100 آیه در قرآن درباره آب آمده است/جاری بودن شور و نشاط انقلابی در کانون های مساجد


100 آیه در قرآن درباره آب آمده است/جاری بودن شور و نشاط انقلابی در کانون های مساجد

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های آسمانی سجادیه نیز با بیان اینکه آب سرچشمه حیات است و حیات همه چیز به آب بستگی دارد، بر ضرورت توجه به صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان در همایش اصلاح الگوی مصرف آب که با حضور ۴۰۰ نفر از نخبگان کانون های مساجد هرمزگان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: در مصرف آب باید صرفه‌جویی کرد، حتی اگر به وفور یافت شود چراکه حیوانات نیز حق استفاده از این آب را دارند.

مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های آسمانی سجادیه افزود: بیش از 100 آیه در قرآن درباره آب در طبیعت وجود دارد که هر کدام به ویژگی‌ها و نقش آب اشاره می کنند.

وی عنوان کرد: خداوند در آیات متعدد انسان را به تفکر در آب و شکرگزاری از این نعمت بزرگ متذکر شده است.

این استاد اخلاق در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت های موثر و هدفمند کانون های فرهنگی هنری مساجد، از کانون های مساجد و بسیج به عنوان دو بال موفق در حوزه فرهنگ نام برد و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری و بسیج با توجه به حجم و شعاع برنامه هایی که در طول سال اجرا می کنند در راس دستگاه های فعال در حوزه فرهنگی هستند.

وی به وضعیت اقتصادی کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و کمبود اعتبار، اما فعالیت های کانون های مساجد بر اساس برنامه زمانبندی شده با مدیریت جهادی در حال انجام است که همایش اصلاح الگوی مصرف و اعزام اعضای کانون ها به اردوی سفیران ولایت در قم نمونه ای از این اقدامات است و این بیانگر ساری و جاری بودن شور و نشاط انقلابی در کانون مساجد است.

پایان پیام/88

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بزرگداشت محمدجواد کاشانی در مسجد و مدرسه آیت‌الله مجتهدی