مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل


رسانه کلیک – میت 10 پرو در حال حاضر پرچمدار اصلی سری میت هواوی محسوب می‌شود که سال گذشته همراه با دو نسخه معمولی و لایت به بازار عرضه شد. در این مطلب، میت 10 پرو مقابل گلکسی اس 9 سامسونگ قرار می‌گیرد و هر دو مدل در بخش‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند. در […] نوشته مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل اولین بار در...

رسانه کلیک – میت 10 پرو در حال حاضر پرچمدار اصلی سری میت هواوی محسوب می‌شود که سال گذشته همراه با دو نسخه معمولی و لایت به بازار عرضه شد. در این مطلب، میت 10 پرو مقابل گلکسی اس 9 سامسونگ قرار می‌گیرد و هر دو مدل در بخش‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند. در ادامه با مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 همراه باشید.

با وجود اینکه نزدیک به یکسال از معرفی جدیدترین سری میت می‌گذرد، اما این مدل با بهره‌گیری از قدرتمندترین مشخصات سخت افزاری و همچنین هوش مصنوعی، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ به طوری که با قرار گیری در مقابل پرچمداران جدیدی چون گلکسی اس 9، نه تنها شکست نمی‌خورد، بلکه می‌تواند حتی بسیار موفق ظاهر شود. در ادامه این مطلب با مقایسه میت 10 پرو و گلکس اس 9 همراه باشید.

طراحی

در ابتدای مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 به طراحی هر دو مدل می‌پردازیم. سامسونگ برای گلکسی اس 9 از همان زبان طراحی گذشته خودش که در گلکسی اس 8 دیده بودیم استفاده کرده و تنها به ایجاد تغییرات جزیی در این بخش بسنده کرده است. این کمپانی نمایشگر Infinity را مانند گذشته برای این مدل در نظر گرفته که با اندازه 5.8 اینچ و نسبت تصویری 18.5:9، ظاهر کشیده‌تری را نسبت به سایر مدل‌ها به این دستگاه داده است. علاوه بر این‌ها، لبه‌های نمایشگر گلکسی اس 9 به صورت خمیده طراحی شده و سامسونگ سعی کرده تا با این روش حاشیه‌های کناری را از بین ببرد. هواوی هم با نسبت تصویری 18:9 و استفاده از تمامی فضا‌های خالی در قاب میت 10 پرو، نسبت نمایشگر به بدنه را به 80.9 درصد رسانده و ظاهر بی‌حاشیه‌ای را به کاربر ارایه می‌کند. حاشیه‌های کم در میت 10 پرو باعث شده تا گوشی با توجه به اندازه 6.0 اینچی‌ نمایشگرش، به راحتی در دست جای بگیرد. (بررسی تخصصی میت 10 پرو هواوی)

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

سامسونگ مانند گلکسی اس 8، سنسور اثر انگشت را نزدیک لنز دوربین تعبیه کرده و محل قرار گیری آن را از بخش راستی لنز، به ‌پایین آن تغییر داده است. با وجود اینکه این تغییر به منظور راحتی کاربر بوده، اما با توجه به نزدیک بودنش به لنز دوربین، همچنان کار کردن با آن کمی دشوار است و احتمال لمس اشتباه لنز دوربین وجود دارد. هواوی از قاب بدنه پشتی میت 10 پرو برای قرار گیری سنسور اثر انگشت استفاده کرده است. البته با توجه به فاصله سنسور از لنز دوربین، مشکلی که برای استفاده از اسکنر در گلکسی اس 9 شاهدش هستیم، در میت 10 پرو دیده نمی‌شود. (بررسی تخصصی گلکسی اس 9؛ نهمین کهکشان سامسونگ)

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

بدنه در نظر گرفته شده برای هر دو مدل از جنس شیشه بوده و مشکلاتی مانند مقاومت پایین‌تر نسبت به فلز و همچنین جذب اثر انگشت در هر دو مدل دیده می‌شود. بر روی بدنه میت 10 پرو حاشیه‌ای با رنگی تیره‌تر نسبت به باقی بخش‌های بدنه ایجاد شده که در آن ناحیه، دوربین دوگانه، فلاش LED دوگانه و لیزر فوکوس قرار دارند. این تغییر رنگ بر روی قاب پشتی، زیبایی خاصی را به طراحی کلی دستگاه داده است. در مقابل، طراحی قاب گلکسی اس 9 سامسونگ به صورت ساده انجام شده و شاهد قرار گیری لنز دوربین و سنسور اثر انگشت در بخش میانی آن هستیم.

نمایشگر

میت 10 پرو و گلکسی اس 9 هر دو از پنل امولد استفاده می‌کنند و از این نظر به هم شبیه هستند. هواوی برای نمایشگر میت 10 پرو اندازه 6 اینچ را در نظر گرفته که با رزولوشن فول اچ دی پلاس، چگالی پیکسلی 402ppi در آن ایجاد می‌شود. در مقابل، گلکسی اس 9 سامسونگ با نمایشگر +WQHD و چگالی پیکسلی 570ppi قرار گرفته است.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

وجود پوشش گوریلاگلس برای محافظت صفحه در برابر خط و خش، پشتیبانی از قابلیت همیشه روشن و HDR10 از دیگر ویژگی‌های خاص موجود در نمایشگر میت 10 پرو و گلکسی اس 9 محسوب می‌شوند.

با مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 در بخش نمایشگر، متوجه شباهت‌شان از نظر کیفیت می‌شویم و هر دو مدل در این بخش عملکرد مناسبی دارند. این برابری در کیفیت یک نکته بسیار مثبت برای میت 10 پرو به حساب می‌آید؛ چرا که با وجود قدیمی‌تر بودن، پا به پای پرچمدار جدید سامسونگ آمده است.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

دوربین

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های موجود که در طی مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 به آن برخوردیم، به بخش دوربین مربوط می‌شود. هواوی با همکاری کمپانی قدرتمند لایکا برای میت 10 پرو دو لنز با رزولوشن‌های 12 و 20 مگاپیکسل را در نظر گرفته است. لنز دوم دوربین میت 10 پرو که عملکردش به صورت سیاه و سفید بوده، قابلیت عکاسی پرتره با کیفیت بالا را به کاربر ارایه می‌کند.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

در مقابل، گلکسی اس 9 سامسونگ با دوربین تک لنز 12 مگاپیکسلی قرار گرفته که از فناوری گشودگی دیافراگم دوگانه بهره‌مند شده است. توسط فناوری گشودگی دیافراگم دوگانه در این گوشی می‌توان عکس‌ها را با جذب نور مناسب به ثبت رساند.

اما نکته‌ای که باید در این قسمت در نظر داشت، تفاوت‌های موجود در کارایی قابلیت‌های خاص هر دو گوشی است. هواوی با قرار دادن دو لنز دوربین، عکاسی پرتره را ارایه می‌کند و کاربر می‌تواند عکس‌های زیبایی را در این حالت به ثبت برساند. عکاسی پرتره قابلیتی است که این روزها بر روی اکثر تلفن‌های هوشمند جدید بازار موجود بوده و عدم استفاده از ماژول دوگانه در گلکسی اس 9 سامسونگ، این گوشی را عقب‌تر از سایر هم‌رده‌های خودش قرار داده است. سامسونگ به جای قرار دادن دوربین دوگانه برای پرچمدار جدیدش، تکنولوژی گشودگی دیافراگم دوگانه را به اس 9 اضافه کرده که شاید به اندازه توانایی عکاسی پرتره برای افراد کاربردی نباشد.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

دوربین سلفی موجود در هر دو مدل از نوع 8 مگاپیکسلی بوده و از قابلیت فوکوس خودکار در این بخش پشتیبانی می‌شود.

فیلمبرداری 4K، عکاسی Pro و بسیاری دیگر از این قبیل ویژگی‌ها در بخش دوربین هر دو مدل یافت شده و تجربه خوبی از عکاسی به کاربران ارایه می‌شود. قابلیت فیلمبرداری صحنه آهسته هم در هر دو گوشی موجود است. البته سامسونگ با ارایه ویژگی سوپر اسلوموشن این امکان را به کاربر می‌دهد تا با نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلم‌های آهسته‌تری را ضبط کند.

هوش مصنوعی یکی از ویژگی‌های جذاب و کاربردی موجود در میت 10 پرو بوده که گلکسی اس 9 از آن بی‌بهره است. به لطف این فناوری، با قرار دادن لنز دوربین مقابل سوژه‌های مختلف، دستگاه از شرایط محیطی آگاه شده و بهترین تنظیمات رنگ و نور را با توجه به آن فعال می‌کند. با توجه به این موضوع، تصاویر توسط این تلفن هوشمند، با بهترین کیفیت ممکن به ثبت می‌رسند.

سخت افزار

هواوی و سامسونگ هر دو از چیپست اختصاصی خود در تلفن‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند و به همین ترتیب هم شاهد قرار گیری تراشه کایرین 970 در میت 10 پرو و اگزینوس 9810 در گلکسی اس 9 هستیم. البته مدلی از گلکسی اس 9 هم با چیپست اسنپدراگون 845 برای برخی بازارهای خاص در نظر گرفته شده است.

گلکسی اس 9 سامسونگ در سه مدل با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایت برای خرید در بازار موجود است. رم در نظر گرفته شده برای هر سه مدل این پرچمدار 4 گیگابایت بوده و خبری از رم بالاتر در آن نیست. میت 10 پرو هواوی در دو نسخه با حافظه‌‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت برای فروش وارد بازار شده است. البته رم در نظر گرفته شده برای میت 10 پرو در نسخه اول 4 و در نسخه دوم 6 گیگابایت است و به همین ترتیب دست کاربر برای انتخاب مناسب‌ترین مدل، باز است.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسلمقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

سامسونگ گلکسی اس 9 را به درگاه کارت حافظه مجهز کرده و کاربر از این طریق می‌تواند به حافظه دستگاه اضافه کند. این در حالی است که متاسفانه در میت 10 پرو خبری از قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه نیست.

نرم افزار

هواوی در بخش نرم افزار همیشه قدرتمند عمل کرده و بهترین امکانات نرم افزاری را در تولیداتش به کاربران ارایه می‌کند. بر روی میت 10 پرو شاهد قرارگیری جدیدترین نسخه از رابط کاربری EMUI هستیم. در EMUI 8.0 امکانات متعددی قرار گرفته که با نیرو گرفتن از NPU، بسیار هوشمندتر از سایر رابط‌های کاربری موجود عمل می‌کند. این رابط کاربری همراه با اندروید اوریو بسیار قدرتمند ظاهر شده و پاسخگوی نیازهای کاربران در بخش نرم افزاری دستگاه خواهد بود.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسلمقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 – رابط کاربری هواوی میت 10 پرو

Samsng Experience 9.0 که نام جدیدترین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ بوده همراه با اندروید 8.0 در گلکسی S9 قرار گرفته است. در این رابط کاربری هم شاهد قابلیت‌های متعددی هستیم و نکته منفی خاصی در آن وجود ندارد.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسلمقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 – رابط کاربری گلکسی اس 9

به طور کل با مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 در بخش نرم افزار، می‌توان متوجه شباهت هر دو از نظر قابلیت‌ها شد. در واقع هر دو رابط کاربری به روش خاص خودشان این امکانات را ارایه می‌کنند و بیشتر از نظر ظاهری با هم تفاوت دارند.

صدا، باتری و قابلیت‌های خاص

میت 10 پرو و گلکسی اس 9 هر دو از اسپیکر استریو بهره برده‌اند و کیفیت بالایی از صدا را به کاربر ارایه می‌کنند. این کیفیت بالا در خروجی صدای هدفون هر دو گوشی هم دیده می‌شود که البته محصول هواوی با استفاده از الگوریتم اختصاصی خودش که با نام Histen شناخته می‌شود، از این نظر بهتر ظاهر می‌شود.

هواوی در میت 10 پرو جک صوتی 3.5 میلی‌ متری را حذف کرده و برای استفاده از هدفون می‌بایست از پورت USB Type C آن استفاده کنید. این در حالی است که گلکسی اس 9 سامسونگ هنوز برای حذف جک صوتی 3.5 میلی‌ متری اقدام نکرده است.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 9 سامسونگ 3000 میلی آمپر ساعت بوده که با فناوری شارژ سریع موجود در آن می‌توان با سرعت بالا باتری گوشی را فول شارژ کرد. در مقابل، میت 10 پرو با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که با توجه به این میزان ظرفیت، عملکرد بسیار بهتری نسبت به پرچمدار جدید سامسونگ خواهد داشت. این محصول هواوی هم از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد و خیال کاربر را از نظر سرعت شارژدهی راحت می‌کند.

در طی مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 حضور برخی قابلیت‌ها نظر ما را به خود جلب کرد. NPU یکی از این قابلیت‌های موجود در میت 10 بوده که بر روی بخش‌های مختلف آن تاثیر مثبت زیادی گذاشته است. به لطف بهره گیری این گوشی از چیپست کایرین 970 که از واحد پردازش عصبی یا همان NPU استفاده می‌کند، میت 10 پرو هواوی می‌تواند با سرعت بالا، فرآیندهای مختلف را پردازش کند، فعالیت‌‌‌های کاربر را زیر نظر بگیرد و بهترین تنظیمات را فعال کند. به همین ترتیب یک تجربه عالی و هوشمند از گوشی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9؛ نبرد پرچمدارانی از دو نسل

از ویژگی‌های مشترک موجود در هر دو گوشی میت 10 پرو و گلکسی اس 9 می‌توان به سنسور اثر انگشت، مقاومت در برابر آب و رطوبت، تبدیل گوشی به کامپیوتر و پشتیبانی از USB Type C اشاره کرد.

نظر شما در رابطه با مقایسه میت 10 پرو و گلکسی اس 9 چیست؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!