سازوکار بازارهای سیار شهر مشهد باید تغییر کند


سازوکار بازارهای سیار شهر مشهد باید تغییر کند

به گزارش شهرآراآنلاین، حاجیان شهری در حاشیه این بازدید اظهارکرد: بازارهای سیار (روزبازارها، عصربازارها، شب‌بازارها و...) یکی از اقداماتی است که شهرداری‌ها طی سالهای مختلف به منظور جمع‌آوری دستفروشان سطح شهر و جلوگیری از سدمعبر...


به گزارش شهرآراآنلاین، حاجیان شهری در حاشیه این بازدید اظهارکرد: بازارهای سیار (روزبازارها، عصربازارها، شب‌بازارها و ...) یکی از اقداماتی است که شهرداری‌ها طی سالهای مختلف به منظور جمع‌آوری دستفروشان سطح شهر و جلوگیری از سدمعبر اجرایی نموده‌اند.

حاجیان شهری با بیان اینکه ساکنان و کسبه این بازارها مکاتبات متعددی با کمیسیون خدمات شهری شورا داشتند و مسائل و مشکلات خود را به مدیریت شهری منتقل کرده‌اند، گفت: به همین منظور و با هدف رسیدگی به این مشکلات چندین بازدید میدانی در بازه های زمانی مختلف توسط اعضای شورا انجام شده و امیدواریم بتوان گام موثری در جهت رفع مشکلات برداشت.

شب بازار هدایت، نخستین مقصد بازدید شب گذشته رئیس و نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا بود و حاجیان شهری در تشریح وضعیت این بازار گفت: خوشبختانه شرایط مناسبی در این بازار حاکم بود و این بازار یکی از بهترین و مناسبترین بازارهای سیار سطح شهر مشهد است.

وی در ادامه با اشاره به شب بازار خیابان طبرسی شمالی، تصریح کرد: این بازار در یکی از معابر منطقه ثامن دایر شده، منطقه‌ای که به دلیل همجواری با بارگاه منور رضوی شاهد تردد فراوان خودرو و موتورسیکلت است و این تردد به دلیل مکانیابی نامناسب بازار با اختلال مواجه بوده و از سوی دیگر نارضایتی ساکنان را بهمراه داشته است.

حاجیان شهری افزود: در این خصوص مقرر شد به همت شهردار منطقه ثامن و سازمان میادین شهرداری جلسه‌ای با هدف رسیدگی به این مشکلات برگزار شود و فضای جایگزینی برای دستفروشان انتخاب گردد؛ دستفروشان بازارهای سیار حق کسب و پیشه برای خود قائل شده‌اند و تمایلی برای جابجایی و نقل مکان از خود نشان نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر مشهد با بیان اینکه هدف از شکل گیری بازارهای سیار برطرف کردن سد معبر بوده است، اظهارکرد: متاسفانه برای حل این مشکل، ساده‌ترین راه حل اتخاذ شده و امروز شاهد تبعات آن هستیم؛ به منظور جلوگیری از سدمعبر، در برخی مکان‌ها سدمعبر جدیدی ایجاد شده و باید برای رفع این معضل فکر اساسی و سازوکار جدیدی تدوین و تبیین شود.

حاجیان شهری با تاکید بر اینکه برای حل یک مشکل نباید مشکل جدیدی ایجاد کرد، گفت: هرتصمیمی خارج از ضوابط و مقررات تبعات خاص خود را بهمراه خواهد داشت؛ آیین نامه بازارهای سیار مورد بازنگری قرار خواهد گرفت تا شاهد بهبود شرایط باشیم.

وی در پایان افزود: این آیین‌نامه ظرف یک الی دو ماه آینده با همکاری کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد، سازمان میادین و میوه و تره‌بار و همچنین مناطق 13گانه شهرداری بایستی تدوین شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark