تویوتا لندکروزر 300: قیمت نجومی، ایرادهای باورنکردنی
ایتنا - تویوتا لندکروزر ۳۰۰، یکی از جدیدترین مدلهای این خودروی شاسیبلند محبوب ژاپنی است که اخیراً در بازار استرالیا عرضه شده است.
با وجود قیمت بالای لندکروزر ۳۰۰ - بین ۷۰ تا ۱۰۶ هزار دلار آمریکا - انتظارات بالایی از این خودرو وجود داشت. اما آیا این خودرو توانسته همه این انتظارات را برآورده کند؟
بررسیهای انجامشده نشان میدهد که لندکروزر ۳۰۰ در برخی جنبهها عملکرد قابلقبولی داشته اما در موارد دیگر با چالشهای جدی مواجه است. از مزایای این خودرو میتوان به پیشرانهی قدرتمند ۳.۳ لیتری V6 دیزلی، گیربکس ۱۰ سرعتهی سروکار، قابلیتهای آفرود بالا و ظرفیت یدککشی ۳.۵ تن اشاره کرد. این ویژگیها نشان میدهند که لندکروزر ۳۰۰ همچنان تواناییهای خوبی در شرایط سخت و ناهموار دارد.
اما در عین حال، این خودرو با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم میکند. سیستم نگهداشت خط حرکت بهدرستی کار نمیکند و باعث جابهجایی خودرو در داخل خطوط میشود. این مشکل در طول سفر ۱۵۰۰ کیلومتری آزاردهنده بود. همچنین نرمافزار سرگرمی و اطلاعاتی لندکروزر قدیمی و گرافیکهای ضعیفی دارد، بهطوری که دیدن هدآپ دیسپلی با عینک آفتابی غیرممکن است.
علاوه بر این، مصرف سوخت ۱۰.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر که بیشتر از ادعای تویوتا است، یکی دیگر از نگرانیهای این خودرو بهشمار میرود. با وجود وزن ۲.۶ تنی و شتاب صفر تا صد در ۸ ثانیه، این رقم مصرف سوخت چندان قابلقبول نیست.
یکی دیگر از نقاط ضعف لندکروزر ۳۰۰، طراحی نازک کاپوت آلومینیومی آن است که هنگام رانندگی تکان میخورد و در سرعتهای بزرگراهی آزاردهنده میشود.
با وجود این ایرادها، لندکروزر ۳۰۰ همچنان قابلیتهای خوبی در آفرود دارد و با ۲۳۵ میلیمتر فاصله از زمین و امکان عبور از آبهای ۷۰ سانتیمتری، یکی از بهترین خودروهای برای مسیرهای ناهموار بهشمار میرود. اما با توجه به قیمت بالای آن، انتظار میرود تویوتا در مدلهای بعدی به رفع این ایرادها بپردازد تا لندکروزر همچنان بتواند بهعنوان یک خودروی آفرود محبوب در بازار جایگاه خود را حفظ کند.