پخش صدای دالبی اتمس در سینما «ساحل» برای نخستین بار در کشور


پخش صدای دالبی اتمس در سینما «ساحل» برای نخستین بار در کشور

اصفهان – مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان گفت: پخش صدای فیلم در سالن اصلی پردیس سینمایی ساحل به شکل دالبی اتمس است که برای نخستین بار در کشور در یک سینما انجام می‌شود.


به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حسینی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید شهردار و اعضای شورای شهر از روند بازسازی سینما ساحل اصفهان به شکل پردیس سینمایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پردیس سینمایی ساحل در ابتدا قرار بود با هفت سالن افتتاح شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود برای این سینما، دو سالن ۲۰ و ۳۰ نفره به این مجموعه اضافه شد و پردیس سینمایی ساحل پس از افتتاح مجهز به ۹ سالن خواهد بود.

وی با بیان اینکه این دو سالن مخصوص نمایش انیمیشن و فیلم‌های ویژه کودکان است که پیش از این در ارتباط با اکران این فیلم‌ها ظرفیت مناسبی در سینماها وجود نداشت، افزود: سینما ساحل همچنین مجهز به مهدکودک است تا امکان استفاده دلنشین‌تر از فضای سینما برای خانواده‌ها فراهم شود.

افزایش ظرفیت سینما «ساحل» به ۱۲۰۰ صندلی

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان تاکید کرد: پیش از بازسازی، سینما ساحل دارای ۶۰۰ صندلی بود که پس از بازسازی به شکل پردیس سینمایی ظرفیت آن به بیش از یک هزار و ۲۰۰ صندلی افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سالن اصلی این سینما به صورت گرادیانت ۶۶۰ نفره است و سالن‌هایی با ظرفیت ۱۵۰ نفر، دو سالن ۵۰ نفره و غیره را شامل خواهد شد، گفت: پخش صدای فیلم در سالن اصلی پردیس سینمایی ساحل به شکل دالبی اتمس است که در کشور بی نظیر است.

حسینی با تاکید بر اینکه پردیس سینمایی ساحل دارای یک سالن روباز با نمای ۳۳ پل است، گفت: موزه سینمایی، کافه سینما و امکانات ویژه دیگر برای این سینما آن را در زمره یکی از مجهزترین و بروزترین سینماهای کشور قرار می‌دهد.

بازسازی سینما «اندیشه» پس از افتتاح پردیس سینمایی «ساحل» آغاز می شود

وی اضافه کرد: بازسازی این سینما رو به اتمام است و پس از افتتاح آن بازسازی سینما اندیشه به شکل پردیس در دستور کار قرار می‌گیرد و تصمیماتی در ارتباط با سینما همایون خواهیم داشت.

به گزارش مهر، صدای دالبی اتمس در یک تعریف کوتاه یکی از تکنولوژی‌های جدید صوتی دالبی است که تعداد کانال‌های صدا را به ۱۲۸ مورد افزایش داده و با اضافه کردن اسپیکرها، صدا را محیطی‌تر از سیستم‌های صوتی معمول پخش می‌کند.

کد خبر 4331117

منتخب امروز


معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان