هشدار FTC: مشاغل هوش مصنوعی باید همچنان در چارچوب قوانین موجود فعالیت کنند


هشدار FTC: مشاغل هوش مصنوعی باید همچنان در چارچوب قوانین موجود فعالیت کنند

ایتنا - تحت رهبری خان، FTC در خط مقدم پاسخگو نگه داشتن «تکنولوژی بزرگ» به خاطر توانایی آن در ایجاد انگیزه برای خرید توسط مصرف‌کنندگان، تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کودکان و اینکه آیا شرکت‌های بزرگ کنترل بیش از حدی بر رقابت در بازار به دست آورده‌اند، پیشرو بوده است.

لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، هشدار داد که کسب‌وکارهای دخیل در رشد سریع هوش مصنوعی در خلاء نظارتی عمل نمی‌کنند و می‌توانند با قوانین موجود که در برابر کلاهبرداری محافظت ایجاد می‌کنند پاسخگو نگه داشته شوند. خان، در یک مراسم ارائه در یکی از کتاب‌فروشی‌های منهتن، گفت که با اینکه این فناوری جدید است، اما شرکت‌ها باید مطمئن شوند که در چارچوب قانون عمل می‌کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از سیودایو، از خان خواسته شد تا اهدافش از سرمقاله‌ای که اخیراٌ در نیویورک تایمز منتشر کرد و در آن خواستار تنظیم مقررات درباره هوش مصنوعی مولد شده بود را توضیح دهد. این فناوری در هفته‌های اخیر ترس قابل توجهی را ایجاد کرده است، و این نگرانی وجود دارد که باعث بیکاری انسان‌ها شود و یا برای اهداف کلاهبرداری استفاده گردد.

خان در طول مصاحبه با برادلی تاسک، سرمایه‌دار خطرپذیر، گفت: FTC نگران پتانسیل شرکت‌های پیشرو در بازار برای تحت فشار قرار دادن رقبایشان برای خروج از این عرصه است.

تحت رهبری خان، FTC در خط مقدم پاسخگو نگه داشتن «تکنولوژی بزرگ» به خاطر توانایی آن در ایجاد انگیزه برای خرید توسط مصرف‌کنندگان، تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کودکان و اینکه آیا شرکت‌های بزرگ کنترل بیش از حدی بر رقابت در بازار به دست آورده‌اند، پیشرو بوده است.

در ماه مارس، طرفداران آزادی دیجیتال از FTC خواستند از OpenAI در مورد ChatGPT تحقیقاتی به عمل آورد و این آژانس بررسی‌هایی را در مورد رقابت در فضای رایانش ابری آغاز کرده است.

خان گفت که سوالات جالبی در مورد ورودی‌های مختلف به هوش مصنوعی وجود دارد و این آژانس باید مراقب باشد تا مطمئن حاصل کند که رقبا مجبور به خروج از رقابت با برخی از اپلیکیشن‌ها یا مدل‌ها نشوند.


بکارگیری روش‌های موفق در امنیت داده‌ها

FTC همچنین تلاش می‌کند تا شرکت‌ها را وادار کند تا بهترین شیوه‌ها را برای محافظت از داده‌های مشتری و واکنش به نقض داده‌ها و حملات مخرب در پیش بگیرند. تا حدی، این شامل اجرای شیوه‌های امنیتی داده‌های سازمانی می‌شود.

این آژانس در تلاش است تا شرکت‌ها را وادار کند تا قبل از وقوع یک حادثه، در خط مقدم برای محافظت از اطلاعات مصرف‌کنندگان فعال‌تر عمل کنند. خان گفت که آژانس در حال بررسی دقیق‌تری به طور جداگانه بر روی مدیران شرکت‌ها است تا مطمئن شود که آنها در قبال نحوه ایمن‌سازی اطلاعات مشتریان توسط شرکت‌هایشان پاسخگو هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرد جوان پسر مورد علاقه مادرزنش را به قتل رساند!