دستورالعمل بودجه شهرداری‌ها و مدیریت یکپارچه شهری بررسی شد


بیست و پنجمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه سازمانی مجمع شهرداران...
بیست و پنجمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه سازمانی مجمع شهرداران کلان‌شهرها با حضور معاونین و مدیران برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداران کلان‌شهرهای کشور برگزار شد.
دستورالعمل بودجه شهرداری‌ها و مدیریت یکپارچه شهری بررسی شد
به گزارش فانوس، در این نشست علی اکبر اسدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه و عباس کرکه آبادی مدیرکل نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به همراه معاونین برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور شرکت داشتند .

حسن براتی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و سرمایه سازمانی دبیرخانه در خصوص موضوع جلسه که بررسی دستورالعمل پیشنهادی بودجه تنظیمی توسط سازمان شهرداری‌ها ارائه شده بود توضیحاتی ارائه نمود و از آنجا که طبق مصوبه نشست بیست و چهارم، مقرر شده بود معاونین برنامه‌ریزی نسبت به بررسی دقیق دستورالعمل و ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود به دبیرخانه اقدام نمایند.

بر این اساس نشست وارد دستور جلسه شد و در قالب ۱۰ بند عمده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقررشد سازمان شهرداری‌ها به جز ۲ بند، نسبت به اصلاح ۸ بند دیگر اقدام نموده و سپس آن را به کلیه شهرداری‌ها ابلاغ نماید.

بودجه سازمان‌های وابسته به شهرداری های ماده ۵۴ و ماده ۸۴ و تبدیل آنها ،واریزی درآمدهای سازمانها به خزانه کل ، شرایط استقراض شهرداری ها از بنگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و کدینگ جدید درآمدی از جمله اهم موارد مطروحه در دستورالعمل بود .

در خصوص مدیریت یکپارچه شهری نیز مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران با توجه به تأکیدات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی استان‌ها، نسبت به انجام زیرساخت‌های لازم از جمله آموزش و پیاده‌سازی و تهیه مستندات انجام آن اقدام نموده و نتایج را در اختیار دبیرخانه قرار دهند تا با همفکری معاونین برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری‌های کلان‌شهرها ، اقدامات عملی در این زمینه صورت پذیرد .

نشست هماهنگی دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرها و کمیته مدیران بازرسی برگزار شد

به منظور افزایش ظرفیت و نیز فعال نمودن کمیته مدیران بازرسی در پرتال دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، نشست مشترکی برگزار شد .

به منظور افزایش ظرفیت و نیز فعال نمودن کمیته مدیران بازرسی و همچنین با هدف تسهیل و افزایش میزان بهره مندی کاربران علاقمند در پرتال دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، نشستی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه های فناوری اطلاعات برگزار و منجر به نتایج ذیل شد.

آقای براتی دبیر کمیسیون برنامه ریزی و سرمایه سازمانی دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفتند: در این نشست پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد زیرساخت های لازم فنی و نرم افزاری تعبیه شود تا در صورت تایید، سازمان بازرسی نیز در ذیل پرتال دبیرخانه و در کنار کمیسیون های ۹ گانه به عنوان یک کمیسیون جدید تعریف شود.

شایان ذکر است پرتال دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران به منظور امکان دسترسی به تجارب موفق، اخبار، رویدادها، اطلاعات و مصوبات شهرداریهای کلانشهرها به آدرس www.iranmbc.ir راه اندازی شده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته