اجرای 1000 میلیارد طرح عمرانی فرودگاهی


اجرای 1000 میلیارد طرح عمرانی فرودگاهی

هزار میلیارد تومان طرح عمرانی فرودگاهی و نصب سامانه‌های راداری در 60 نقطه در 3/5 سال گذشته انجام شده است.

اجرای 1000 میلیارد طرح عمرانی فرودگاهیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، رحمت الله مه آبادی در مراسم آغاز به کار دوره پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی (اینگما) گفت: همچنین در این دوره تمام طرح های نیمه تمام صنعت فرودگاهی که عمر برخی به بیش از دو دهه نیز می رسید پایان یافت و به بهره برداری رسید.

وی افزود: حل بحران هواپیمای فلایت چک و اجرای دهها طرح مبتنی بر فناوری اطلاعات در عرصه فرودگاهی و نوسازی و مدرن سازی زیرساخت های فرودگاهها از دیگر اقداماتی بود که در سه سال و نیم گذشته به انجام رسید.

مه آبادی با اشاره به اینکه پرورش مدیران آینده صنعت فرودگاهی در تراز جهانی از امروز آغاز می‌شود تا یکی از مشکلات قدیمی کشور ما در زمینه نبود مدیر متخصص را جبران کند افزود: کشور ما برغم دارا بودن منابع مادی و غیرمادی، شرایط مطلوبی در بخش مدیریت نداشته و برخی آن را ناشی از سوء مدیریت می دانند.

وی افزود: به اعتقاد من، علت نداشتن شرایط مطلوب اداره کشور، کم توجهی به بخش مدیریت است هر چند که معتقدم ریشه سوءمدیریت و فساد در برخی مدیریت ها در کم توجهی به این امر مهم است.

مه آبادی خاطرنشان کرد: این بی توجهی ها سبب شده تا هزینه کار سالم نیز افزایش یافته و کار مدیریت حرفه ای و درست، سخت شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: نظام مدیریتی ما با این معضل روبرو است که مدیران سالم و آرمان طلب بیشتر مورد پرسش هستند و پرونده هایی که به دلیل ایرادات قانونی برای آنها ایجاد می‌شود بیشتر از مدیرانی است که کاری نکرده اند.

وی با اشاره به اقدامات مدیران فعلی شرکت فرودگاهها در ۳/۵ سال گذشته گفت: این شرکت نمونه ای از عینیت مدیریت جهادی منسجم، معتقد به کار تیمی و پاسدار بیت المال است. ما امروز به جرم مسئولیت پذیری و کار موفق مواخذه می شویم که لازم است شرایط کشور از این نظر بار دیگر آسیب شناسی شود.

مه آبادی ادامه داد: متاسفانه آنچه امروزه در جامعه و برخی رسانه ها می بینیم با اصول دینی ما هم متضاد است و از فرایندی که خلق بر آن بنا شده تبعیت نمی کند. خلقت جهان با خلقت مدیران جهان آغاز شد و خداوند جهان آفرینش را با تعلیم و تربیت رهبران آغاز کرد.

مه آبادی خاطرنشان کرد: در این ۳ سال و نیمی که در شرکت فرودگاهها حضور داشتم در دو حوزه ناوبری هوایی و مدیریت فرودگاهها فقط به درونِ بخش اعتماد کردم و حاصل آن هزار میلیارد تومان خرید سامانه های فرودگاهی در دوره محدود پسابرجام و اجرای هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در ۶۰ نقطه فرودگاهی و همچنین اتمام طرح های نیمه تمام که برخی از آنها دو دهه معطل مانده بود به همراه نوسازی قریب به اتفاق سامانه های امنیتی، کمک ناوبری و راداری و ساماندهی به بحران فلایت چک را می توان نام برد.

وی در پایان در خصوص طرح پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی گفت: هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که ۳۰۰ نفر انصراف داده و از ۷۰۰ نفر گزینش به عمل آمد، سیستم را نیز طوری طراحی کردیم که امکان سفارش از جانب اشخاص مختلف برای ورود افراد به این طرح وجود نداشت. طی سه مرحله به ۱۰۰ نفر منتخب آموزش های تئوریک و عملی و همچنین حضور در فرودگاههای برتر دنیا ارائه خواهد شد.

وی افزود: این مدیران به ترتیب در گروههای ده نفره پس از طی مراحل آموزشی درون کشور زیر نظر اساتید خارجی ، دوره های کارآموزی را در فرودگاههای بین المللی جهان فرا گرفته و بعد از دو ماه و نیم به کشور بازمی گردند تا به عنوان مدیران نسل جدید در فرودگاههای کشور به خدمت مشغول شوند.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره فرایند عملیات حج امسال گفت: یکی از موفقیت های ما آمار پائین تاخیرات پروازهای حج بود که در عملیات پروازهای رفت، عملکرد هواپیمایی جمهوری اسلامی از نظر تاخیرات پروازی به مراتب بهتر از رقیب عربی خود بود.

وی درباره ساخت فرودگاه جدید نیز تصریح کرد: پیشنهاد داده ایم تا نسل سوم فرودگاهها از این پس بنیانگذاری شود که شامل اداره فرودگاههای کم هزینه از سوی مردم و دولت های محلی و با منابع غیردولتی است.

به گفته مه آبادی نگاه غیرحرفه ای به صنعت فرودگاهی سبب شده تا یا مردم بسیاری از شهرها از فرودگاه محروم شوند یا اینکه هزینه های بالای به مردم بابت فرودگاهداری تحمیل شود.

همچنین علی اکبر دلوریان زاده مدیرکل آموزش و توسعه نیروی انسانی شرکت فرودگاهها به خبرگزاری صداوسیما گفت: این دوره بر اساس سند چشم انداز افق 1404 که شرکت فرودگاهها باید به عنوان پیشرو منطقه در بخش مدیریت و خدمات ایمن و اثر بخش فرودگاهی و ناوبری هوایی عمل کند طراحی شده است.

وی افزود: این طرح هم اکنون در بخش های زیادی در حال طراحی و توسعه است که از جمله می توان به وزارت نفت و نیرو و آموزش و پرورش و دستگاههای زیر نظر وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، راه آن و ... اشاره کرد اما شرکت فرودگاهها اولین شرکتی است که تمام مراحل اجرایی این طرح را به اتمام رسانده و دوره خود را با ویژگی بومی سازی متناسب با شرایط جوی و اقلیمی ایران به سازمان توسعه گر سفارش داده و پس از باز طراحی دوره ، آن را رسما افتتاح می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال