شعرهایم تصویرهایی است که از کودکی به یاد دارم


شعرهایم تصویرهایی است که از کودکی به یاد دارم

سوسن مقصودلو در نشست جشن امضای کتاب صوتی اشعار خود با عنوان«آبتنی ماه» گفت: این شعرهای تصویرهایی است که از کودکی‌هایم در ذهنم باقی مانده است.


به گزارش خبرنگار مهر، سوسن مقصودلو هنرمند باسابقه و پیشکسوت عرصه تئاتر با حضور در نمایشگاه کتاب در مراسم جشن امضای مجموعه شعر «آبتنی ماه» شامل اشعار او که با صدای خودش در قالب یک کتاب صوتی از سوی موسسه نوین کتاب گویا منتشر شده است شرکت کرد

وی در حاشیه این مراسم با اشاره به استقبال قابل توجه هنرمندان تاتر از این اثر عنوان کرد: من شعر را از هنر بازیگری و فعالیتم در تاتر دور نمی‌دانم. در خلائی که مدتی در کار تئاترم ایجاد شد و منجر به حضور نداشتنم در عرصه هنر نمایش شد، فرصتی پیدا کردم که حس بازیگری خودم را به شکل دیگری ارضا کنم و آن را در قالب کلماتی نوشتم و تصویر کردم. در واقع سعی کردم همان حسی را که در صحنه نمایش می‌خواهم به مخاطبم منتقل کنم را اینبار در قالب شعر به وجود بیاورم و به آنها تقدیم کنم

وی افرود: «آبتنی ماه» از همان عنوانش تا خود شعرها مبتنی بر هنر تصویرسازی در ذهن است منتهی این تصاویر کوتاه کوتاه ترسیم می‌شوند و چیزی شبیه نقاشی‌های امپرسیونیستی هستند. این‌ها حس من است که در قالب کلمه نشسته است.

مقصود لو ادامه داد: وقتی قرار بر خوانش این شعرها در قالب کتاب صوتی شد من از دوستان خواهش کردم که تنها از افکت استفاده کنند چون بر این باور بودم که این افکت‌های صوتی یک لحظه ای را در ذهن مخاطب تصویر می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام بخش از زندگی و اندیشه زیستی خود را در اشعارش به مخاطب منتقل کرده است، گفت: ناخودآگاه این اشعار کودکی من را تصویر می‌کند. من در کودکی در شمال زندگی می‌کردم و المان‌هایی مانند سنجاقک و باد و بوی بهار نارنج و باران همه به نوعی حس نوستالژیک من به آن دوران را تداعی می‌کند. ولی در مجموعه داستانم با عنوان «درام‌های تلفنی» من بیشتر تجربیاتم در زمینه زندگی در تهران را در داستان تصویر کرده ام

این هنرمند عرصه نمایش افزود: شعرهای این مجموعه همه اشعار من نیست. بعد از انتشار این مجموعه باز هم شعر سروده‌ام اما هنوز جایی منتشر نشده است و منتظرم که به اندازه ای برسند که بشود در یک کتاب آنها را گردآوری کرد.

مقصودلو همچنین گفت: من در عرصه نمایش خواسته‌های زیادی دارم ولی در عرصه ادبیات خواسته زیادی ندارم. خودم را بیشتر خواننده می‌دانم. این کتاب و شعرهایش همگی به صورتی اتفاقی منتشر شد و نتیجه آشنایی من با ناشر آن بود و به همین خاطر به این فکر نکردم که مثلا ابتدا به صورت کاغذی منتشر شود و بعد از آن به صورت گویا به همین خاطر و به پیشنهاد دوستان از همان ابتدا شعرها را با صدای خودم در قالب کتاب گویا منتشر کردیم.

وی در پایان با اشاره به انتشار این اثر در قالب کتاب صوتی نیز گفت: کتاب گویا تقاضایی است که زندگی معاصر می‌طلبد. می‌دانم که نسل من دوست دارد کتاب را لمس کند و در دستش بگیرد اما من نمی‌توانم الان از پسرم بخواهم که کتاب را تنها بخواند. چه بسا او از صدایی که داستان خوانده یا شعری را می‌خواند بیشتر از خواندن کتاب لذت ببرد.

کد خبر 4289837
شعرهایم تصویرهایی است که از کودکی به یاد دارم حمید نورشمسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟