.
به زیـر ِ پـاىِ دل، قالـىّ ِ کرمانـى
و در دستِ رهایـش
تابلـوفـرشِ ایلیـاتِ زندیـه، کُـرد و لک و قم، طاقبستانـی
دو گـوش امّـا
حسـابى تیـز گشـته بر نـواى ِ نِـىنـواز ِ عاشقـی بیمـرز،
امّـا، اهلِ رمـز و راز ِ ایـرانـی
که دارد صد حکایت از سمـاع و حلقـههاىِ خاصِ کیـهانی؛
و پایان نیست امّـا ماجـرا را ...
ازیـرا چشـمِ دل
از شدّتِ بیـمارىِ تلـوینِ از تحقیـق
شده نـخ
در درون ِ روزن ِ
صد سوزن ِ تنـزیه ِ شکل ِ «لا»
که شاید بَـردَمـد از آن میـان
یک پرتـو ِ تشبیـهى از «الا»
و دوزد چشـم ِ تمکیـن ِ مرا بَــر نیـسـتی
بر هیـچگشـتن، بـیخـودی
بَـر چشمـۀ جوشـان ِ ناپیـدا ...
.
.
.
@m@
٢٢/ ٥/ ٩٧
.
* مصرع داخل گیومه، از حضرت حافظ است
.
به زیـر ِ پـاىِ دل، قالـىّ ِ کرمانـى
و در دستِ رهایـش
تابلـوفـرشِ ایلیـاتِ زندیـه، کُـرد و لک و قم، طاقبستانـی
دو گـوش امّـا
حسـابى تیـز گشـته بر نـواى ِ نِـىنـواز ِ عاشقـی بیمـرز،
امّـا، اهلِ رمـز و راز ِ ایـرانـی
که دارد صد حکایت از سمـاع و حلقـههاىِ خاصِ کیـهانی؛
و پایان نیست امّـا ماجـرا را ...
ازیـرا چشـمِ دل
از شدّتِ بیـمارىِ تلـوینِ از تحقیـق
شده نـخ
در درون ِ روزن ِ
صد سوزن ِ تنـزیه ِ شکل ِ «لا»
که شاید بَـردَمـد از آن میـان
یک پرتـو ِ تشبیـهى از «الا»
و دوزد چشـم ِ تمکیـن ِ مرا بَــر نیـسـتی
بر هیـچگشـتن، بـیخـودی
بَـر چشمـۀ جوشـان ِ ناپیـدا ...
.
.
.
@m@
٢٢/ ٥/ ٩٧
.
* مصرع داخل گیومه، از حضرت حافظ است
.