مزایای مادر شدن، زنان بخوانند!


مزایای مادر شدن، زنان بخوانند!

یکی از اصلی ترین مزایای مادر شدن و بچه دار شدن دادوستد عاطفی با نوزادان است.

یکی از اصلی ترین مزایای مادر شدن و بچه دار شدن دادوستد عاطفی با نوزادان است. یکی از مادران چنین تعریف می کرد : « دخترم به روی من لبخند می زند .و ناگهان کل دنیا را نورانی می کند . وقتی در کنار او هستم همه چیز را فراموش می کنم و وجودم سرشار از محبت ، امید و عشق می شود .»
مزایای مادر شدن بسیار زیاد و قابل تامل است . هر چند آنها در اوایل مادری احتمالا زیاد به چشم نمی ایند . بعضی زنان به این نتیجه می رسند که مادری به انها احساس قدرت می دهد ، زیرا توانسته اند با موفقیت کودک را به دنیا بیاورند . یکی از زنان آشنا می گفت : «بعد از زایمان ، احساس کردم بسیار توانمند شده ام و اعتماد به نفسم سر به اسمان می زد . توی دلم به مردم می گفتم : طرف من نیایید و به پروپای من نپیچید ، من بچه به دنیا آورده ام !» متاسفانه آنقدر به جوانب و پیامدهای منفی زایمان توجه می کنیم که مزایای مادر شدن را از یاد می بریم.
برخی از مزایای مادر شدن
یکی از اصلی ترین مزایای مادر شدن و بچه دار شدن دادوستد عاطفی با نوزادان است . یکی از مادران چنین تعریف می کرد : « دخترم به روی من لبخند می زند .و ناگهان کل دنیا را نورانی می کند . وقتی در کنار او هستم همه چیز را فراموش می کنم و وجودم سرشار از محبت ، امید و عشق می شود .»
والدین معتقدند که کودکان ، بامزه و جالب هستند ، و از این که می توانند به دنیا از نگاه تازه ای بنگرند (از دید کودکان ) ، احساس خوبی دارند . گاهی کودکان کمک می کنند تا مادران جنبه های مهمی از شخصیت خود را کشف کنند و آن را پرورش دهند . کودکان باعث رشد شخصی والدین می شوند و در آنها انعطاف پذیری ، همدلی و از خود گذشتگی به وجود می آورند . کودکان با میزان بالای فعالیت های خود ، با تعهدات ذهنی و با سرشت جذاب خود ، دنیای جدیدی را به روی والدین باز می کنند . با این که مادرشدن به تنهایی نمی تواند کل زندگی زن را پر کند ، برای اکثر زنان پرمعناترین تجربه ی زندگی است .
اگر از مادر یک کودک خردسال بخواهید که فهرست جوانب منفی و مثبت مادری را تهیه کند ، احتمالا مواد فهرست منفی بسیار بیشتر از موارد فهرست مثبت خواهد بود . اکثر مادران متوجه می شوند که جنبه ی مثبت مادری ، انتزاعی تر و تعریف آن دشوارتر است ، اما شدت آن هم بیشتر است . طاقت فرسا بودن تعویض پوشک و شستن نوزاد موضوعی است که حرف زدن و شکایت داشتن از آن خیلی اسانتر از حرف زدن درباره ی احساسی است که مادر ، با نگاه کردن به نوزاد و با فکر کردن به این که او زمانی قسمتی از وجود وی بوده است ، تقریبا به حالت خلسه فرو می رود . نوزادی که زمانی پاره تن مادر بود ، اکنون انسانی در ابعاد کوچک است که نفس می کشد ، می خندد و سکسکه می کند ، بدون آنکه به کمک او نیاز داشته باشد .
کمی بعد از تولد برای برقراری ارتباط با انسان های دیگر ، نوزادان روش هایی ر اایجاد می کنند . شادی حاصل از دیدن لبخند نوزاد غیر قابل وصف است . نوزادان بزرگتر می توانند ، با تماس چشمی به موقع و صداهای «پیام دار » ، با بزرگتر ها ارتباط بهتری برقرار کنند . اکثر مادران از ارزش روابط صمیمیم و مهربانانه با فرزندن خود به خوبی آگاه هستند . مادر بودن ، از جوانب مثبت بسیار زیادی دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)