هایی خوبی برای هفته شیراز در نظر گرفته شده که به عنوان نمونه می توان به برگزاری جشنواره های خاص برای شناساندن برند شیراز در عرصه های ملی و بین المللی اشاره کرد.

گشتاسبی راد گفت: علاوه بر این جشنواره ها به دنبال آن هستیم که به سمتی حرکت کنیم تا شهر شیراز را به عنوان شهر خلاق ادبی با برگزاری مشاعره، شب شعر و برنامه های دیگر در یونسکو ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت شهر شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی نقاط ضعف زیادی وجود دارد، تاکید کرد: شهر شیراز در حوزه های هنری و فرهنگی و بازیگری از جمله تئاتر دارای هنرمندان توانمندی است که در کشور هیچ اسمی از آنها نیست در صورتی که باید از این ظرفیتها استفاده کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر در شهر شیراز برای تمرین گروه تئاتر هیچ جایی وجود ندارد به غیر از مکانهای قدیمی که مربوط به چندین دهه قبل است از این رو باید شرایطی فراهم شود تا بتوان هنرمندان گمنام شهر را معرفی کرد.

وی ادامه داد: البته به دلیل وجود حافظ، سعدی و تخت جمشید شهر شیراز در عرصه های ملی و بین المللی شناخته شده است اما آنگونه که باید از تمامی ظرفیتها تا کنون استفاده نشده و باید به سمتی رفت که شهر شیراز همیشه حرف برای گفتن داشته باشد.

یک عضو شورای شهر شیراز نیز در خصوص برنامه های روز شیراز به خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهر شیراز یک برند بین المللی است، گفت: مردم بسیاری از کشورها زمانی که اسم ایران می آید بلافاصله از شیراز یاد می کنند که این امر نشان دهنده این است که شهر شیراز یک برند بین المللی است.

لیلا دودمان با اشار به اینکه موضوعات فرهنگی نیاز به تقویت دارد، افزود: در حال حاضر جامعه ما بیش از هر چیزی به شادی و نشاط عمومی نیازمند است از این رو باید با برگزاری برنامه های شاد امید را در بین مردم افزایش داد.

وی با بیان اینکه تعدادی از مردم حتی تاکنون از خانه زینت الملوک بازدید نداشته اند، ادامه داد: باید قبل از هر مسئله ای با برگزاری تورهای گردشگری برای مردم شهر شیراز انها را با تمام جاذبه های این شهر آشنا کرد.

برنامه های هفته شیراز طی چند سال اخیر هیچ گونه دستاوردی برای این شهر نداشته است این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی را نمی توان با برنامه ریزی یک روزه اجرا کرد، گفت: برنامه های فرهنگی برای اجرا به چکش کاری نیازمند است و نمی توان یک روزه کرد.

وی افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی به فضای باز نیازمند است از این رو باید قدم به قدم حرکت کنیم و نمی توان یک روزه کیفیت برنامه ها را بالا برد.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: برنامه های هفته شیراز طی چند سال اخیر هیچ گونه دستاوردی برای این شهر نداشته است.

مسعود منیعاتی افزود: برنامه هایی که در این هفته در شهر شیراز اجرا می شود در شان و جایگاه شهر شیراز نیست.

وی ادامه داد: باید با برنامه های حساب شده کاری کرد که این رویداد مهم و شهر شیراز را در عرصه بین المللی به عنوان یک برند معرفی کرد و در حوزه اقتصادی و گردشگری از آن نهایت استفاده را برد.


.jwplayer{ display: inline-block; } شیراز- نیمه اردیبهشت ماه به نام روز و هفته شیراز نامگذاری شده و امسال نیز مانند دوره های قبل تعدادی برنامه تکراری و یکنواخت پیش بینی شده که نباید امیدی به دستاوردهای آن داشت.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: روز و هفته شیراز از ۱۵ اردیبهشت ماه هر سال آغاز می شود اما طی چند سال گذشته آنچنان در سکوت و بدون برنامه شاخصی انجام شده که گویا هفته ای به نام شیراز در تقویم استان وجود ندارد.

طی چندین سال گذشته بحث برگزاری مراسمهای مختلف در روز شیراز از جمله مباحثی است که همواره با نظرات مختلفی روبه رو است .برنامه هایی که هر سال برای این هفته در نظر گرفته می شود جذابیتی نداشته و عمدتا یکنواخت بوده است.

به عنوان نمونه برنامه هایی که در این سالها برای هفته شیراز در نظر گرفته شده رایگان شدن اتوبوس های دورن شهری، مراکز زیر نظر شهرداری، برگزاری پیاده روی خانوادگی، جشن بادبادک ها و.... بوده است که هر ساله شاهد آنها هستیم و اکثر این موارد نیز به طور اختصاصی به روز شیراز تعلق ندارد.

گویا امسال هم همانند سالهای گذشته برنامه شاخص و فرا استانی برای هفته شیراز در نظر گرفته نشده و انگار قرار است امسال هم مانند هرسال شاهد اجرای برنامه هایی باشیم که نه تنها هیچ دستاوردی برای شهر ندارد بلکه نتوانسته حتی در این مدت در جذب گردشگر و یا شناساندن شهر شیراز و اردیبهشت این شهر موفق باشد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری: رویکرد امسال هفته شیراز تفاوت چندانی با سال های قبل ندارد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر اعلام کرد که رویکرد امسال هفته شیراز تفاوت چندانی با سالهای قبل ندارد.

روز شیراز و برنامه های تکراری/ برندسازی فراموش شده است

ابراهیم گشتاسبی راد افزود: امسال هم مانند سالهای قبل برنامه هایی در نظر گرفته شده که بیشتر شناساندن شیراز و پتانسیلهای این شهر به شهروندان شیرازی است.

وی با اشاره به اینکه این هفته زمان مناسبی است که شهرداری تا حدودی بتواند اخلاق شهروندی را توسعه دهد، بیان کرد: در هفته شیراز امسال نیز برنامه هایی ر حوزه اخلاق شهروندی در نظر گرفته شده اما برنامه خاصی برای شناساندن شیراز در سطح ملی و بین المللی در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: طی چند سال گذشته برنامه هایی برای شناساندن شهر شیراز در عرصه ملی در نظر گرفته شده که می توان به اعزام گروه هایی به شهرهای تبریز، کیش، قشم و قزوین اشاره کرد.

وی تاکید کرد: اما برای سال آینده برنامه هایی خوبی برای هفته شیراز در نظر گرفته شده که به عنوان نمونه می توان به برگزاری جشنواره های خاص برای شناساندن برند شیراز در عرصه های ملی و بین المللی اشاره کرد.

گشتاسبی راد گفت: علاوه بر این جشنواره ها به دنبال آن هستیم که به سمتی حرکت کنیم تا شهر شیراز را به عنوان شهر خلاق ادبی با برگزاری مشاعره، شب شعر و برنامه های دیگر در یونسکو ثبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت شهر شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی نقاط ضعف زیادی وجود دارد، تاکید کرد: شهر شیراز در حوزه های هنری و فرهنگی و بازیگری از جمله تئاتر دارای هنرمندان توانمندی است که در کشور هیچ اسمی از آنها نیست در صورتی که باید از این ظرفیتها استفاده کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر در شهر شیراز برای تمرین گروه تئاتر هیچ جایی وجود ندارد به غیر از مکانهای قدیمی که مربوط به چندین دهه قبل است از این رو باید شرایطی فراهم شود تا بتوان هنرمندان گمنام شهر را معرفی کرد.

وی ادامه داد: البته به دلیل وجود حافظ، سعدی و تخت جمشید شهر شیراز در عرصه های ملی و بین المللی شناخته شده است اما آنگونه که باید از تمامی ظرفیتها تا کنون استفاده نشده و باید به سمتی رفت که شهر شیراز همیشه حرف برای گفتن داشته باشد.

یک عضو شورای شهر شیراز نیز در خصوص برنامه های روز شیراز به خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شهر شیراز یک برند بین المللی است، گفت: مردم بسیاری از کشورها زمانی که اسم ایران می آید بلافاصله از شیراز یاد می کنند که این امر نشان دهنده این است که شهر شیراز یک برند بین المللی است.

لیلا دودمان با اشار به اینکه موضوعات فرهنگی نیاز به تقویت دارد، افزود: در حال حاضر جامعه ما بیش از هر چیزی به شادی و نشاط عمومی نیازمند است از این رو باید با برگزاری برنامه های شاد امید را در بین مردم افزایش داد.

وی با بیان اینکه تعدادی از مردم حتی تاکنون از خانه زینت الملوک بازدید نداشته اند، ادامه داد: باید قبل از هر مسئله ای با برگزاری تورهای گردشگری برای مردم شهر شیراز انها را با تمام جاذبه های این شهر آشنا کرد.

برنامه های هفته شیراز طی چند سال اخیر هیچ گونه دستاوردی برای این شهر نداشته است این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی را نمی توان با برنامه ریزی یک روزه اجرا کرد، گفت: برنامه های فرهنگی برای اجرا به چکش کاری نیازمند است و نمی توان یک روزه کرد.

وی افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی به فضای باز نیازمند است از این رو باید قدم به قدم حرکت کنیم و نمی توان یک روزه کیفیت برنامه ها را بالا برد.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان فارس نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: برنامه های هفته شیراز طی چند سال اخیر هیچ گونه دستاوردی برای این شهر نداشته است.

مسعود منیعاتی افزود: برنامه هایی که در این هفته در شهر شیراز اجرا می شود در شان و جایگاه شهر شیراز نیست.

وی ادامه داد: باید با برنامه های حساب شده کاری کرد که این رویداد مهم و شهر شیراز را در عرصه بین المللی به عنوان یک برند معرفی کرد و در حوزه اقتصادی و گردشگری از آن نهایت استفاده را برد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن