تخریب‌های سیاسی بعضا ناآگاهانه و باعث مظلوم واقع شدن کاندیداها می‌شود/ روز سه‌‌شنبه شهردار تهران انتخاب می‌شود


تخریب‌های سیاسی بعضا ناآگاهانه و باعث مظلوم واقع شدن کاندیداها می‌شود/ روز سه‌‌شنبه شهردار تهران انتخاب می‌شود

رییس شورای شهر تهران با اشاره به بالا بودن رای عباس آخوندی در انتخابات امروز شورای شهر تهران تاکید کرد: تخریب‌های سیاسی بعضا ناآگاهانه است و باعث مظلوم واقع شدن کاندیداها می‌شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به بالا بودن رای عباس آخوندی در انتخابات امروز شورای شهر تهران تاکید کرد: تخریب‌های سیاسی بعضا ناآگاهانه است و باعث مظلوم واقع شدن کاندیداها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران پس از برگزاری انتخابات شهرداری در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای شهر تهران ۱۰ روز پیش، ۳۰ نامزد خود را برای تصدی شهرداری تهران انتخاب کردند. افراد بعضا انصراف دادند و در نتیجه با ۱۳ کاندیدا وارد رای‌‌‌‌‌‌گیری شدیم. در نهایت پنج نفر انتخاب شدند که امروز یک نفر از آنان انصراف داد.

وی ادامه داد: امروز چهار کاندیدای اصلی برنامه‌‌‌‌‌‌‌های خود را در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه دادند و در نهایت دو نفر انتخاب شدند. جلسه با متانت برگزار شد و عباس آخوندی با ۱۶ رای و پیروز حناچی با ۱۱ رای به عنوان دو نامزد اصلی اعضای شورای شهر انتخاب شدند که به مرحله آخر رقابت می‌‌‌روند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه با بیان اینکه هر دو نامزد باید حدود دو تا سه ساعت در کمیسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها حضور یابند، اظهار داشت: نامزدها تا روز سه‌‌‌‌‌‌شنبه در کمیسیون‌‌‌‌‌ها حضور یابند و درباره برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود صحبت کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه جلسه روز سه‌‌‌‌‌شنبه بدون حضور نامزدها برگزار می‌‌‌‌شود، تصریح کرد: روز سه‌‌‌‌‌شنبه شهردار تهران انتخاب می‌‌‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در انتخاب کاندیداها منافع حزبی تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نه آقای حناچی و نه آقای آخوندی عضو هیچ حزبی نیستند، می‌‌‌‌‌‌توان گفت منافع حزبی در این انتخابات در نظر گرفته نشده است. البته علاقه حزبی و برخی لابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گری‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌تواند در این امر موثر بوده باشد. به هر حال مجموعه پارامترها را باید در نظر گرفت.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص اینکه آیا روابط سیاسی در انتخاب شهردار تهران دخیل است، ابراز داشت: با توجه به اینکه ابتدا لیستی ۳۰ نفره مطرح شد و تعداد نامزدها کم نبود و بعد به تدریج تا ۱۳ کاندیدا، پنج کاندیدا، چهار کاندیدا و بعد دو کاندیدا کاهش یافت. نمی‌‌‌‌توان گفت روابط سیاسی در این انتخابات تاثیرگذار بوده است. البته لابی‌‌‌گری‌‌‌‌های سالم که در دیگر فعالیت‌‌‌های سیاسی وجود دارد در این انتخابات هم وجود داشت.

هاشمی در پاسخ سوالی درباره میزان شایستگی کاندیداها برای تصدی شهرداری تهران بیان کرد: به هر حال کاندیداها سابقه فعالیت زیادی داشتند. آقای انصاری چهار سال عضو شورای شهر بودند و ضمنا قبلا نماینده مجلس هم بودند. آقای حناچی معاون وزیر در امر شهرسازی و معاون شهردار بوده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. آقای تقوی‌‌‌‌نژاد رییس بانک سپه و رییس سازمان امور مالیاتی کشور بوده‌‌‌‌اند و آقای آخوندی نیز رییس بنیاد مسکن، معاون سیاسی وزیر کشور و وزیر مسکن بوده‌‌‌اند و یک فعال سیاسی هستند بنابراین نمی‌‌‌‌توان گفت این افراد برای کاندیداتوری شایسته نبوده‌‌اند.

وی درباره سوابق عباس آخوندی یادآور شد: بعضا به صورت ناآگاهانه تخریب‌‌‌های سیاسی اتفاق می‌‌افتد و باعث می‌‌شود برخی کاندیداها مظلوم واقع شوند. به هر حال اکنون صحبت‌‌‌های تخریبی کار درستی نیست.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد اینکه عباس آخوندی در حوزه قطار بومی عملکرد مناسبی نداشته عنوان کرد: این گونه نیست و ایشان در زمینه قطار بومی فعالیت جدی داشتند اما نبود تجهیزات باعث نتیجه ندادن اقدامات ایشان شده‌‌‌‌اند. مثلا خط تهران – ورامین اکنون چهار خطه شده‌‌‌اند اما تجهیزات ندارد همچنین مسیر تهران به فرودگاه بین‌‌‌المللی از نظر زیرساخت حاضر است اما تجهیزات لازم را دارا نیست. البته اینها باید با جدیت بیشتری از سوی دولت تامین اعتبار می‌‌‌شد اما نمی‌‌‌‌‌توان گفت فعالیت‌‌‌های آخوندی در مورد قطار بومی مناسب نبوده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است وزارت کشور و حاکمیت کاندیداهای اصلی شهرداری تهران را تایید نکند، گفت: به نظرم نمی‌‌‌‌آید از نظر حاکمیت مشکلی برای افراد انتخابی وجود داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این امکان وجود دارد که باز هم شاهد تغییر شهردار تهران باشید، اظهار داشت: با حضور آقایان آخوندی و حناچی به عنوان کاندیدای اصلی امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد. ضمنا امیدوارم در راستای ثبات در شهرداری تهران با شورای شهر همکاری صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات