دلایل پاک کردن تاتو: 6 دلیل که شاید بخواهید تتو خود را پاک کنید


دلایل پاک کردن تاتو: 6 دلیل که شاید بخواهید تتو خود را پاک کنید

هنر تاتو نوعی روش ابراز وجود تلقی می‌شود و قدمت آن بیش‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. به هر حال این هنر جسمی اخیرا شکوفا شده‌است چون هر روز افراد بیش‌تری به آن روی می‌آورند. اما این یک واقعیت است که تاتو برای همیشه باقی می‌ماند و شاید این یکی از مزایای اصلی و در عین حال یکی از معایب اصلی این هنر جسمی باشد. در واقع محدودیت‌های محل کار، اسم...

هنر تاتو نوعی روش ابراز وجود تلقی می‌شود و قدمت آن بیش‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. به هر حال این هنر جسمی اخیرا شکوفا شده‌است چون هر روز افراد بیش‌تری به آن روی می‌آورند. اما این یک واقعیت است که تاتو برای همیشه باقی می‌ماند و شاید این یکی از مزایای اصلی و در عین حال یکی از معایب اصلی این هنر جسمی باشد. در واقع محدودیت‌های محل کار، اسم نامزد فراموش‌شده که دیگر نمی‌خواهید به یاد داشته‌باشید یا تغییر باورهای خودتان برخی از دلایل پاک کردن تاتو هستند که شما را وادار می‌کنند به دنبال روش‌های طبیعی برای اینکار باشید.

دلایل پاک کردن تاتو: 6 دلیل که شاید بخواهید تتو خود را پاک کنید

سایت بازده قصد دارد در یک نوشتار سه گانه به مسائل مرتبط با تاتو بپردازد. در بخش اول از این سه‌گانه به دلایل پاک کردن تاتو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دلایل پاک کردن تاتو: چرا و چه وقت لازم است آدم‌ها تاتو را پاک کنند

دلایل پاک کردن تاتو برای یک فرد زیاد است. تاتو برای صاحب‌اش معانی زیادی دارد. ممکن است نماد تعلق خاطر، آزادی، سرکشی، یا خلاقیت نسبت به یک انجمن، یک گروه گانگستری یا عشق‌تان باشد. به هر حال ممکن است داشتن تاتو مانع از احراز شرایط در مصاحبه‌ی سفارت یا رسیدن به اهداف شخصی‌تان، یا درخواست استخدام برای یک شغل خوب و خاص شود. این‌ها دلایل مختلفی هستندکه شاید شما را وادار کند تتوی‌تان را پاک کنید.

اگر واقعا می‌خواهید یک یا چند تاتوی خود را پاک کنید، شاید لازم باشد با روش‌های خاص و مختلف، خصوصا روش‌های خانگی و طبیعی پاک کردن تتو آشنا شوید. ابتدا قبل از یاد گرفتن پاک کردن تتو در خانه به‌طور طبیعی و سریع، شاید لازم باشد به برخی از رایج‌ترین دلایلی که آدم‌ها را وادار به پاک کردن تتو می‌کند، نگاهی بکنید.

مطلب مرتبط:طرح تاتو: ۲۵ زیباترین طرح تتو برای دختران

۱. کیفیت پایین

همه‌ی تاتو کارها به یک اندازه خلاقیت و استعداد ندارند. برخی تتو کارها خلاق‌تر هستند و برخی دیگر تجربه‌ی بیش‌تری دارند، و برخی در سبک‌های خاص (مثل رئالیسم، مکتب جدید، ژاپنی، و …) تخصص دارند. وقتی فردی تکالیف‌اش را خوب انجام ندهد، اغلب تاتوهای بی‌کیفیتی می‌زند. باور کنید بر اساس تجربه‌ی من این اصلا چیز عجیبی نیست. در واقع بسیاری از آدم‌ها قربانی این مشکل هستند. گاهی فقط جرقه‌ی یک تصمیم لحظه‌ای است، یا گاهی آدم‌ها انتخاب ضعیفی می‌کنند که باعث پیشمانی‌شان می‌شود. در نهایت بسیاری از آدم‌ها مجبور می‌شوند برای درمان لیزری هزینه‌ی زیادی بپردازند و بعد تصمیم می‌گیرند یک تتوی جدید داشته‌باشند یا نه.

۲. ترک کردن یک گروه گانگستری

این علت نسبت به دلایل دیگر این فهرست رواج کم‌تری دارد اما یکی از مهم‌ترین دلایل محسوب می‌شود. بسیاری از گروه‌های گانگستری برای متمایز کردن علائم خود از انواع مختلف تتو استفاده می‌کنند. جوانان به خاطر جهالت جوانی یا در اثر شرایط به دام این سازمان‌های جنایت‌کار می‌افتند. وقتی پس از مدتی این افراد تصمیم می‌گیرند خلاف را کنار بگذارند و سر به راه شوند، این تاتوها پشت سر گذاشتن آن زندگی را برایشان دشوارتر می‌کند. متاسفانه تاتوهای گانگستری این افراد را برای سازمان‌های جنایت‌کار رقیب و اعمال قانون علامت‌گذاری می‌کند. هم‌چنین کمک می‌کند این افراد به عنوان فراری توسط زیرشاخه‌های گروه‌شان در شهرهای دیگر شناسایی شوند.

به‌طور خلاصه تاتوهای گانگستری بد است و می‌تواند برای زندگی صاحبان‌شان زیان‌بار باشد، و پشت سر گذاشتن یک سبک زندگی خشونت‌بار، خودمخرب و ضداجتماعی را دشوارتر کند. این قطعا یکی از رایج‌ترین دلایل برای پاک کردن تاتو است که آدم‌ها باید بدانند.

مطلب مرتبط: ۵۰ جدیدترین و برترین مدل مو دخترانه و زنانه

۳. خدمت سربازی

این مورد با دلیل قبلی ارتباط نزدیکی دارد. در طول سال‌ها ارتش مجموعه‌ی گسترده‌ای از سیاست‌های مربوط به تاتو را اتخاذ کرده‌است. در طول جنگ که نیروی عظیم‌تری مورد نیاز است، این سیاست‌ها بازتر می‌شود؛ و در زمان صلح که پرسنل کم‌تری لازم است، این سیاست‌ها سختگیرانه‌تر می‌شود. امروزه نظامیان در حال خدمت عموما به خاطر این سیاست‌ها معاف می‌شوند. در حال حاضر ارتش سیاست کاملا سختگیرانه‌ای درباره‌ی تتو در پیش گرفته و اگر بخواهید به ارتش ملحق شوید، یا مجددا در نیروی نظامی نام‌نویسی کنید، شاید لازم باشد برخی یا تمام تتوهایتان را پاک کنید.

۴. دلایل حرفه‌ای

گاهی پیشرفت در یک حرفه برای بسیاری از آدم‌ها بدون تاتو خیلی آسان‌تر است. متاسفانه تاتو هنوز هم بازنمای ظاهری تهدیدآمیز یا غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود. تاتوهای مشهود، خصوصا روی ساعد یا بازو، ‌دست‌ها، گردن، یا صورت می‌تواند یک مانع جدی در رقابت بر سر نردبان ترقی سازمان باشد. اگر سعی دارید مقام بالاتری در محل کارتان به دست بیاورید، روابط عمومی‌تان را بهبود ببخشید، یا جایگاهی بهتری در خدمات مشتری داشته‌باشید، باید بدانید چگونه در خانه به‌طور طبیعی و سریع، تاتو را پاک کنید تا فورا به امتیازی که می‌خواهید دست پیدا کنید. شما می‌دانید که استعداد و شایستگی آن شغل را دارید، پس چرا باید اجازه بدهید کمی جوهر مانع از رسیدن شما به جایگاه بالاتر شود؟

۵. تغییر شرایط زندگی/ خانواده

نکته‌ی دیگری که لازم است آدم‌ها درباره‌ی دلایل پاک کردن تاتو بدانند این است که بسیاری از افراد باید به خاطر تغییر شرایط زندگی یا خانواده‌شان تتوهایشان را پاک کنند. هرچند تاتوهای نوگرایانه و مفهومی می‌تواند برای یک موسیقی‌دان یا سازنده‌ی کلاه‌های سفارشی که در جلسات مشاعره‌ی عمومی در کافه‌ها شرکت می‌کند، عالی باشد، اما برای مادری که در جلسه‌ی انجمن اولیا و مربیان شرکت می‌کند مناسب نیست. شما هرگز دقیقا نمی‌دانید زندگی قرار است شما را به کجا ببرد یا چگونه همه چیز زیر و رو می‌شود و گاهی،‌ نمی‌توانید هر خاطره را از زندگی گذشته با خود همراه داشته‌باشید. اکنون با تکنولوژی مدرن می‌توانید هر تتویی را که با وضعیت فعلی‌تان هم‌خوانی ندارد، کاملا پاک کنید.

مطلب مرتبط: ۵۰ بهترین مدل طراحی ناخن مناسب محل کار و مهمانی

۶. پشیمانی از یک تصمیم شتاب‌زده

قطعا این دلیل همیشه جایگاه اول دلایل پاک کردن تاتو را به دست می‌آورد. بسیاری از زوج‌های کلیشه‌ای هستند که سعی می‌کنند با خالکوبی دائم اسم نامزدشان “عشق خود را اثبات کنند.” هم‌چنین یک دلیل رایج دیگر این است که آدم‌های “سرکش” در حالت مستی بدون فکر فورا تصمیم می‌گیرند یک تاتو داشته‌باشند. تاتوها دائمی هستند، یعنی همیشه کمی پشیمانی در کسانی که تاتو دارند، وجود دارد و اجتناب ناپذیر است. خوشبختانه اکنون روش‌های زیادی برای جبران این اشتباه داریم تا تتو را پاک یا اصلاح کنیم.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

منبع: vkool

دلایل پاک کردن تاتو: ۶ دلیل که شاید بخواهید تتو خود را پاک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...