برگزاری جشنواره موسیقی پارس مهر در مرودشت


برگزاری جشنواره موسیقی پارس مهر در مرودشت

شیراز- جشنواره موسیقی موسیقی «پارس مهر» در شهرستان مرودشت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره ۴ روزه موسیقی «پارس مهر» چهارشنبه شب با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دانشگاه پیام نور، معاون آموزش ابتدایی شهرستان مرودشت، مسئول انجمن موسیقی استان فارس، رییس آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد، پیشکسوتان موسیقی کشور با پخش موسیقی محلی در تالار مهر شهرستان مرودشت آغاز شد.

شهرام صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، در آیین گشایش این جشنواره، زبان، پوشش، ادبیات و موسیقی را ۴ مولفه فرهنگی مهم برای هویت و تمدن یک ملت برشمرد و عنوان کرد: تنها موسیقی محلی است که در طول تاریخ توانسته هویت اصیل خود را حفظ کند و زبان توده مردم بماند حتی در دوران هجوم بیگانگانی چون مغول ها که بخش قابل توجهی از داشته های کشور از دست رفت.

برگزاری جشنواره موسیقی پارس مهر در مرودشت

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان، اساتید و هنرمندان حاضر در نخستین جشنواره موسیقی «پارس مهر» موسیقی محلی را میراث دار فرهنگ غنی ایران زمین دانسته و خواستار توجه بیشتر به موسیقی نواحی و محلی کشور بویژه منطقه مرودشت شد.

همچنین در این شب استاد منوچهرغیوری نوازنده چیره دست نی و از شاگردان زنده یاد استاد حسن کسایی به گفتگو پیرامون موسیقی ارزشمند نواحی پرداخت و عرصه موسیقی را محل عشق ورزی و حضور اهل دل دانست.

برگزاری جشنواره موسیقی پارس مهر در مرودشت

صالحی موسیقی محلی فارس را، دست نخورده ترین بخش فرهنگ ملی برشمرد و با یادکردن از بزرگان موسیقی این استان پهناور، خواستار تدبر و تفکر بیشتر مخاطبین نسبت به قطعات ارائه شده در تولیدات موسیقایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره موسیقی «پارس مهر» در ۳ بخش محلی، سنتی و پاپ برگزار شد که طی آن بیش از ۱۵۰ هنرمند از استان ها و شهرهای مختلف استان فارس به اجرای برنامه پرداختند.

کد خبر 4304180

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !