ویژگی‌های جدید ویندوز؛ کابوس حریم خصوصی


ایتنا - قابلیت‌های لایو کپشن (Live Captions) و ریکال (Recall) از هر کاری...
ایتنا - قابلیت‌های لایو کپشن (Live Captions) و ریکال (Recall) از هر کاری را که در رایانه انجام می‌دهید اسکرین‌شات می‌گیرد و آنها را در دستگاه شما ذخیره می‌کند.

مایکروسافت چندین ویژگی جدید هوش مصنوعی مانند Live Captions و Recall را معرفی کرد که از ماه ژوئن در ویندوز 11 در دسترس خواهند بود،

قابلیت‌های لایو کپشن (Live Captions) و ریکال (Recall) از هر کاری را که در رایانه انجام می‌دهید اسکرین‌شات می‌گیرد و آنها را در دستگاه شما ذخیره می‌کند.

علیرغم اینکه می‌توانید این ویژگی‌ها را به صورت دستی غیرفعال کنید، و مایکروسافت نیز اعلام کرده است که این ویژگی ۱۰۰ ٪ بر حریم خصوصی متمرکز است، سازمان دیده‌بان داده بریتانیا در حال بررسی این ویژگی‌های جدید برای تعیین تدابیر امنیتی و محافظت از حریم خصوصی کاربران است.

عصر جدید کامپیوترها


مایکروسافت اعلام کرده است که این ویژگی‌ها به طور انحصاری در نسخه جدید رایانه‌های شخصی ویندوزی در دسترس خواهند بود.

این بیشتر به این دلیل است که ویژگی‌های Live Captions و Recall به یک واحد پردازش عصبی (NPU) بسیار پرقدرت نیاز دارند و مایکروسافت تضمین می‌کند که این ویژگی 100٪ بر حریم خصوصی متمرکز است و اسکرین‌شات‌ها در دستگاه شما ذخیره می‌شوند.

این غول فناوری تایید کرد که از داده‌های دسترسی، به ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی برای آموزش مدل‌های خود استفاده نخواهد کرد و کاربران مشخص خواهند کرد که چه مدت می‌خواهند فیلم در دستگاه‌هایشان در یک فضای مشخص ذخیره شود.

ترس‌های بزرگ


قابلیت Recall مایکروسافت حتی قبل از راه‌اندازی نیز با واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی، نگرانی‌های زیادی را (نسبت به کوپایلوت) ایجاد کرد و برخی از کاربران ویندوز حتی از قصد خود برای مهاجرت به لینوکس به دلیل نگرانی‌های حریم خصوصی را تایید کرده‌اند.
ایلان ماسک، میلیاردر و کارآفرین آمریکایی نیز نظر منفی خود نسبت به قابلیت‌ Recall را اعلام کرد و گفت که پس از عرضه این ویژگی، آن را خاموش (غیرفعال) خواهد کرد.

یک کابوس حریم خصوصی


رگولاتور بریتانیا در حال انجام گفت‌وگو و رایزنی‌هایی با مایکروسافت است تا بفهمد چه تدابیری برای محافظت از حریم خصوصی کاربر در خصوص ویژگی هوش مصنوعی جدید آن اندیشیده شده که می‌تواند همه چیز را در رایانه شما رصد کند و داده‌ها را برای مراجعات بعدی ذخیره کند.

اگرچه این ویژگی‌ها به عنوان کابوس حفظ حریم خصوصی شناخته می‌شوند، مایکروسافت آن را به عنوان یک گزینه اختیاری و در عین حال حفظ حریم خصوصی و ارزش‌های امنیتی اصلی با ویندوز 11 عرضه می‌‌کند.

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته