بسیج زنان یک سازمان دیوان سالار نیست


بسیج زنان یک سازمان دیوان سالار نیست

مسئول کمیسیون دانشگاه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی : متاسفانه زنان ایرانی در هنگام گذار از یک دوره به دوره دیگر اولین گروهی هستند که مورد آسیب و شکنندگی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفت و گوی اجتماعی به مناسبت هفته بسیج با موضوع بسیج زنان و آسیب های اجتماعی، با حضور قمر بازلی (مسئول کمیسیون دانشگاه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی) و سمیه سرافراز (فعال حوزه بین الملل) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
قمر بازلی با اشاره به این که بسیج زنان یک سازمان دیوان سالار نیست، گفت: بسیاری از اعضای بسیج زنان شاید عضو این سازمان نباشند، اما در طول زندگی خود همواره به فکر ایران و انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در فضای خانواده های ایرانی، اظهار داشت: در بیشتر مواقع دلیل بسیاری از آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق به مسائل و مشکلات اقتصادی ختم می شود، در حالی که امروزه بسیاری از آسیب های نوظهور سبب رشد مجموعه ای از آسیب های اجتماعی شده است.
مسئول کمیسیون دانشگاه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که فرم آسیب های اجتماعی عوض شده است، عنوان کرد: در چند سال گذشته دشمنان اسلام و ایران با تکیه بر ابزارهای فرهنگی و نرم به جنگ کشور آمده اند.
وی با بیان این که زنان ایران در مواقع جنگ نرم بسیار شکننده هستند، تصریح کرد: متاسفانه زنان ایرانی در هنگام گذار از یک دوره به دوره دیگر اولین گروهی هستند که مورد آسیب و شکنندگی قرار می گیرند.
بازلی با اشاره به کاهش خط بحرانی طلاق در ایران، عنوان کرد: در چند سال گذشته میزان بی اعتماد در میان مردم ایران به شدت در حال گسترش بود، در حالی با برنامه ریزی های مختلف بسیاری از تهدیدها را می توان در قالب فرصت به نقطه قوت کشور مبدل کرد.
وی افزود: هماهنگی گروه ها و نهادهای مختلف کشور یا یکدیگر از جمله اقدامات مطلوبی بود که توانست کشور را از مرز بحرانی طلاق دور کند.
در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو؛ سمیه سرافراز با اشاره به تعریف آسیب اجتماعی، گفت: وقتی که مردم یک جامعه از چارچوب های عرفی و اخلاقی جامعه خارج می شوند زمینه بروز آسیب اجتماعی فراهم می شود.
وی افزود: رسانه های نوین می توانند تاثیر بسیار زیادی را بر بروز و ظهور آسیب های اجتماعی جدید داشته باشند.
این فعال بین المللی با اشاره به این که امروزه فرهنگ های مختلف دنیا با یکدیگر در ارتباط هستند، اظهار داشت: تمامی ارتباطات نوین میان انسان ها به گونه ای تنظیم شده است که آسیب های اجتماعی می توانند بیشتر ورود را به مباحث مختلف داشته باشند.
وی اضافه کرد: اعتیاد، استعمال دخانیات و قلیان، شکل گیری روابط خاص از جمله آسیب های اجتماعی هستند که امروزه بسیاری از بانوان کشور را درگیر کرده است.
سمیه سرافراز ادامه داد: بسیاری از آسیب های اجتماعی نوظهور غیر ملموس هستند، در حالی که می توانند ریشه یک خانواده را از هم بپاشند.
وی با اشاره به لزوم شناسایی به موقع آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: غفلت از آسیب های اجتماعی نوظهور می تواند میزان بحران و تخریب آسیب های مختلف را افزایش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا