استفاده از دوربین بجای آینه در مرسدس آکتروس جدید


استفاده از دوربین بجای آینه در مرسدس آکتروس جدید

کامیون‌های مرسدس بنز در بازار خودروهای سبک و سنگین یکی از بهترین‌های دنیا هستند. این کمپانی مشهور به تازگی از نسل جدید کامیون پرچم‌دار آکتروس رونمایی کرده است. مرسدس می‌گوید این کامیون ایمن‌ترین، کاراترین و ارتباطی‌ترین کامیون تاریخ می‌باشد. رونمایی این خودرو به‌صورت آنلاین صورت گرفته اما رونمایی عمومی آن از بیستم تا بیست و... نوشته استفاده از...

کامیون‌های مرسدس بنز در بازار خودروهای سبک و سنگین یکی از بهترین‌های دنیا هستند. این کمپانی مشهور به تازگی از نسل جدید کامیون پرچم‌دار آکتروس رونمایی کرده است. مرسدس می‌گوید این کامیون ایمن‌ترین، کاراترین و ارتباطی‌ترین کامیون تاریخ می‌باشد. رونمایی این خودرو به‌صورت آنلاین صورت گرفته اما رونمایی عمومی آن از بیستم تا بیست و هفتم سپتامبر و در هانوفر آلمان خواهد بود.

استفاده از دوربین بجای آینه در مرسدس آکتروس جدید
از نظر بصری تا زمانی که راننده‌ی حرفه‌ای کامیون نباشید نخواهید توانست تغییرات طراحی بزرگ‌تری را در مقایسه با نسل قبلی آکتروس پیدا کنید اما حتی ناآشناترین افراد نیز شاهد حذف آینه‌های جانبی بزرگ و استفاده از دوربین‌های کوچک و شیک خواهند بود. این خودروساز از دوربین‌های یاد شده به عنوان بهبودی چشمگیر از نظر آئرودینامیک، ایمنی و هندلینگ کامیون نام می‌برد. سیستم یاد شده از دو دوربین نصب شده در بیرون کامیون استفاده می‌کند و اطلاعات مسیر را روی دو صفحه‌نمایش 15 اینچی متصل به ستون A کابین نمایش می‌دهد.

استفاده از دوربین بجای آینه در مرسدس آکتروس جدید
این سیستم که به اصطلاح Mirror Cam نامیده می‌شود نه تنها در زمان رانندگی مفید بوده بلکه راننده در زمان استراحت نیز می‌تواند تنها با فشار یک دکمه‌ی تعبیه شده در نزدیکی تخت خواب از محیط پیرامونی خود اطلاع یابد. این ویژگی حتی در زمانی که کامیون کاملاً خاموش است نیز کار می‌کند. البته نقطه‌های مناسب برای اتصال آینه‌های مرسوم نیز روی بدنه در نظر گرفته شده‌اند.

استفاده از دوربین بجای آینه در مرسدس آکتروس جدید
دیگر بهبود قابل‌توجه نسل جدید آکتروس در مقایسه با مدل قبلی اینترفیس انسان-ماشین است که کاملاً اصلاح شده است. این سیستم هم‌اکنون دارای دو صفحه‌نمایش مرتبط است که مشابه نمونه‌های بکار رفته در خودروهای سواری مرسدس بنز می‌باشد. این سیستم تمامی اطلاعات‌ پایه‌ی مربوط را به اطلاع راننده می‌رساند. خب صحبت از سیستم‌های پیشرفته شد و باید گفت آکتروس جدید دارای جدیدترین نسل دستیار رانندگی فعال است که شامل کروز کنترل تطبیقی با عملکرد حرکت و توقف و دستیار حفظ کامیون بین خطوط می‌باشد. سیستم مورد بحث اساساً یک رانندگی نیمه‌خودکار را به ارمغان می‌آورد که عناصر جدیدی داشته و شامل کنترل عرضی و ترکیب کنترل عرضی و جانبی در هر سرعتی می‌باشد.

استفاده از دوربین بجای آینه در مرسدس آکتروس جدید
بخش کامیون‌های مرسدس بنز همچنین با افتخار اعلام کرده نسل جدید آکتروس در جاده‌های شهری تا 5 درصد کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی بوده و در جاده‌ها نیز 3 درصد کم‌مصرف‌تر است. این امر عموماً به خاطر آئرودینامیک بهتر و استفاده از اکسل عقب بهبود یافته به دست آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری