بررسی تکنولوژی اتوپایلوت در خودروهای تسلا؛ مهمترین ویژگی اتومبیلهای ایلان ماسک
به نظر می رسد هر روز در حال نزدیک شدن به پیش بینی های ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی مطرح تسلا هستیم. ماسک یکی از نابغه های فناوری بوده که علاوه بر شرکت تسلا شرکت فضایی اسپیس ایکس را نیز تاسیس کرد. در سال 2016 بود ماسک اظهار داشت که اواخر سال 2017 با فناوری خودران یا همان اتوپایلوت می توان بدون نیاز به راننده از لس آنجلس به نیویورک سفر کرد....
به نظر می رسد هر روز در حال نزدیک شدن به پیش بینی های ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی مطرح تسلا هستیم. ماسک یکی از نابغه های فناوری بوده که علاوه بر شرکت تسلا شرکت فضایی اسپیس ایکس را نیز تاسیس کرد.
در سال ۲۰۱۶ بود ماسک اظهار داشت که اواخر سال ۲۰۱۷ با فناوری خودران یا همان اتوپایلوت می توان بدون نیاز به راننده از لس آنجلس به نیویورک سفر کرد. در ماه آگوست نمونه اولیه آن به کار گرفته شد و قرار است سال ۲۰۱۸ نمونه کامل آن به کار گرفته شود.
در این میان فناوری خودران (اتوپایلوت) تسلا از سایر فناوری های خودران چند قدم جلوتر است. اتوپایلوت تسلا اجازه می دهد تا رانندگان راهنمایی هنگام حرکت در بزرگراه یا پارک داشته باشند. تسلا می گوید زمانی که مقررات دولتی اعلام شود قطعا تسلا می تواند این فناوری را به عنوان یک قابلیت رانندگی مستقل به کار گرفته و اتومبیل های آن نیز بروزرسانی می شود.
اما مهمترین ویژگی های اتوپایلوت تسلا چیست که در ادامه مشاهده می کنید:
تسلا قابلیت اتوپایلوت را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این قابلیت به خودرو توانایی رانندگی مستقل را می دهد. سال گذشته این شرکت سخت افزار خاصی را روی اتومبیل های خود به کار گرفت. مجموعه جدید سخت افزاری آن Enhanced Autopilot نام دارد.
اتومبیل های تسلا از اکتبر ۲۰۱۶ به هشت دوربین مجهز شدند که دید کامل ۳۶۰ درجه ای به مخاطب می دهد. هر یک از این دوربین ها تا فاصله ۲۵۰ متری فاصله را تشخیص می دهند.
با وجود ۱۲ سنسور اولتراسونیک، می توان به محصولات تسلا در زمینه تشخیص اشیا پیش رو اطمینان داشت.
سیستم رادار کمک می کند تا خودرو در شرایط هوایی چون باران، مه و برخی دیگر به آسانی عبور کند و به مقصد برسد.
تمامی خودروهای جدید تسلا به سخت افزار بروزرسانی شده برای پشتیبانی از اتوپایلوت مجهز هستند. البته مشتریان برای تبدیل شدن سیستم به نیمه مستقل باید پرداختی داشته باشند.
اتوپایلوت پیشرفته هزینه ۵ هزار دلاری دارد. البته نسخه پیشرفته تری با هزینه ۶ هزار دلاری در نظر گرفته شده است.
هنگام قرار گرفتن در بزرگراه سیستم اتوپایلوت سرعت خودرو را متناسب با ترافیک کنترل می کند. همچنین از نظر ایمنی نیز توجهی به عملکرد خودرو دارد.
با این حال سیستم تنها برای جاده های مستقیم نیست و برای پیچ ها نیز قابلیت دارد.
از آنجایی که اتوپایلوت سیستم کاملی نیست باید راننده توجهی به فرمان داشته باشد. اگر راننده به شکل طولانی روی فرمان دستی نگذارد هشدار داده می شود.
هنگامی که از بزرگراه خارج می شوید اتومبیل کنترل را دردسترس راننده می گذارد.
هنگامی که به مقصد موردنظر می رسید اتومبیل می تواند به شناسایی پارک پرداخته به شکل عمودی یا افقی جای گیرد.
شما همچنین بدون نیاز به قرار گرفتن پشت فرمان می توانید اتومبیل را وارد گاراژ کنید.
ماسک می گوید اتومبیل های تسلا دارای سخت افزار کامل برای رانندگی مستقل است. مشتریان با هشت هزار دلار بیشتر یا ۱۰ هزار دلار به سیستم رانندگی مستقل دست پیدا کنید.
سیستم خودران برای یافتن مسیر موردنظر از GPS کمک می گیرد.
اگر خودرو نتواند بهترین مسیر را انتخاب کند آن را برعهده راننده قرار می دهد.
ماسک می گوید در حالت رانندگی خودران تسلا دو برابر از اتومبیل های معمولی امن تر است.
با توجه به تمامی این موارد فناوری خودران تسلا بسیار کامل بوده و پیش بینی های ماسک نیز درست از آب درآمد.
منبع
پاسخی بگذاید لغو پاسخ
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *دیدگاه
اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن
نام *
ایمیل *
وبسایت
لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید: