یادگیری از طریق بازی (2)


یادگیری از طریق بازی (2)

یادگیری از طریق بازی (2) نویسنده : نسیبه کمالی / روانشناس خانواده تخمین زمان مطالعه : 1 دقیقه یادگیری

یادگیری از طریق بازی (2)

نویسنده : نسیبه کمالی / روانشناس خانواده

تخمین زمان مطالعه : 1 دقیقه

یادگیری محرکپاسخ

دومین نوع یادگیری از سلسله مراتب یادگیری که رابرت گانیه بیان کرده است یادگیری محرک پاسخ است. این نوع یادگیری با دادن پاسخ هایدقیق عضلانی به محرک های معین مشخص می شود .به طور مثال کودک با دیدن چای یا چاقو یا هر چیز خطرناکی بر روی زمین در راه رفتن و دویدن از کنار آنها محتاط عمل میکند و این دقیقا همان یادگیری محرک پاسخ است. یکی از تفاوتهای عمده این نوع یادگیری با یادگیری علامتیاین است که در یادگیری علامتی رفتار جنبه بازتابی یا غیر ارادی دارد امارفتار مورد نظر در یادگیری محرکپاسخ جنبه ارادی دارد .

بازی که میتوان به آن اشاره کرد بازی ” بشین و پاشو ” هست. این بازی را همه ما بلد هستیم و نیازی به شرح و توضیح ندارد. کودک با شنیدن بشین مینشیند و با شنیدن پاشو بلند میشود. در این بازی تقویت عضلات پا، تقویت حافظه شنیداری از اهدافی است که به وسیله این بازی مد نظر داریم.

بازی دوم: بازی حیوانات

وسایل مورد نیاز : عروسک های حیوانات .ترانه یا صدایی مربوط به حیوانات. دستگاه پخش

هدف : مهارت برقراری ارتباط و خلاقیت در بازی

نحوه اجرا: در این بازی ابتدا محرک های شنیداری که صداهای حیوانات هستند را پخش میکنیم. سپس از بچه ها میخواهیم از صداهایی که شنیدند حیوانات مربوط به آن را بردارند.بعد با خواندن داستان و خلاقیت خودتان کودکان را در بازی شریک کنید و تا رسیدن به هدفتان با بچه ها همراه باشید.

هفته آینده درباره نوع سوم یادگیری و بازی مناسب با آن برای شما مطالبی را ارائه میدهیم.لطفا هفته آینده همراه ما باشید. سپاس فراوان از نگاه پر مهرتان.

بازی، بازی علامتی، علامت، محرک، یادگیری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرزند پروری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند