ملاقات با نسخه آفرودی پیکاپ کلوت مکس موتور در نمایشگاه خودرو تهران
گجت نیوز (https://gadgetnews.net) یکی از خودروهای جذاب چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، نسخه آفرودی پیکاپ کلوت مکس موتور بود که در این مطلب به معرفی آن پرداخته ایم. مکس موتور به عنوان زیر مجموعه گروه خودروسازی ماموت، سال گذشته پیکاپ چینی دایون V5 را با نام کلوت در ایران معرفی کرد. کلوت از نظر مشخصات فنی در حال حاضر... نوشته ملاقات با نسخه آفرودی...
یکی از خودروهای جذاب چهارمین نمایشگاه خودرو تهران، نسخه آفرودی پیکاپ کلوت مکس موتور بود که در این مطلب به معرفی آن پرداخته ایم.
مکس موتور به عنوان زیر مجموعه گروه خودروسازی ماموت، سال گذشته پیکاپ چینی دایون V5 را با نام کلوت در ایران معرفی کرد. کلوت از نظر مشخصات فنی در حال حاضر قدرتمندترین پیکاپ دنده ای بازار ایران است که حالا در نمایشگاه خودرو تهران مدل دنده اتوماتیک آن در کنار نسخه ویژه تیون شده برای علاقمندان به طبیعت گردی و آفرود معرفی شده است.
نسخه آفرودی پیکاپ کلوت مکس موتور همچنان با گیربکس دستی و همان مشخصات فنی موتوری نسخه پایه عرضه شده و از نظر قدرت و توان موتور تفاوتی با نسخه های معمولی آن ندارد. اما در بخش سیستم تعلیق و تجهیزات اضافی امکانات و تغییراتی در این خودرو ارائه شده که در ادامه به آن می پردازیم.
لازم به ذکر است که تمامی تغییرات و تیونیگ انجام شده بر روی این خودرو در واحد ویژه ایجاد شده در شرکت مکس موتور به همین منظور، اعمال شده و تمامی مشتریان میتوانند پس از خرید نسخه پایه پیکاپ کلوت، تغییرات و تیونینگ مورد نیاز خود را به شرکت سفارش دهند.
معرفی تغییرات و تجهیزات نسخه آفرودی پیکاپ کلوت
کاور بدنه:
در بخش ظاهری، نسخه آفرودی کلوت تغییرات مناسبی داشته است. بدنه خودرو با یک کاور با کیفیت پوشش داده شده که علاوه بر زیبایی، مقاومت بدنه خودرو در برابر آسیب های احتمالی در شرایط خشن آفرودی را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و از بروز خط و خش و آفتاب سوختگی جلوگیری میکند.
سپر آفرودی عقب و جلو:
یکی از ملزومات مهم خودروهای آفرودی، سپر های عقب و جلو مقاوم نسبت به سپر های نسخه پایه است. سپرهای آفرودی علاوه بر خشن تر کردن چهره خودرو و زیبای خاص خود، مقاومت و استحکام بسیار بیشتری نسبت به سپرهای معمول شهری داشته و برای مسیر های ناهموار سخره ای یا جنگلی بسیار مناسب هستند.
علاوه بر این موارد، امکان قرار دادن انواع پروژکتورهای آفرودی برای نور بیشتر، بکسل بند و همچنین نصب ادواتی نظیر وینچ هم بر روی این سپر ها فراهم شده که همه این موارد در سپر جلو و عقب کلوت آفرودی قرار داده شده است.
باربند، لایت بار، پروژکتور و رکاب:
کلوت آفرودی به یک باربند کارآمد و با کیفیت مجهز شده که در قسمت جلو به یک لایت بار و دو پروژکتور مجهز شده و همچنین میزبان پروژکتور های آفرودی در قسمت های بغل و پشت است. مجموعه این پروژکتور ها با پروژکتور های داخل سپر و البته چراغ های اصلی خودرو، نور کافی و بسیار مناسبی را در اختیار طبیعت گردان در تاریکی شب قرار میدهد.
علاوه بر اینها، رکاب های چراغ دار سراسری در طرفین، ضمن سهولت سوار و پیاده شدن به خودرو، زیبایی کلوت آفرودی را دوچندان کرده است.
وینچ ۱۲۵۰۰ الیاف T-max سری Musclelift:
وینچ یکی از ادوات مهم و الزامی آفرود خصوصا در مسیرهای جنگلی و کوهستانی است که نقش مهمی را در شرایط سخت برای آفرودرها بازی میکند؛ به همین دلیل مکس موتور در نسخه تیون شده پیکاپ کلوت از یک وینچ ۱۲۵۰۰ پوندی (5.6 تن) برند T-Max از سری Musclelift استفاده کرده که یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است.
رینگ و لاستیک:
کلوت تیون شده به لاستیک های MT برند کره ای هانکوک مجهز شده که بر روی رینگ هایی زیبا و مقاوم سوار شده اند. انتخاب برند و نوع رینگ و لاستیک هم یکی از ملزومات بسیار مهم در خودروهای آفرودی است که واحد تیونینگ مکس موتور اینجا به خوبی آن را رعایت کرده است.
ادوات قسمت بار: لاینر، سوپر لید، بیل، گالن، وافل برد و چادر
قسمت بار کلوت تیون شده هم به تجهیزاتی مناسب مجهز شده است. از لاینر کف کل قسمت بار و بیل و چادر گرفته تا یک سوپرلید جادار و زیبا و دوگالن برای سوخت اضافی و یک وافل برد برای خارج کردن چرخ های خودرو بعد از گیر کردن در شن، گل یا برف، همه و همه کلوت آفرودی را به گزینه ای جذاب و کامل برای طبیعت گردان مبدل ساخته است.
سیستم تعلیق جلو: کیت حرفه ای آیرون من
تنها تغییر فنی کلوت آفرودی، استفاده از کیت سیستم تعلیق حرفه ای آیرون من در قسمت جلوی خودرو است که علاوه بر استحکام فوق العاده، به شدت در نرم شدن خودرو و عبور راحت از مسیر های صعب العبور و با پستی و بلندی زیاد تاثیر گذار بوده و لذت سواری خودرو را برای سرنشینان دوچندان می کند.
و ای کاش…
گذشته از تمام تغییرات و امکانات خوبی که به کلوت آفرودی مکس موتور اضافه شده، اما باز هم جای برخی تغییرات خصوصا در بخش فنی خودرو خالی است. تغییراتی که با هزینه کم، میتوانست نظر هر خریداری را بیشتر به سمت این خودرو جلب کند.
همانطور که در بالا اشاره شد، تنها تغییر فنی کلوت آفرودی به تعویض سیستم تعلیق جلوی خودرو و جایگزینی با کیت حرفه ای آیرون من خلاصه شده که این بسیار خوب است؛ اما همچنان جای خالی تیونینگ در بخش موتور و قوای محرکه خودرو احساس میشود.
با اینکه پیشرانه کلوت توانایی تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را داراست و این اعداد در میان رقبای چینی داخل بازار ایران از همه بالاتر است، اما شاید با یک ریمپ حرفه ای و نصب ادواتی نظیر هدرز و کیت مکش، توان فنی خودرو برای حضور در شرایط سخت آفرودی را می توانستند بهینه تر کنند. ناگفته نماند که از نظر شخصی بنده، جای خالی اسنورکل هم در این خودرو به شدت احساس میشود.
و اما قیمت
خب به مهم ترین بخش ماجرا و آن هم قیمت تجهیزات و تغییرات اعمال شده بر روی کلوت آفرودی میرسیم. طبق اعلام مسئولین مکس موتور، تمام مشتریانی که پیکاپ کلوت را خریداری کرده اند، میتوانند با پرداخت مبلغ 180 میلیون تومان اضافه بر قیمت اصلی خودو، تمام تغییرات اشاره شده در بالا را در خودروی خود داشته باشند. البته هنوز کاتالوگ رسمی یا لیست امکانات نسخه آفرودی که ممکن است بیشتر از موارد انجام شده در خودروی مورد بحث ما در این مطلب باشد اعلام نشده و مشخص نیست که سازوکار سفارشی کردن خودروی مشتریان دقیقا به چه صورتی انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است که قیمت جدید نسخه دنده ای و اتوماتیک پیکاپ کلوت مکس موتور برای سال جدید هنوز اعلام نشده اما آخرین قیمت نسخه دنده ای که مربوط به سال گذشته است، 800 میلیون تومان بود. در آخر، توجه شما را به مشخصات فنی و امکانات پیکاپ کلوت مکس موتور جلب میکنیم.