‌روزانه 350 تن زباله در اردبیل تولید می‌شود


‌روزانه 350 تن زباله در اردبیل تولید می‌شود

شهردار اردبیل گفت: روزانه به طور متوسط 350 تن زباله در شهر اردبیل تولید، جمع‌آوری، حمل و برنامه دفن آنها انجام می‌شود.

‌حمید لطف‌اللهیان در گفت‌وگو‌ با ایسنا،‌ اظهار کرد: این میزان تولید ماهانه 10 هزار و 675 تن و سالانه 128 هزار و 100 تن است که هزینه هر تن زباله از مبدا تا محل دفن 508 هزار و 200 ریال برآورد می‌شود.


وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال از مناطق چهارگانه شهرداری اردبیل بیش از 30 میلیون و 656 هزار و 545 کیلوگرم زباله‌ جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: هر کیلو زباله طبق قرارداد به مبلغ 103 ریال توسط پیمانکار حمل شده تا زمینه تفکیک و دفن اصولی آنها فراهم آید.

شهردار اردبیل متوسط تولید زباله در شهر اردبیل را بیشتر از متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: بعد از جمع‌آوری، حمل و دفن زباله در یک محل مشخص انجام می‌شود، به طوری که تلاش می‌کنیم با همکاری پیمانکاران در مسیر حمل و دفن زباله بدون مشکل خاص عملیات مورد نظر انجام شده و به دور از آسیب‌های زیست محیطی در کنار نظارت محیط زیست کار دفن اصولی و مناسب به انجام برسد.


لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه نیازمند جذب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی کارخانه تولید کمپوست و برق از زباله هستیم، افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر رایزنی‌هایی انجام شده اما هنوز سرمایه‌گذاری در این بخش به نتیجه نرسیده و همچنان آمادگی خود را برای جذب سرمایه‌گذار در بخش فرآوری و بازیافت زباله در شهر اردبیل اعلام می‌کنیم.


وی ضرورت اجرای سیستم مدیریت پسماند در قالب طرح تفکیک از مبدا را با همکاری نهادهای مرتبط یادآور شد و تصریح کرد: با این اقدام به راحتی می‌توانیم خانواده‌ها را با فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در قالب کیسه‌های مشکی و سفیدی که در اختیار آنها قرار می‌دهیم عملیات جمع‌آوری زباله را به شکل تر و خشک انجام دهیم تا زباله‌های تر که قابلیت تبدیل به کود کمپوست را دارند به این ماده ارزشمند تبدیل شوند.


شهردار اردبیل با یادآوری اینکه در بسیاری از کشورها از زباله‌های تر برای تصفیه زیستی به منظور تولید بیوگاز استفاده می‌شود، اظهار کرد: در این صورت سالانه بیش از 3 میلیون مکعب بیوگاز تولید می‌شود که برای تامین سوخت کل اتوبوس‌های شهر و کامیون‌های جمع‌آوری زباله به راحتی می‌توانیم از آن استفاده کنیم.


لطف‌اللهیان از آمادگی شهرداری اردبیل برای اجرای طرح‌های نوین و راهکارهای منطقی با هدف موفقیت روزافزون در مدیریت پسماند شهری با مشارکت سرمایه‌گذاران و عموم مردم خبر داد و بیان کرد: ما اگر محیط زیست سالم و شهر آراسته می‌خواهیم باید در این حوزه یک سرمایه‌گذاری منطقی را انجام دهیم تا مراحل جمع‌آوری، حمل و دفن زباله به شکل اصولی انجام شده و آسیب‌های احتمالی در این بخش به حداقل برسد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...