قزوین میزبان همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان است


قزوین میزبان همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان است

قزوین - ایرنا - پنجمین دوره همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و سازمان نظام مهندسی ساختمان با نظری بر ملاحظات علوم محیطی در آمایش سرزمین آبان ماه امسال در قزوین برگزار می شود.

دبیر این همایش روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف ارتقای سطح علمی اساتید دانشگاه ها، محققان حوزه های مختلف سازمانی، علمی و حرفه ای و دانشجویان دانشگاه های کشور و بررسی مشکلات موجود در مسیر توسعه و رشد همه جانبه کشور 28 آبان ماه برگزار می شود.
رحیم هاشم پور افزود: نقش معماری و شهرسازی در آمایش سرزمین، چالش های تهیه مطالعات آمایش استان های کشور، آمایش سرزمین و توسعه متوازن منطقه ای، نقش روابط بین الملل د آمایش سرزمین، آمایش سرزمین و میراث شهری، نقش جغرافیا در آمایش سرزمین از جمله محورهای این همایش به شمار می روند.
به گفته وی تمرکز زدایی و آمایش سرزمین، اقتصاد و آمایش سرزمین، نقش مدیریت، فرهنگ و توسعه انسانی در آمایش سرزمین، راهکارهای اجرا و ساماندهی طرح های آمایش استان ها و نقش بهداشت در آمایش سرزمین دیگر محورهای یازده گانه این همایش را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره این همایش، گفت: طی چهار دوره گذشته شاهد حضور و حمایت اقشار مختلف علمی، تخصصی و مدیریتی کشور از این همایش بوده ایم و دانشگاه با برگزاری سالانه این همایش توانسته است در سطح کشور و خیلی از کشورهای مختلف جهان توجه اساتید، محققین و دانشجویان را به خود جلب کند.
هاشم پور اضافه کرد: در این چهار دوره گذشته هر ساله شاهد دریافت چند صد مقاله علمی و تحقیقاتی بوده ایم و با کمک حامیان مالی و معنوی لوح فشرده و کتابچه چکیده مقالات را از طریق انتشارات دانشگاه به چاپ رساندیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به موضوع انتخابی این دوره همایش در خصوص علوم محیطی در آمایش سرزمینی، گفت: با انتخاب این موضوع تلاش شده از همه تخصص ها و رشته های موجود در کشور برای شرکت در همایش دعوت شود بنابراین همایش به همه علوم اختصاص داشته و هر تخصص و رشته علمی می تواند در این همایش شرکت کرده و مقاله و حضور خود را به این همایش اعلام نماید.
هاشم پور اظهار داشت:آمایش سرزمین یک علم و یا یک تخصص نیست بلکه هنر مدیریت با بهره گیری از علوم مختلف در جهان حاضر برای توزیع بهینه امکانات در سطح کشور و یا حتی در سطح جهان است.
وی با بیان اینکه سه مقوله انسان، فضا و فعالیت در علوم محیطی مورد توجه بوده و همان چیزی است که آمایش سرزمینی در دستور کار خود دارد،گفت: با توجه به بحران های متعددی که امروزه کشور ما را تهدید می کند، بررسی و مطالعه آنها و همین طور شناخت برون رفت از این بحران ها از جمله مسائلی است که این همایش در اهداف خود قرارداده است.
هاشم پور افزود: در چهارمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان که با عنوان تعامل مجموعه ها و ساختمان های نیروگاهی برگزار شده بوده 34مقاله ارایه شد.
دبیر پنجمین همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان یادآور شد: در جستجوی فضاهای گمشده و همچنین در جستجوی شهرسازی و معماری آینده عناوین دوره های دوم و سوم این همایش بوده اند.
7388*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات