درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز


درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

این مطلب نکات بسیار جالب و واقعی درباره روش های درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی بیان می کند. اما قبل از اینکه درباره درمان ایدز با روش های طبیعی بگوییم بهتر است با این بیماری و علایم و علل بروز آن بیشتر آشنا شویم. اچ‌ آی وی (HIV)، یا ویروس نقص ایمنی انسانی، بیماری مقاربتی است که نخستین بار در دهه 1980 شناسایی شد. این ویروس با عفونی کردن CD4 یا...

این مطلب نکات بسیار جالب و واقعی درباره روش های درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی بیان می کند. اما قبل از اینکه درباره درمان ایدز با روش های طبیعی بگوییم بهتر است با این بیماری و علایم و علل بروز آن بیشتر آشنا شویم. اچ‌ آی وی (HIV)، یا ویروس نقص ایمنی انسانی، بیماری مقاربتی است که نخستین بار در دهه ۱۹۸۰ شناسایی شد. این ویروس با عفونی کردن CD4 یا سلول‌های‌-T سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

این سلول‌ها مسئول مبارزه با بیماری‌های عفونی هستند و با کم شدن از شمار آن ها، بدن انسان نسبت به عفونت، به خصوص بیماری‌های مقاربتی مانند سفلیس، تریکومونیازیس (تک تازچه زدگی)، و سوزاک آسیب پذیر می‌شود. اگر سیستم ایمنی‌ بیش از اندازه ضعیف شود و تعداد سلول‌های CD4 خیلی پایین بیاید، بیمار ممکن است به ایدز (نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی) دچار شود.

بسیاری از آدم‌ها این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا درمانی طبیعی برای ایدز وجود دارد؟ در حال حاضر، هیچ چیز بجز درمان طبیعی نمی‌تواند بار ویروسی شما را کاهش دهد و به سطح غیر عفونی برساند. درمان‌های خانگی که به لحاظ علمی مورد بررسی قرار گرفته‌اند برای اچ آی وی وجود دارند که می‌توانند بار عفونی را کاهش دهند و/یا تعداد CD4 را در حدی نگه دارند که به شما کمک کند زندگی عادی داشته باشید و شاید به طور دائمی شروع ایدز را به تعویق بیندازد.

علائم عفونت اچ آی وی حاد

عفونت اچ آی وی سه مرحله دارد. مرحله‌ی اول ویروس با عنوان عفونت اچ آی وی حاد شناخته می‌شود. در هفته‌های اول عفونت بدن‌تان شروع به تولید پادتن‌هایی علیه اچ آی وی خواهد کرد، و آزمایش‌های خون برای این پادتن‌ها مثبت نشان داده می‌شوند.

در این صورت اولین مرحله بیماری سروکانورژن نامیده می‌شود (سرو به خون اشاره دارد و کانورژن به این حقیقت که آزمایش‌های پادتنی به مثبت تبدیل شده‌اند.

ویروس اچ آی وی به سلول‌های ایمنی بدن (سلول‌های CD4) حمله می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد و با وارد کردن دی‌ان‌ای‌اش درون سلول ایمنی عفونی شده خودش را تکثیر می‌کند.

در این فرایند، ویروس باید قبل از آنکه با سلول مخلوط شود باید به دریافت‌کننده‌های سلول ایمنی بچسبد.

داروهای ضد ویروسی ترکیبی از رویه‌ها را برای کاهش این فرایند استفاده می‌کنندو فرایند پیوند یا فرایند تکثیر را هدف قرار می‌دهند. اگر ویروس در تکثیر خود ناموفق بوده باشد عموما تعداد سلول‌های ایمنی بدن افزایش می‌یابد.

مطلب مرتبط: علائم ایدز در مردان: ۱۱ نشانه ایدز در مردان که باید جدی گرفت

درمان‌های خانگی برای اچ آی وی نیز ساز و کارهای مشابهی برای پیشگیری از پیشروی این ویروس دارند.

علائم عفونت اچ آی وی حاد ظرف چند هفته بعد از ابتلا اولیه به عفونت خودشان را نشان می‌دهند و اغب با آنفولانزا اشتباه گرفته می‌شوند. این علائم عبارتند از:

سردردها

سرفه و گلو درد

درد عضلات و مفاصل

تب

راش پوستی

اسهال و استفراغ

ورم غدد لنفاوی

– زخم‌های دهانی

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

با توجه به ماهیت نامشخص این علائم، عده بسیاری ممکن است این مرحله را با بیماری آنفولانزا اشتباه بگیرند و اغلب متوجه نشوند به عفونت دچار شده‌اند.

اما، این آدم‌ها در طول این دوره سرایت دهنده هستند چون بار ویروسی (مقدار ویروس در هر واحد خون) بالاتر از سطح نرمال است.

مرحله دوم بیماری ایدز

مرحله‌ی دوم عفونت مرحله‌ی مرحله‌ی بدون علامت نامیده می‌شود، و همان طور که نام آن نشان می‌دهد، بیماران احساس سالم بودن می‌کنند و هیچ علامتی ندارند. این مرحله ممکن است چند سال طول بکشد.

اما، در طول این مرحله ویروس تکثیر خواهد شد، و سلول‌های ایمنی CD4 شما را عفونی می‌کند و از بین می‌برد و به آرامی سیستم ایمنی‌تان را ضعیف می‌کند. همچنین بیمار در این مرحله بدون آن که درمان شود همچنان ناقل می‌ماند.

مرحله نهایی بیماری ایدز

مرحله‌ی نهایی اچ آی وی وقتی است که سیستم ایمنی به قدری ضعیف شده است که اچ آی وی علامت دار بروز پیدا می‌کند.

در این حالت ضعیف شدگی، بیماران اغلب مستعد ابتلا به عفونت‌ها می‌شوند و نسبت به بیماری‌ها به خصوص بیماری های مرتبط با اچ آی وی مانند بعضی از سرطان‌های خاص آسیب پذیر خواهند شد.

مرحله پایانی بیماری ایدز

مرحله‌ی پایانی اغلب ایدز نامیده می‌شود، و نشان دهنده‌ی ویرانی نهایی سیستم ایمنی بدن است.

در این لحظات درمان ایدز سعی در معالجه‌ی اچ آی وی ندارد. بلکه، درمان پزشکی موجود هدفش کاهش بار ویروسی در جریان خون به سطح غیر قابل تشخیص است.

در حالی که ویروس همچنان وجود دارد، میزان کم آن یعنی تعداد سلول‌های CD4 (سطح سلول‌های ایمنی) در سطحی نرمال و سالم حفظ شده است. به همین شکل، در این مرحله‌ی بار ویروسی پایین، بیمار غیر ناقل نیز هست.

دیگر اچ آی وی برابر با مرگ نیست و می‌شود زندگی عادی و نرمالی را با این بیماری پشت سر گذاشت.

درمان‌های خانگی ما برای اچ آی وی جایگزینی برای درمان‌ ضد رترو ویروسی (ART) یا درمان ضد رترو ویروسی فعال (HAART) که در حال حاضر برای مداوای اچ آی وی استفاده می‌شوند نیستند.

درمان های خانگی برای درمان ایدز که برای شما در این مقاله فهرست کرده‌ایم یا در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته اند یا بر روی انسان‌ها آزمایش شده اند و در افزایش شمار سلول‌های CD4 و/یا کاهش بار ویروسی نتایج مثبتی از خود نشان داده‌اند. این همان هدف درمان ضد رترو ویروسی است.

مطلب مرتبط: ۱۶ مهم‌ترین نشانه ایدز که شاید مبتلا شده اید

در عین حال، باید متذکر شویم که هیچ درمان خانگی برای اچ آی وی تا به امروز به عنوان یک درمان ضد رترو ویروسی موثر اثبات نشده است. به همین خاطر ما مجلات دانشگاهی را منبع خود قرار داده‌ایم.

روش های خانگی برای درمان ایدز

۱. برگ چریش

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

چریش درختی از تیره‌ی سنجدتلخیان است. این درخت بومی شبه‌ قاره‌ی هند است و به طور گسترده در طب گیاهی استفاده می‌شود.

۱ گرم عصاره‌ی مرکب گرفته شده از برگ چریش به ۶۰ بیمار اچ آی وی مثبت بر مبنای منظم روزانه در یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای داده شد. ۵۰ نفر از بیماران این آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشتند و افزایش متوسط شمار سلول‌های CD4 آن‌ها قابل توجه بود.

در طول این دوره متوسط شمار سلول‌ها تا ۱۵۹٪ افزایش پیدا کرد. در عملکرد کبد و کلیه‌ها هیچ عارضه‌ی جانبی گزارش نشد.

ساز و کار دقیق عصاره‌ی برگ چریش مقابله با ویروسی است که هنوز ناشناخته است، اما نتایج آنقدر موثر و چشمگیر بودند که عصاره‌ی چریش به عنوان یک مورد به درمان دارویی ریترو ویروسی استاندارد که طی آن داروهای متعددی به طور همزمان استفاده می‌شوند اضافه می‌گردد.

مطلب مرتبط: علائم ایدز در زنان: ۲۸ نشانه ایدز در زنان که نباید سرسری گرفت

۲. سیاه دانه برای درمان ایدز

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

سیاه دانه مدت های مدیدی است که به عنوان یک داروی پر فایده شناخته و به عنوان جایگزینی برای داروهای شیمیایی به طور گسترده استفاده می‌شود. اما، در مطالعه‌ای برای درمان ایدز نتایجی حیرت‌انگیز به دست آمد.

به بیماری که مرحله‌ی آخر اچ آی وی (ایدز) را با علائمی مانند اسهال، اهش وزن، و جراحات متعدد پشت سر می‌گذاشت دو بار در روز به مدت ۶ ماه ۱۰ میلی لیتر معجون سیاه دانه دادند.

در پایان درمان ایدز این بیمار هیچ علامت مرتبط با ایدز مشخصی از خود نشان نداد. بار ویروسی به سطوح بسیار پایینی کاهش یافته بود، و تعداد سلول‌های CD4 از ۲۵۰ سلول در هر میلی متر به ۶۵۰ سلول افزایش پیدا کرده بود (تعداد CD4 بالای ۵۰۰ سطح نرمال محسوب می‌شود).

این نتایج حتی برای اکثر درمان‌های ضد ویروسی موفق نیز خارق‌العاده محسوب می‌شدند.

اما، مطلب دیگر هم هست.

۲۴ ماه بعد که از درمان سیاه دانه متوقف شده بود، بیمار هیچ عود (برگشتی) در بار ویروسی و تعداد CD4 تجربه نمی‌کرد. با این نتایج، آدم وسوسه می‌شود که بگوید این بیمار «درمان» شده است!

اما نکته‌ای احتیاطی باید مورد توجه قرار بگیرد. این مطالعه فقط بر روی یک بیمار انجام شده بود و در حای که شواهد بیشتری دال بر اثربخشی سیاه دانه وجود دارد، آزمایش‌های بالینی درست بر روی آدم‌های زیادی باید انجام شود تا به اثبات ادعای خود برسیم.

۳. روی برای درمان ایدز

مدت زمان زیادی است که روی را به عنوان یک ماده‌ی معدنی حیاتی برای عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن می‌شناسند. اما، امروزه پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مکمل‌های روی می‌توانند به رفع بعضی از علائم ایدز کمک کنند.

به گروه کنترلی متشکل از بیماران اچ آی وی/ایدز در طول یک دوره‌ی ۱۸ ماهه مکمل‌های مغذی روی داده شد.

نتایج این مطالعه نشان داد کسانی که مکمل‌ها را مصرف کرده بودند نسبت به گروه دارونما کاهش چهار برابری در نقص عملکرد ایمنی و کاهش ۵۰ درصدی در میزان وقوع اسهال از خود نشان می‌دهند.

۴. سلنیوم برای درمان ایدز

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

سلنیوم یک ماده‌ی معدنی ضروری برای بدن انسان است و مدت‌های مدیدی با عملکرد سالم سیستم ایمنی بدن مرتبط بوده است. همچنین در فرایندهای آنتی اکسیدانی در بدن که از آسیب رادیکال‌ّهای آزاد و التهاب پیشگیری می‌کنند نیز دخیل است.

اما، امروزه تحقیقات نشان می‌دهد این ماده یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان ایدز است.

در مطالعه‌ای، بزرگسالان اچ آی وی مثبت با شمار CD4 بین ۳۰۰-۶۵۰ روزانه ۲۰۰ میکروگرم قرص سلنیوم یا دارونما مصرف می‌کردند و در طول یک دوره‌ی ۲۴ ماهه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دریافتند که، نرخ تقلیل سلول های CD4 به طور متوسط تا ۴۴٪ کاهش پیدا کرد که نشان می‌داد مکمل‌های سلنیوم می‌توانند شروع ایدز را کند کنند و به تعویق بیندازند.

مطالعه‌ی مشابه دیگری نشان داد که مصرف روزانه‌ی مکمل‌ّهای سلنیوم می‌تواند بار ویروسی را سرکوب کند و بهبود غیر مستقیمی در شمار سلول‌های CD4 ایجاد کند.

مطلب مرتبط: علائم ایدز: ۱۶ مهم‌ترین نشانه ایدز که شاید مبتلا شده اید

۵. چای سبز

از چای سبز مدت‌های مدیدی به عنوان درمانی گیاهی برای شماری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است اما فقط امروزه است که مطالعاتی بر روی آن به عنوان درمانی احتمالی برای اچ آی وی صورت گرفته است.

ترکیبی در چای سبز وجود دارد به نام EGCG که در پژوهش‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نشان داده شده است این ترکیب از پیوستن موفقیت آمیز اچ آی وی با سلول‌های CD4 جلوگیری می‌کند.

این پیوستن اولیه است که باعث انحدام سلول‌های CD4 و متعاقبا تکثیر ویروس می‌شود.

ساز و کار درست در حال حاضر ناشناخته است، و پژوهش‌های بیشتری برای ارزیابی اینکه آیا ترکیب EGCG چای سبز می‌تواند چند قلم دارو را معرفی کند یا نه در حال انجام است.

۶. زرد چوبه

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

کورکومین ماده‌ی فعال موجود در گیاه زرد چوبه است و رنگدانه‌ای است که عامل زردی رنگ ریشه‌ی آن است. زرد چوبه مدت‌ های مدیدی است که به عنوان یک ماده‌ی ضد التهاب، آنتی بیوتیک، آنتی اکسیدانی و همچنین ضد ویروسی شناخته می‌شود. این ماده در عالم پزشکی واقعا یک ابر خوراکی است.

فقط باید زمان می‌گذشت تا کسی آن را در زمینه‌ی مقابله با اچ آی وی مورد بررسی قرار دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که این ماده درمان خانگی موثری برای اچ آی وی است. کورکومین موجود در زردچوبه مانع عفونت و تکثیر ژن‌های ویروسی می‌شود.

این ماده با کاهش پروتئینی به نام TAT که نقش مهمی در تکثیر ویروس ایفا می‌کند کار خود را انجام می‌دهد.

به علاوه، کورکومین اثر داروهای ضد اچ آی وی مرسوم را افزایش می‌دهد و در عین حال عوارض جانبی‌شان را کم می‌کند. در چنین حالتی، اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی‌تان باید جزو اولویت‌ها باشد.

۷. خیار چنبر تلخ

خیار چنبر تلخ گیاه پزشکی به شدت تلخی است که به طور گسترده در آسیا استفاده می‌شود. از آن برای درمان طیف وسیعی از بیمارها استفاده می‌کنند چون دارای خواش ضد ویروسی، ضد توموری، و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی است.

مطالعات نشان داده‌آند که خواص ضد ویروسی آن به حوزه‌ی اچ آی وی هم سرایت پیدا کرده است و از این رو ما آن را به عنوان یکی از درمان‌های خانگی اچ آی وی فهرست کرده‌ایم.

در یکی از مطالعه‌ها پروتئینی گیاهی (MAP30) شناسایی شد که در برابر مراحل متعدد چرخه‌ی حیات ویروس اچ‌ آی وی، هم به لحاظ عفونت اولیه و هم تکثیر سلول‌ّهای عفونی شده موثر است.

در آزمایش بر روی انسان‌ها، یکی از مطالعات تجربی نتایج امیدبخشی در مورد درمان با خیار چنبر تلخ نشان داد. به یکی از بیماران به مدت یک سال هر روز ۴۵۳ گرم آب خیار چنبر تلخ خورانده می‌شد. این بیمار متوجه افزایش سطح انرژی و بهبود بنیه و اشتهای خود شد.

یک سال بعد از درمان، شمار سلول‌های CD4 او به طرز فوق‌العاده‌ای افزایش پیدا کرده بود، و سینوزیت مزمن او مشکلات تنفسی کنونی‌اش متوقف شده بود.

۸. پروبیوتیک‌ها و پربیوتیک‌ها

درمان ایدز: 9 درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

این یک سوء تفاهم رایج است که سیستم ایمنی توسط غدد ما تنظیم می‌شود. اما، اکثر شما متعجب خواهید شد اگر پی ببرید که ممکن است روده جایی باشد که هسته‌ی مرکزی سیستم ایمنی بدن در آن قرار دارد.

مطالعات نشان داده‌اند که، بین میکروب‌های موجود در روده و سایر سلول‌های بدن که مسئول سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن هستند یک نوع تداخل وجود دارد.

اگر باکتری‌های موجود در روده نامتعادل شودند، این می‌تواند تاثیر بدی بر سیستم ایمنی بدن به جا بگذارد و بدن را در برابر پاتوژن‌ها اثر می‌گذارد.

خیلی وقت است که نشان داده شده است عفونت اچ آی وی با آسیب چشمگیر دستگاه گوارشی و دیواره‌ی روده ارتباط دارد، و تعادل باکتری‌های روده را به هم می‌زند.

محصولات میکروبی از روده به داخل گردش خون کلی نشست و سرایت پیدا می‌کنند. این سرایت با التهاب و پیشرفت بیماری اچ آی وی در ارتباط است.

پروبیوتیک‌ها و پربیوتیک‌ها می‌توانند از عفونت‌های گوارشی پیشگیری کنند و محافظ خوبی برای روده‌ها باشند.

در یکی از مطالعات ۶۸ بیمار مبتلا به اچ آی وی که ماست پروبیوتیک حاوی باکتر‌ی‌های لاکتوباسیلوس به آن‌ها داده شده بود تحت نظر قرار گرفتند و شمار سلول‌های CD4 آن‌ها در طول دوره‌ی درمان اندازه‌گیری شد.

شمار سلول‌های CD4 در بین اعضای این گروه به طرز چشمگیری و تا بیش از ۱۰۰٪ افزایش پیدا کرد.

مطالعه‌ی دیگری در ۲۰۱۳ در مجله تحقیقات بالینی منتشر شد که نشان می‌داد مصرف مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است برای بیماران مبتلا به اچ‌ آی وی در درمان ضد رتروویروسی استاندارد مفید باشد.

۹. شیرین بیان

ریشه‌ی شیرین بیان مدت‌های مدیدی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می‌شده است. از این گیاه برای مسمویت‌های غذایی، زخم معده، و سوزش سر دل استفاده می‌شده است. ترکیب فعال موجود در ریشه‌ی آن که خاصیت دارویی و پزشکی دارد اسید گلیسیریزین است.

اسید گلیسیریزین در زمینه‌ی تاثیر بر اچ آی وی مورد آزمایش قرار گرفته است. دوز مصرف روزانه‌ی ۱۶۰۰ میلی گرم اسید گلیسیریزین به صورت داخل وریدی به مدت یک ماه به در شش زمان مجزا به افراد هموفیلی مبتلا به اچ آی وی داده شد.

آنتی ژن‌های ویروسی در آغاز درمان شناسایی شدند، اما تا انتهای ۳ مرحله از ۵ مرحله، آنتی ژن‌های ویروسی در سه مرحله غیر قابل تشخیص بودند و در دو مرحله‌ی باقیمانده هم به سطوح پایینی کاهش پیدا کرده بودند.

مطالعات بیشتر نشان داده است که گلیسیریزین به طرز چشمگیری مانع تکثیر اچ آی وی در بیماران اچ آی وی مثبت می‌شود.

نکته‌ی پایانی برای درمان ایدز

کسانی که به اچ آی وی مبتلا هستند اغلب مکمل‌های رژیمی را امتحان می‌کنند که ادعا می‌شود بسیاری از آن‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند یا علیه عوارض جانبی داروهای ضد اچ آی وی عمل می‌کنند.

در این مقاله، روشهای خانگی درمان ایدز را برای شما فهرست کرده‌ایم که برای تایید کارآمدی‌شان به تحقیقات بالینی و آزمایشگاهی نیاز است. ما می‌دانیم که سایر درمان‌های خانگی برای اچ‌ آی وی در اینجا نیامده‌اند، اما این امر به خاطر آن است که هنوز به شواهد و ادله ی کافی برای اثبات آن‌ها دست پیدا نکرده‌ایم.

همچنین، اکثر روش های خانگی برای درمان ایدز در ترکیب با داروهای اچ آی وی مرسوم آزمایش نشده‌اند، و باید همیشه قبل از امتحان کردن درمان‌های خانگی با پزشک مشورت کنیم.

در واقع، درمان‌های خانگی خاصی مانند گل راعی و سیر ممکن است واقعا کارایی داروهای ضد ویروسی را کاهش بدهند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- کامروا ابراهیمی

منبع: homeremedyhacks

درمان ایدز: ۹ درمان خانگی بیماری ایدز و اچ آی وی +علائم ایدز

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند