مهار حریق هورالعظیم نیازمند رهاسازی آب در بخش عراقی است


مهار حریق هورالعظیم نیازمند رهاسازی آب در بخش عراقی است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در نظر داریم بخشی از آب ایرانی تالاب را به سمت هور عراقی هدایت و رهاسازی کنیم که این مساله نیازمند همکاری و ارائه مجوز از سوی کشور عراق است.

کیومرث حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین تمهیدات و اقدامات در رابطه با آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم همکاری کشور عراق با ایران در زمینه اطفاء حریق تالاب هورالعظیم حدود از حدود یک ماه پیش تاکنون درگیر این حریق هستیم و مشکلات بسیاری برای ایران ایجاد کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در استان خوزستان گفت: کشور عراق باید براساس کنوانسیون بین‌المللی نسبت به تعهدات خود در مورد تامین حق آبه تالاب هورالعظیم عمل کند و این مساله نیز باید از سوی دستگاه دیپلماسی هماهنگ شود زیرا مهار آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم نیازمند رهاسازی آب در این بخش است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از روز شنبه 13 مرداد برای سومین بار آغاز شده است و تاکنون حدود 20 هکتار از این تالاب درگیر آتش‌سوزی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی ایران و همچنین حوزه امنیتی و وزارت خارجه باید هرچه سریع‌تر نسیت به هماهنگی با کشور عراق اقدام کنند، افزود:‌ در صورت این همکاری می‌توانیم مجوز‌های لازم برای رهاسازی آب و ورود زمینی به این منطقه را برای مهار آتش دریافت کنیم زیرا در نظر داریم بخشی از آب ایرانی تالاب را به سمت هور عراقی هدایت و رهاسازی کنیم که این مساله نیازمند همکاری و ارائه مجوز از سوی کشور عراق است.

انتهای پیام/4009/4044/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور