یکی از بنیانگذاران اوشنگیت: تا سال 2050 هزار نفر را به سیاره ناهید میفرستیم
تحقیقاتی وجود دارد که در منطقهای ۳۰ مایل بالاتر از سطح ناهید، انسانها از نظر تئوری میتوانند زنده بمانند.
فاجعه ماه گذشته در اعماق دریا که منجر به کشته شدن پنج نفر در زیردریایی اوشنگیت شد، مانعی در برنامههای بنیانگذار آن ایجاد نکرد. در مصاحبهای با اینسایدر، گیلرمو سونلاین فاش کرد که برنامههای بسیار بزرگتری برای این شرکت دارد. او گفت که میخواهد تا سال ۲۰۵۰ هزار انسان را برای زندگی در جو ناهید بفرستد.
این سیاره که گرمترین سیاره منظومه شمسی است، مساعدترین محیط برای انسان نیست. با این حال، سونلاین میگوید که تحقیقاتی وجود دارد که در منطقهای ۳۰ مایل بالاتر از سطح ناهید، انسانها از نظر تئوری میتوانند زنده بمانند.
انسان در ناهید
سونلاین معتقد است اگر ایستگاه فضایی برای مقاومت در برابر اسید سولفوریک موجود در ابرها طراحی شود، انسانها میتوانند در آن منطقه زندگی کنند.
بیانیه وی نمیتوانست در زمان بدتری بیان شود. اوشنگیت درحال حاضر با تحقیق درمورد زیردریایی تایتان خود درگیر است که مسافران را چهار بار در سال به محل حادثه کشتی تایتانیک میبرد. موسس دیگر این شرکت، استاکتون راش نیز به همراه چهار مسافر دیگر سوار این زیردریایی بودند.
زیردریایی در ساعات پایانی ۱۸ ژوئن ناپدید شد. پس از چهار روز عملیات جستوجو و نجات، گارد ساحلی ایالات متحده اعلام کرد که در ۲۲ ژوئن آوارهای آن را پیدا کرده است و احتمالاً همه سرنشینان در یک انفجار کشته شدهاند.
اوشنگیت تحت فشار زیادی قرار دارد
وب سایت این موسسه میگوید اوشنگیت تمام عملیات اکتشافی و تجاری خود را به حالت تعلیق درآورده است.
قبلا گزارش شده بود که برخی نگرانیهای جدی در مورد ایمنی شناور این شرکت مطرح است. یکی از کارمندان سابق اوشنگیت هشدارهایی را در مورد نقص در بدنه کربن آن به صدا درآورده بود و از شرکت خواسته بود تا از یک آژانس خارجی مجوز کشتی را صادر کند. اما اخطار شفاهی کارمند مورد توجه قرار نگرفت و مدت کوتاهی پس از آن اخراج شد.
اوشنگیت قبلاً در یک پست وبلاگی که اکنون بایگانی شده است گفته بود که دریافت گواهی تایتان طولانی خواهد بود و میتواند تکنیکهای نوآورانه آن را دچار تاخیر کند.
سونلاین در مصاحبهاش گفت که راش فرآیند صدور گواهینامه را بهعنوان یک وقت تلفی میدید. او افزود که کاوشگران باید در تلاشهایی که مرزها را جابجا میکنند، ریسکهای حساب شدهای را انجام دهند.
وی معتقد است که مرگ و میر در فاجعه غوطهوری اخیر نباید انسانها را از ادامه تحقیق در مورد شناورهای فیبر کربنی بهعنوان راهی برای رسیدن به ته اقیانوس منصرف کند.
منبع: دیجیاتو