بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)


بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

واچ او اس 5 (watchOS 5) سیستم عامل جدید گجت‌های پوشیدنی اپل محسوب می‌شود. قابلیت های جدید واچ او اس 5 به حدی جذاب و کاربردی هستند که کاربران کنونی اپل واچ از شنیدن آن‌ها هیجان‌زده شده و سایر کاربران به خاطر ویژگی های واچ او اس 5 به خرید ساعت های هوشمند اپل تشویق... نوشته بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5) اولین بار...

واچ او اس 5 (watchOS 5) سیستم عامل جدید گجت‌های پوشیدنی اپل محسوب می‌شود. قابلیت های جدید واچ او اس 5 به حدی جذاب و کاربردی هستند که کاربران کنونی اپل واچ از شنیدن آن‌ها هیجان‌زده شده و سایر کاربران به خاطر ویژگی های واچ او اس 5 به خرید ساعت های هوشمند اپل تشویق می‌شوند.

واچ او اس 5 جدیدترین سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی اپل است که در جریان کنفرانس WWDC 2018 معرفی شد. این سیستم عامل به مجموعه‌ای ارزشمند از ویژگی‌های جدید مجهز شده است، به طوری که دایره کاربرد ساعت های هوشمند اپل را افزایش می‌دهد. قابلیت های جدید واچ او اس 5 درون اپل واچ 1 و به بعد قابل استفاده هستند.

این به‌روزرسانی در پاییز سال جاری برای ساعت های هوشمند اپل منتشر شده و برای جفت کردن گجت خود با یک گوشی آی او اسی، به سیستم عامل آی او اس 12 نیاز خواهد بود. پس می‌توان نتیجه گرفت قدیمی‌ترین مدلی که می‌توان همراه با اپل واچ های دارای واچ او اس 5 استفاده کرد، آیفون 5 اس است.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

قابلیت های جدید واچ او اس 5 درون اپل واچ اورجینال به عنوان اولین ساعت هوشمند عرضه شده توسط اپل، قابل استفاده نیستند. همچنین اپل تاکید کرده ممکن است بسته به ناحیه جغرافیایی، برخی ویژگی‌ های watchOS 5 را نتوان استفاده کرد. در ادامه قابلیت های جدید واچ او اس 5 را با هم مرور می‌کنیم.

ردیابی خودکار و فعالیت‌های جدید

اپل واچ ها بعد از دریافت سیستم عامل جدید قادر خواهند بود بدون نیاز به اعلام کار، شروع فعالیت‌های بدنی و تمرینات ورزشی شما را تشخیص داده و کارشان را آغاز کنند. پس بعید نیست وقتی بدون توجه، خیلی با عجله از طریق پله‌ها به سمت طبق دوم می‌دوید، بعد از نگاه کردن به ساعت، گزارشی از فعالیت اخیر خود را مشاهده کنید! یوگا و هایکینگ فعالیت‌های جدیدی هستند که به واچ او اس 5 معرفی شده‌اند.

همچنین بخوانید:

واچ او اس 5 معرفی شد ؛ قدرت مضاعف ارتباطی برای اپل واچ

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

قابلیت های جدید واچ او اس 5 برای دوندگان

یکی دیگر از قابلیت های جدید واچ او اس 5 نمایش سرعت حرکت بر اساس تعداد گام در دقیقه است. همچنین به لطف وجود یک ویژگی جدید، در صورت حرکت بسیار آهسته و یا بیش از حد تند، به کاربر هشدار داده خواهد شد. یک مایل‌نورد نیز برای دوندگان افزوده شده است که در کنار سرعت حرکت کنونی نمایش داده می‌شود.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

حالت Walkie-Talkie

یکی از قابلیت های جدید واچ او اس 5 ، بدون شک پدر و مادرهای زیادی را به خرید یک ساعت هوشمند اپل برای فرزندانشان تشویق می‌کند. ویژگی Walkie-Talkie سبب می‌شود بتوان از طریق اتصال شبکه موبایل (در اپل واچ 3) و یا از طریق اتصال وای فای در تمامی مدل‌ها، با فرد دیگری مجهز به ساعت هوشمند اپل بر روی مچ خود، به صورت آنی صحبت کرد.

این مکالمه بعد از قبول طرفین برای ساعت‌ها در حالت آماده به کار باقی مانده و به دو طرف اجازه می‌دهد همانند زمان استفاده از یک بی‌سیم، با یکدیگر صحبت کنند. این قابلیت، امکان کنترلی ویژه‌ای است که بیش از همه برای ارتباط آنی والدین با فرزندانشان مناسب به نظر می‌رسد.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

مسابقات فعالیت

برخی قابلیت های جدید واچ او اس 5 کاربران را به ورزش و تحرک بیشتر و بیشتر تشویق می‌کند. به عنوان نمونه در سیستم عامل جدید می‌توان با دوستان خود مسابقه داد و در نهایت، بر اساس میزان فعالیت برنده را تعیین کرد. میزان فعالیت‌ در بازه‌های بلند و مشخصی ثبت خواهد شد که امکان بررسی و مقایسه آن را راحت می‌کند.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

پادکست‌ها

با استفاده از اپل واچ خود از این به بعد خواهید توانست به مجموعه‌ای گسترده از پادکست‌های مختلف دسترسی داشته و در هر زمانی به آن‌ها گوش بدهید. می‌توان درون ساعت هوشمند، موزیک‌ها، کتاب‌های صوتی و حتی صوت‌های مدیتیشن را از سایر اپلیکیشن‌ها دریافت کرد و به آن‌ها گوش داد. به این ترتیب بدون نیاز به همراه داشتن گوشی آیفون، همیشه سرگرم خواهید ماند.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

آیدی‌های دانش آموزی / دانشجویی دیجیتالی

یکی دیگر از قابلیت های جدید واچ او اس 5 امکان جایگزین کردن ساعت هوشمند خود با کارت‌های دانش آموزی و دانشجویی است. به این ترتیب به جای همراه داشتن کارت، از اپل واچ بسته شده بر روی مچ‌تان برای باز کردن درب اتاق، ورود به کتابخانه، خرید غذا، دسترسی به رویدادهای دانشجویی و انجام دیگر کارها در محیط آکادمیک استفاده خواهید کرد.

در حال حاضر تنها دانشگاه دوک و دانشگاه اکلاهاما از این ویژگی اپل واچ پشتیبانی می‌کنند، اما سه دانشگاه دیگر یعنی دانشگاه جانز هاپکینز، دانشگاه سانتا کلارا و دانشگاه تمپل نیز تا سال آینده به این لیست اضافه خواهند شد.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

دستیار سیری متفاوت

دستیار صوتی از این پس بیشتر و بیشتر تلاش می‌کند خود را با کاربر انطباق بدهد. از آنجایی که با هوش مصنوعی هیچ چیزی غیر ممکن نیست، دستیار مجازی سیری در واچ او اس 5 به مرحله‌ای جدید از یادگیری رسیده و از رفتار روزانه کاربر، مسافرت رفتن‌های وی و حتی نحوه تپش ضربان قلب او حین ورزش کردن چیزهایی را یاد می‌گیرد. به همین دلیل بعید نیست دقیقا در زمانی که (به عنوان نمونه) به نقشه نیاز دارید، بدون صدور دستور آن را برای شما باز کند.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

می‌توان رابط کاربری ساعت را با بند‌های ویژه ست کرد که چهره‌ای فوق‌العاده به آن می‌بخشد. به عنوان نمونه می‌توان به بند The Pride Edition Woven Nylon اشاره کرد که به زودی به قیمت 49 دلار عرضه شده و در 35 کشور دنیا همچون استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، ایتالیا، ژاپن، هلند، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلستان و امارات در دسترس خواهد بود.

بررسی قابلیت های جدید واچ او اس 5 (watchOS 5)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!