در گردنه دیل گچساران تونل احداث می شود


در گردنه دیل گچساران تونل احداث می شود

گچساران - ایرنا -مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در گردنه دیل در شمال گچساران یک حلقه تونل مواصلاتی به طول 2 هزار 600 متر احداث می شود.

به گزارش ایرنا،محمد علی علیمردانی روز جمعه در بازدید از طرح های راهسازی گچساران اظهار کرد: این تونل با یکهزار و 250 میلیارد ریال اعتبار ساخته می شود.
علیمردانی گفت: با احداث این تونل دهستان بویراحمد گرمسیری در شهرستان گچساران به بنادر جنوبی متصل می می شود و 15 کیلومتر از طول جاده کنونی کاسته خواهد یافت.
وی بیان کرد:براساس برنامه ریزی صورت گرفته بزرگترین تونل مواصلاتی جنوب کشور در گچساران سه سال ساخته می شود.
علی مردانی ابراز داشت: برای اجرای این طرح در فاز اول جاده آبریگون به شهر دوگنبدان به طول هفت کیلومتر با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
علیمردانی تصریح کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی گچساران- چرام به طول 10 کیلومتر نیز اواخر اسفندماه آغاز شده است.
وی همچنین به احداث و بهسازی جاده گچساران به گناوه اشاره و ابراز کرد: این جاده 52 کیلومتر طول دارد که در چهار قطعه و هر بخش توسط یک پیمانکار احداث و بهسازی خواهد شد.
علیمردانی با اشاره به استاندارد نبودن جاده ی فعلی گچساران-گناوه تصریح کرد: این جاده جزو راه های فرعی درجه 3 است.
وی ادامه داد: در راستای تلاش وزارت نفت برای توسعه زیرساخت های راه و محورهای ارتباطی در مناطق عملیاتی صنعت نفت، محور ارتباطی گچساران به گناوه، دو بانده و مسیر فعلی از تقاطع چهار راه بی بی حکیمه تا بندر گناوه، تعمیر اساسی می شود.
علیمردانی افزود: این محور که 2 استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می کند، هم اکنون دارای جاده یک بانده و کم عرض با پیچ های تند و غیر ایمن است.
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:مدت زمان اجرای این پروژه حدود پنج سال پیش بینی شده است که در قالب دو پروژه شامل احداث جاده جدید از گچساران تا چهارراه بی بی حکیمه در قالب پنج قطعه به همراه احداث پل جدید روی رودخانه زهره، به طول 280 متر و تعمیرات اساسی جاده فعلی از چهار راه بی بی حکیمه تا گناوه در سه قطعه تعریف شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهاربانده شدن جاده شهرستان باشت به سمت بهبهان(پل خیرآباد) که از دیگر طرح های در حال اجرای حوزه راه گچساران است تا پایان سال تکمیل می شود.
وی گفت: در صورت ادامه روند کنونی این طرح از پل خیرآباد (جاده بهبهان) تا پل بریم در نزدیکی شهرستان باشت تا پایان سال تکمیل می شود.
علیمردانی با اشاره به اهمیت چهاربانده شدن جاده ارتباطی باشت به بهبهان در کاهش سوانح جاده ای به دلیل ترانزیتی بودن این محور ارتباطی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل احداث این جاده که بخشی از طرح بزرگراه بابامیدان -گچساران به بهبهان به طول 145 کیلومتر است تحولی چشمگیر در تسهیل تردد در این جاده شریانی ایجاد شود.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران120 کیلومتر راه اصلی، 90کیلومتر راه فرعی درجه یک، 350 کیلومتر راه روستایی دارد.
8143/1662

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران