15 نکته مهم تبلیغات تخصصی کافه رستوران در فیدیلیو با کمترین قیمت و بیشتری سودآوری
15 نکته مهم تبلیغات تخصصی کافه رستوران در فیدیلیو با کمترین قیمت و بیشتری سودآوریراه انداختن یک کسب و کار مثل کافه رستوران، کترینگ و بیرون بر، تنها بخشی از شروع راه است.برای ادامه راه، باید اصول کار را رعایت کنید تا بتوانید از...
15 نکته مهم تبلیغات تخصصی کافه رستوران در فیدیلیو با کمترین قیمت و بیشتری سودآوری
راه انداختن یک کسب و کار مثل کافه رستوران، کترینگ و بیرون بر، تنها بخشی از شروع راه است.
برای ادامه راه، باید اصول کار را رعایت کنید تا بتوانید از کسب و کارتان، درآمد خوبی کسب کنید. یکی
از مهمترین اصول برای موفقیت، تبلیغ تخصصی کافه رستوران است که بتوانید خود را در میان خیل
انبوه حاضران در این کسب و کار به بقیه بشناسانید. در این مقاله از فیدیلیو مگ به روش تبلیغات
تخصصی برای کافه رستوران ها، ایده تبلیغات، نمونه متن تبلیغ رستوران و هر آنچه باید برای تبلیغ کافه
رستوران خود به آن توجه کنید، میپردازیم.
بهترین روش های تبلیغات کافه رستوران
اگر شما هم به تازگی یک کافه رستوران تاسیس کردهاید و به فکر ترفندهایی برای جذب مشتری هستید
باید فکری به حال تبلیغات تخصصی بکنید. اگر کافه رستوران شما در یک لوکیشن مناسب است و روی
طراحی دکور و تابلوی رستوران هم برای جلب نظر مشتری حسابی کار شده است اما هنوز پاخور خوب
و پررونقی ندارد و انگار دیده نمیشوید، یک جای کار میلنگد. در این شرایط چه باید کرد؟
برای اینکه بتوانید در تبلیغات تخصصی برای کافه رستوران، موفق عمل کنید، باید از هر فرصتی استفاده
کنید تا هم اعتبارتان را در نظر مشتری بالا ببرید و هم به شکلهای مختلف و البته مثبت، سر زبان بیفتید.
برای این کار، لازم نیست کارهای عجیب و غریب انجام دهید، کافی است از بسترهای تبلیغات برای
نمایش تبلیغات خود کمک بگیرید. در ادامه چند ایده تبلیغات کافه رستوران را به شما ارائه میکنیم تا به
بهترین شکل از پسِ بازاریابی کافه رستوران خود بربیایید و کسب و کار خود را با روشهای تبلیغ موثر
به سوددهی برسانید
1- به مشتریان هدف توجه ویژه نشان دهید
بر اساس منوی غذا یا فضایی که برای کافه رستورانتان در نظر میگیرید، مشتریهای هدفتان را
مشخص کنید. باید بدانید که کافه رستورانتان قرار است برای چه قشری از جامعه یا برای چه محدوده
سنی، جذاب و به اصطلاح پاتوق باشد. در این صورت، بهتر میتوانید روی تبلیغ تخصصی کافه
رستوران متمرکز شوید.
2- به دکوراسیون فضای کافه رستوران توجه ویژه کنید
فضا و جو کافه رستوران، کاملا میتواند روی مشتری تاثیر بگذارد. پس سعی کنید فضا را طوری
دیزاین یا طراحی کنید که حس منفی القا نکند. از طرفی به جزییاتی دقت کنید که افراد ریزبین به آن نگاه
میکنند. اگر المانها و دکوراسیون کافه رستوران زیبا و خاص باشد، مشتریان حتی میتوانند در
صفحات شخصیشان، عکسهایی را که در کافه رستورانتان گرفتهاند، به اشتراک بگذارند و با هشتگ
کافه رستوران شما از شما یاد کنند. «هشتگ» در شبکههای اجتماعی یک ایده تبلیغ بدون هزینه و موثر
برای شما خواهد بود که باعث معروفیت و شناخت بیشتر شما به سایر افراد حاضر در شبکههای
اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب یا ایکس (توییتر) میشود.
3- در اینستاگرام پیج فعال با محتوای ارزشمند داشته باشید
در همه جای دنیا اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای تبلیغ کافه رستوران و دیگر مشاغل است که اگر بتوانید
تبلیغات هدفمندی در این فضا داشته باشید، بخش مهمی از شناساندن برندتان را انجام دادهاید.
برای موفقیت بیشتر پیج یا صفحه اینستاگرام کافه رستوران، علاوه بر آپلود عکسهای با کیفیت و
حرفهای از آیتمهای منوی کافه رستوران از جمله انواع غذا و نوشیدنی و فضای کافه رستوران، پاسخ
دادن به کامنتها و تبادل نظر با فالوورها، باید تولید محتوای موثر هم داشته باشید.
شما علاوه بر تولید محتوای مفید و مرتبط با کافه رستوران از جمله ساخت ویدئو از مراحل تهیه غذاها و
نوشیدنیها و حضور افراد در رستوران حین صرف غذا، از افراد متخصص، اینفلوئنسرها و بلاگرها هم
میتوانید کمک بگیرید تا ظاهر پیجتان مشتری را جذب کند.
4- وبسایت کافه رستوران را راه بیندازید
داشتن یک وبسایت فعال و حرفهای برای کافه رستوران، به معنی اعتبار دادن به کارتان است. وقتی یک
صفحه در گوگل داشته باشید، میتوانید در وبسایتهای دیگر هم تبلیغ بدهید تا بهتر و بیشتر شناخته
شوید. اگر میخواهید برای کافه رستوران خود یک وبسایت داشته باشید به این موارد توجه کنید:
- گالری تصاویر داشته باشید و عکس آیتمهای منوی کافه رستوران را در وبسایت مرتب آپلود و
- در صورت نیاز بروزسانی کنید؛
- قسمت نظرات کاربران فعال باشد و با آنها از طریق کامنت تعامل و تبادل نظر داشته باشید؛
- قیمت آیتمهای منو از غذا، پیش غذا، نوشیدنی و دسر گرفته تا سایر موارد را در وبسایت و زیر
- عکس آیتمها درج کنید.
- آدرس و لوکیشن کافه رستوران و شماره تلفن را در وبسایت ثبت کنید و در صورت تغییر
- بروزرسانی کنید؛
- صفحه «درباره ما» داشته باشید تا مخاطبان بیشتر با شما و سابقه کافه رستوران شما آشنا شوند؛ منوی آنلاین داشته باشید؛
- امکان سفارش آنلاین از کافه رستوران را از طریق وبسایت فراهم کنید.
5- در مناسبتهای مختلف، فعال باشید
برای اینکه پویاتر عمل کنید، یک تقویم کاری داشته باشید و مناسبتهای مختلف را در آن بگنجانید. برای
این مناسبتها ایدههای خلاقانه تبلیغاتی داشته باشید. مثلا برای شب یلدا، اعیاد مذهبی یا آیینی، روز
دختر، روز مادر، روز پدر، شب سال تحویل، رویدادهای مهم ورزشی مثل دربی یا مسابقات مهم داخلی و
خارجی و … برنامههایی را ترتیب دهید تا بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید.
6- موقعیت کافه رستوران خود را روی گوگلمپ ثبت کنید
این روزها استفاده از اپلیکیشنهای مسیریابی، ابزار دست افراد برای زودتر رسیدن به مسیر، فرار از
ترافیک یا پیدا کردن مسیرها و مکانهای جدید است. در این صورت مشتریهایی که تصمیم گرفتهاند به
کافه رستوران شما بیایند، یا افرادی که قصد دارند به یک کافه بروند و برای انتخاب سردرگم هستند، با
سرچ در گوگل و دیدن اسم و لوکیشن کافه رستوران شما، راحتتر آدرستان را از طریق اپلیکیشنهای
مسیریابی مثل گوگل مپ، نشان، بلد و … پیدا میکنند و این یک امتیاز مثبت برای شماست.
7- برای کافه رستوران منوی آنلاین طراحی کنید
منوهای کاغذی هر چند بهتر است همیشه در کافه رستوران شما وجود داشته باشد ولی اگر منوی آنلاین
هم داشته باشید، این امکان را به مشتریان میدهید که در هر مکانی بتوانند از لیست و قیمت غذاهایتان
اطلاع پیدا کنند و این خودش یک حربه تبلیغاتی موثر و کمهزینه برای کافه رستوران شما به شمار
میرود.
8- ارتباطتان را گستردهتر کنید
هر چه شبکه ارتباط اجتماعی قویتری داشته باشید، بیشتر شناخته میشوید. برای این کار، عضو اتحادیه
کافهداران شوید تا هم از تجربیات همصنفهای خود بهره ببرید و هم با این ارتباطها، بیشتر برای
خودتان تبلیغ کنید.
9- تخفیف بدهید
برخی سایتها و پلتفرمها کسب و کارهایی را که برای خدماتشان تخفیف میدهند، معرفی میکنند.
میتوانید شما هم در صفحه اینستاگرام، سایت یا دیگر پلتفرمها، کدهای تخفیف برای روزها یا ساعات
خاصی از روز را ارائه دهید تا از این راه، مشتریان بیشتری را جذب کنید.
همچنین «پیشنهادات فصلی» یک ایده تبلیغی خوب دیگر برای کافه رستوران است، این ایده تبلیغاتی به
معنی تخفیف به مشتری در روزهای خاص یا برای مناسبتهای خاص است.
10- تبلیغات بیلبوردی را از قلم نیندازید
تبلیغات محیطی روی بیلبوردهای سطح شهر و مکانهای پر رفت و آمد شاید برای برخی کسب و کارها
چندان به صرفه نباشد چون هزینه زیادی دارند. با وجود اینکه این نوع تبلیغ، قدیمی و سنتی است، اما
میتواند هنوز هم برای تبلیغات تخصصی کافه رستورانها موثر باشد.
11- تبلیغات کلیکی را تست کنید
«تبلیغات کلیکی» به تبلیغاتی گفته میشود که سایتهای بازاریابی، روی نام برند شما انجام میدهند. این
تبلیغات نسبت به تبلیغات بیلبوردی، هزینه بسیار کمتری دارند.
در تبلیغات کلیکی اگر کسی روی بنر تبلیغ موردنظر کلیک کند، شما باید هزینهای را متقبل شوید. پس از
کلیک کردن روی تبلیغ بنر برند شما، فرد به سایت کافه رستوران هدایت میشود و میتواند بیشتر با
خدمات شما آشنا شود.
12- از اینفلوئنسرها کمک بگیرید
اگر کسانی که در فضاهای مجازی مثل اینستاگرام، توییتر (ایکس)، یوتیوب و … دنبال کنندههای زیادی
دارند، برایتان تبلیغ کنند، در زمان کمی، مشتریان زیادی پیدا میکنید. اما قبل از انتخاب اینفلوئنسر حتما
در مورد بودجه و وجههای که فرد در فضای مجازی دارد، تحقیق کنید چون اگر تبلیغتان را به فرد
اشتباهی بدهید، ممکن است به بدنامی برندتان ختم شود و به جای تاثیر مثبت اثر منفی داشته باشد.
13- تبلیغ پیامکی بفرستید
پیامک یا اس ام اس، یک روش ساده دیگر برای این است که برندتان را برای کسانی که شما را
میشناسند، یادآوری کنید یا خودتان را به کسانی که نمیشناسند، معرفی کنید. توجه داشته باشید که متن
تبلیغ کافه رستوران، باید کوتاه و ساده باشد. نمونه متن تبلیغاتی برای کافه رستوان میتواند شبیه
عبارتهای زیر باشد:
- برای قرارهای دونفر، دنبال جای دنج میگردی؟ ما اینجا منتظرتیم.
- دوست داری توی هوای بهاری، غذا رو توی تراس یک کافه باصفا بخوری؟ کافه رستوران ما
- کلی تخفیف هیجانانگیز داره. میتونی همین الان رزرو کنی و ۲۰ درصد تخفیف بگیری.
- اگر دنبال کافه رستوران آروم و دنج میگردی که هم کارهاتو انجام بدی و هم از طعم غذا و
- نوشیدنی لذت ببری، کافیه یه سر به ما بزنی.
14- برای مشتریان وفادار خود برنامه داشته باشید
از جمله روشهای تبلیغ برای کسب و کارهایی مثل کافه رستوران «نظام امتیازدهی» است؛ به این معنی
که به مشتریان وفادار خود برای خریدهای مکرر امتیاز بدهید. همچنین ارائه پیشنهادات خاص و ویژه به
مشتریان وفادار هم یک تبلیغ موثر دیگر برای به اصطلاح «پاخوری» بیشتر کافه رستوران شماست.
15- از پلتفرمهای متخصص مثل فیدیلیو کمک بگیرید
«فیدیلیو» بهعنوان اولین و بزرگترین مرجع معرفی کافه و رستورانهای کشور از سال 1387 برای
«یک انتخاب خوشمزه» در کنار شما بوده است. در همین راستا فیدیلیو بهعنوان یکی از تخصصیترین
پلتفرمهای راهنمای کافه و رستوران از مجموعههای غذایی مثل رستوران، فست فود، کافه و … دعوت
میکند تا علاوه از استفاده از پلتفرم سفارش آنلاین غذا، از سرویسهای پرطرفدار تبلیغات وب سایت و
اینستاگرام هم استفاده کنند.
ما در فیدیلیو با ارائه خدمات تبلیغاتی موثر به شما کمک میکنیم تا کافه رستوران خود را به بهترین شکل
از طریق تبلیغات در وب سایت، صفحه اینستاگرام و اپلیکیشن فیدیلیو معرفی کنید تا بیشتر دیده شوید. فرم
درخواست تبلیغات ما آماده است تا شما را به مشتریان جدید معرفی کند.
در ادامه بیشتر درباره مزایای سپردن تبلیغات تخصصی کافه رستوران به فیدیلیو بیشتر به شما توضیح
میدهیم.
چرا تبلیغات کافه رستوران خود را به فیدیلیو بسپاریم؟
برخی از مزایای تبلیغات تخصصی مجموعههای غذایی از جمله کافه رستورانها در فیدیلیو عبارتند از:
- جذب هدفمند؛
- افزایش فروش؛
- افزایش ترافیک؛
- هزینه موثر؛
- پکیجهای متنوع؛
- دسترسی به بازار جدید و مخاطبان گسترده؛
- افزایش آگاهی از برند.
- بدین ترتیب شما با سپردن تبلیغات تخصصی کافه رستوران یا هر مجموعه غذایی دیگری به فیدیلیو
- میتوانید:
- با هزینه اندک در کمپینهای فیدیلیو در اینستاگرام شرکت کنید؛
- از فیدیلیو پست و استوری خریداری کنید؛
- نسبت به فودبلاگرهای اینستاگرام و اینفلوئنسرها برای تبلیغ رستوران یا هر مجموعه غذایی که
- دارید هزینه بسیار کمتری پرداخت کنید؛
- شما با همکاری با فیدیلیو میتوانید هم صفحه وبسایت داشته باشید و هم با کمترین هزینه در
- اینستاگرام معرفی شوید.
راههای تماس با کارشناسان فیدیلیو
کلیه فعالین در صنعت غذا شامل کافی شاپ، کافه رستوران، رستوران، فستفود، شیرینی فروشی،
طباخی، کیترینگ، صبحانه و … میتوانند در پلتفرم فیدیلیو ثبت نام نمایند.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان فیدیلیو تماس بگیرید.
آدرس: تهران، کاووسیه، خیابان آفریقا، کوچه ترکمان (نوزدهم)، پلاک ۲۳، واحد ۱
شماره تلفن: 02174052000
سوالات متداول درباره تبلیغات تخصصی کافه رستوران
متن تبلیغ کافه رستوران باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
برای اینکه متن تبلیغ رستوران بیرون بر، رستوران سنتی یا کافه رستوران را بنویسید باید به موارد زیر
دقت کنید:
- متن شما کوتاه باشد؛
- خلاقانه و نوآورانه باشد؛
- مزیت شما را نسبت به دیگر رقبایتان بیان کند؛
- ساده و قبل فهم باشد؛
- صمیمی، صادقانه و جذاب باشد؛
- مزیت رقابتی داشته باشد.
برای کافه رستوران به کجا تبلیغ بدهیم؟
برای تبلیغ کافه رستوران میتوانید به سایتهای فعال در حوزه تبلیغات مثل فیدیلیو بهعنوان پلتفرم
تخصصی و پرسایفه معرفی کافه و رستورانهای سراسر کشور، سایتهای سفارش غذا، پیجهای
شناخته شده اینستاگرام، اینفلوئنسرهای فضای مجازی، شرکتها یا ادارات مختلف، روزنامهها و
رسانههای کاغذی و اینترنتی، بیلبوردهای تبلیغاتی و … سفارش تبلیغ بدهید.