بانک اطلاعاتی مراکزدرمانی وکاهش آسیب اعتیاد استان مرکزی تدوین شود


بانک اطلاعاتی مراکزدرمانی وکاهش آسیب اعتیاد استان مرکزی تدوین شود

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی مراکز درمانی و کاهش آسیب اعتیاد در استان مرکزی بایستی در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی و کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از پنج آسیب مورد تاکید مقام معظم رهبری و اولویت برنامه ها و سیاست های دولت بایستی با جدیت پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: مسئولین مربوطه در بررسی میدانی از مراکز درمان مدار، مراکز کاهش آسیب و مراکز درمانی، بهداشتی در مناطق پرخطر، ارزیابی لازم را در مورد عملکرد سازمان های مردم نهاد به منظور بهبود عملکرد در زمینه پیشگیری از اعتیاد داشته باشند. ‌

حقیقی بیان کرد: آنچه مسلم می باشد اینکه برنامه‌ریزی برای بهره گیری بهینه از توانمندی‌ها، امکانات، نیروی انسانی و مشارکت های مردمی در امور اجتماعی و شهروندی در سکونت گاه های غیر رسمی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: همچنین لازم است شناسنامه امکانات درمانی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی مناطق پرخطر در حوزه آسیب های اجتماعی برای برنامه ریزی منسجم و کاهش آسیب ها تدوین شود، چراکه ارائه خدمات شهری و رفاهی مناسب در مناطق حاشیه نشین، کاهش آسیب های اجتماعی را در این محدوده ها به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بایستی روش‌های نوین و خلاقانه‌ای برای کاهش اعتیاد به کارگیری شود، همچنین آگاهی بخشی و آموزش نقش کلیدی و مهمی در اثربخش بودن برنامه‌های کاهش تقاضا و پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: لازم است که بانک اطلاعاتی جامعی در رابطه با توزیع مکانی مراکز درمان مدار اعتیاد، مراکز کاهش آسیب اعتیاد و مراکز درمانی، بهداشتی در مناطق پرخطر جمع آوری و برمبنای ان تصمیم گیری شود.

کد خبر 4298512

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل