طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر


شله زرد از انواع دسرهای خوشمزه و شیرین است که در ایام مذهبی به عنوان نذری پخته می شود. طرز تهیه شله زرد نذری دارای نکات و فوت و فن هایی است که اگر این نکات را بدرستی به کار ببرید می توانید شله زرد نذری با کیفیت و خوشمزه ای را بپزید. شله زرد قالبی و فرنی از انواع دسرهای خوش طعم و محبوب هستند و شما می توانید...

شله زرد از انواع دسرهای خوشمزه و شیرین است که در ایام مذهبی به عنوان نذری پخته می شود. طرز تهیه شله زرد نذری دارای نکات و فوت و فن هایی است که اگر این نکات را بدرستی به کار ببرید می توانید شله زرد نذری با کیفیت و خوشمزه ای را بپزید.

شله زرد قالبی و فرنی از انواع دسرهای خوش طعم و محبوب هستند و شما می توانید این نوع دسرها را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

مواد لازم

برنج ریز دانه : ۲ کیلوگرم شکر سفید : ۴ کیلوگرم زعفران : ۱ بسته نیم مثقالی گلاب دو آتشه : ۱.۵ لیتر خلال بادام : ۷۵۰ گرم آب : به میزان لازم خلال بادام برای تزیین: ۱۰۰ گرم خلال پسته برای تزیین : ۱۰۰ گرم دارچین و هل ساییده شده برای تزیین : به مقدار لازم کاسه و ظرف های یک بار مصرف : به میزان لازم

طرز تهیه شله زرد نذری در منزل

برای پخت شله زرد نذری برنج را به مدت ۲۴ ساعت به همراه مقداری آب درون ظرفی مناسبی خیس کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده برنج خیس خورده را به کمک دست مقداری هم بزنید تا به خوبی خرد شود. در مرحله بعدی طرز تهیه شله زرد نذری درون قابلمه ای بزرگ آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد توجه داشته باشید که مقدار آب باید ۷ برابر برنج در نظر گرفته شود. بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید آب برنج خیس خورده را خالی کنید سپس برنج را درون آب در حال جوش بریزید و تا زمانی که آب و برنج جوش آیند شعله گاز را زیاد کنید و بعد از به جوش آمدن برنج و آب حرارت شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا برنج به مدت ۲ ساعت بپزد و به خوبی مغز پخت شود.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

شکر را درون قابلمه ای مناسب بریزید و روی شکر آب بریزید تا به صورت کامل درون آب حل شود و محلول شکر را درون صافی ریزی بریزید تا ناخالصی های شکر گرفته شود سپس زعفران را درون مقداری آب جوش حل کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شله زرد نذری بعد از اینکه برنج به خوبی مغز پخت شد محلول شکر و خلال بادام را به صورت آرام آرام به برنج اضافه کنید و شله زرد را هم بزنید تا برنج و شکر به خوبی با یکدیگر با یکدیگر ترکیب شوند.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

نگران رقیق بودن شله زرد نشوید زیرا با چند جوش زدن شله زرد به غلظت کافی می رسد.
اگر بعد از افزودن شکر برنج مقداری سفت شد یک تا دو لیوان آب به برنج اضافه کنید تا شله زرد بعد از پختن به غلظت دلخواه شما برسد.
بعد از اینکه شله زرد به غلظت دلخواه شما رسید زعفران خیس شده و گلاب را به شله زرد اضافه کنید.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

توجه داشته باشید که از زمان افزودن شکر و سایر مواد به شله زرد نذری باید آن را به صورت مرتب هم بزنید تا شله زرد ته نگیرد.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر
در مرحله بعدی طرز تهیه شله زرد نذری بعد از اینکه شله زرد به غلظت مناسبی رسید درب ظرف را ببندید و حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید تا شله زرد روی حرارت کم شعله گاز به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بپزد و جا بیفتد. بعد از مدت زمان ذکر شده زیر شعله گاز را خاموش کنید و درب قابلمه شله زرد را به کمک دمکنی بپوشانید و درب قابلمه را روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا شله زرد خوشرنگ و خوش طعم شود. در مرحله آخر طرز تهیه شله زرد نذری بعد از اینکه شله زرد آماده شد آن را درون ظرف های مناسبی بکشید.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

بعد از سرد شدن شله زردها آن ها را به کمک دارچین و پودر هل و خلال بادام و خلال پسته تزیین کنید. می توانید برای تزیین شله زرد نذری از روش های تزیین شله زرد نیز استفاده کنید.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

نکات طلایی برای پخت بهتر شله زرد

در روش پخت شله زرد نذری از شکر به اندازه ۲ برابر برنج استفاده می شود. شکر را بعد از اینکه برنج به خوبی مغز پخت شد اضافه کنید در غیر این صورت برنج به خوبی نمی پزد. اگر تمایل دارید برای تزیین شله زرد از پودر دارچین و شابلون استفاده کنید بهتر است ابتدا شله زرد را در ظرف های مناسبی بکشید و بعد از سرد شدن شله زرد و خشک شدن رویه آن شابلون را روی شله زرد قرار دهید و به کمک نمک پاش پودر دارچین را روی شله زرد بریزید تا طرح شابلون روی شله زرد بیفتد.

طرز تهیه شله زرد نذری و فوت و فن هایی برای پخت بهتر

در این مطلب طرز تهیه شله زرد نذری را مشاهده کردید که امیدواریم با توجه به نکات گفته شده بتوانید شله زرد نذری خوش طعم و خوشمزه ای را در منزل بپزید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده