آبشار های بلندی که جزئی از طبیعت زیبای بابل است (+عکس)


با توجه به تعداد زیادی از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تفریحی، بابل یکی از پر طرفدارترین شهرهای کشور برای گردشگری و طبیعتگردی به شمار می رود.

پول‌نیوز -یکی از شهرهای بزرگ استان مازندران، بابل نام دارد که با طبیعتی دیدنی و انبوهی از جاذبه‌های طبیعی، گردشگران و طبیعتگردان بسیاری را مجذوب خود کرده است، جاذبه هایی مثل آبشار درازکش، آبشار شی الیم، آب گرم ازرود و جنگل های سرسبز و وسیع که همه و همه با نام بابل عجین شده اند و از زیبایی های این منطقه به شمار می روند.

با توجه به تعداد زیادی از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تفریحی، بابل یکی از پر طرفدارترین شهرهای کشور برای گردشگری و طبیعتگردی به شمار می رود. آبشار ها، آب گرم و جنگل‌های سرسبز با مناظر دیدنی این شهرستان که تنها بخشی از طبیعت زیبای بابل است، موجب شده تا سفر به این شهر، خاطره ای ماندگار در ذهن مسافران را به همراه داشته باشد. در ادامه نیز به معرفی یک به یک این مکان های دوست داشتنی در این شهر می پردازیم.

آبشار درازکش
این آبشار در شهرستان بابل واقع شده است که در ابتدا به یک حوضچه نسبتا بزرگی می ریزد و بعد از آن در جهت شمال به صورت جاری شدن در رودخانه به مسیر خود ادامه می دهد. آبشار درازکش در پاییز، آب نسبتا فراوانی دارد اما در فصل بهار میزان آب آن به حداکثر خود می رسد. این آبشار که در روستای درازکش قرار دارد، یکی از دیدنی های بکر و دوست داشتنی طبیعت زیبای بابل در بندپی شرقی است که طرفداران زیادی دارد و در میان جنگل قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار تقریبا ۷ متر است و از سطح دریا نیز دارای ارتفاع ۳۶۰ متری است.

آبشار شی الیم
آبشار شی الیم نیز که یکی از جاذبه های مطرح در سطح استان مازندران و طبیعت زیبای بابل است، دسترسی به آبشار شی الیم از جاده ارتباطی شهرستان بابل به گلوگاه، جاده سیرباغ و سپس گاوزن محله میسر می گردد.

دره آبشار دقیقا در سمت شرق روستا واقع شده است. در ۲ کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله و در میان دره ای انبوه از درختان جنگلی قرار گرفته است. گاوزن محله که روستایی از توابع بخش بندپی شرقی در شهرستان بابل است، در قسمت غرب رودخانه سجادرود (سجرو) واقع شده است و مجاور روستاهای فیروزجاه ثابت، لمسوکلا، سرجیکلا و سماکوش محله می باشد.

طایفه گاوزن محله نیز به مانند دیگر طوایف بندپی درفصل تابستان به منطقه ییلاقی سفر می کنند تا از شرایط آب ‌وهوایی مناسب تر و دلپذیر در این مناطق بهره مند گردند. یکی از روستاهای ییلاقی گاوزن محله، تررجه یا تحریجه نام دارد که دارای چشم انداز طبیعی مورد توجه اهالی طائفه گاوزن محله است.

آبگرم ازرود
آبگرم ازرود بابل که می توان رد پای این نام را با عنوان آب معدنی آرزو در منابع رسانه ای پیدا کرد. در روستای آری و در بخش بندپی شرقی که در ۳۳ کیلومتری جنوب شرقی بابل، در میان یک دره زیبای جنگلی و در مجاورت رودخانه واقع شده است و دارای مجموعه طبیعی منحصر به فرد که شامل یک ترکیب جالب می باشد. آب معدنی با رنگی فیروزه ای در میان جنگل های سبز منظره ای را بوجود آورده است که در سایر نقاط کمتر می توان آن را مشاهده کرد.

جوشش آب از دل زمین استخر کوچکی را تشکیل داده است که به دلیل ترکیبات گوگردی اش برای بیماری های پوستی، روماتیسم و درد مفاصل خاصیت درمانی دارد. جاده دسترسی به آن از شهر بابل، جاده شهید صالحی شروع می گردد و پس از اینکه مسافت ۳۰ کیلومتری را طی کردید به آبادی گلوگاه مرکز بخش بند پی خواهید رسید که با عبور از پل سجادرود به جاده دهستان فیروزجاه وارد می شوید و بعد از اینکه تقریبا ۳۰ کیلومتر به مسیر ادامه دادید، وارد روستای زیبا و سنتی آری خواهید شد که آب معدنی معروفی را در داراست که با مجموعه اطراف خود به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و طبیعی در شهرستان بابل تبدیل شده است.

آبشار کیمون
کیمون نام روستایی است که در ۳۰ کیلومتری شهر بابل در بندپی شرقی واقع شده است و دارای آب وهوای متعدل می باشد. این روستا که در دل جنگل قرار گرفته است جزئی از طبیعت زیبای بابل است و از مناظر و چشم اندازهای فوق العاده زیبایی برخوردار است. رودخانه ای دائمی از این روستا عبور می کند که به طراوت و زیبایی این منطقه افزوده است و علاوه بر آن وجود چند آبشار زیبا در مسیر رودخانه محبوبیت این روستا را در نزد مهمانان خود دو چندان کرده است.

سد شیاده
در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی بابل یک منطقه زیبا و دیدنی در پی سد شیاده شکل گرفته است، این سد بر روی رودخانه چلیم یکی از سرشاخه های رودخانه بابل رود در بخش بندپی غربی این شهرستان و روستای شیاده واقع شده است. پوشش گیاهی و جنگل های زیبا در کنار این سد زیبا در روستای شیاده موجب شده تا گردشگران و مسافران بیشتری این منطقه را مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. این سد در حال حاظر بیش از دو هزار گردشگر در ایام تعطیل و آخر هفته ها از این مکان دیدن می کنند. ارتفاع سد شیاده از زمین ۲۰ متر است.

امکان تفریحاتی از جمله ماهیگیری برای مسافران که قلاب و وسایل ماهیگیری به همراه دارند در این سد مهیاست و مسافران می توانند در مکان سد شیاده به ماهیگیری بپردازند و لذت ببرند. سقاتالار شیاده که مربوط به اواخر دوره قاجاریه می شود و از چوب با نقش ونگارهای زیبا و با اشعار مذهبی در روستای شیاده ساخته شده که زیبایی خاصی به این مکان تاریخی داده است.



منبع:اکوتوریسم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قلعه تاریخی گرسماسر