شرکت 3 هزار و 600 نفر در آزمون کارگزاران حج


شرکت 3 هزار و 600 نفر در آزمون کارگزاران حج

مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت از شرکت 3 هزار و 600 نفر در آزمون کارگزاران حج خبر داد و گفت: از نفرات برگزیده این آزمون در هر استان برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدرضا محمدی از برگزاری آزمون متقاضیان ارتقاء در مسئولیت‌های کارگزاری حج تمتع ۹۸ خبر داد و گفت: آزمون ارتقاء مدیران و معاونین کاروان‌ها، معاونین مجموعه‌ها و مأموران اجرایی سال اولی کاروان‌ها و مجموعه‌ها، ۳۰ آذر به صورت هم‌زمان در تمامی مراکز استان‌ها (به استثنای استان ایلام) و شهرستان کاشان برگزار شد.

وی با بیان اینکه حوزه امتحانی متقاضیان استان ایلام، استان کرمانشاه بود، افزود: در این آزمون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت داشتند که تعداد سؤالات ۱۰۰ عدد و زمان پاسخگویی به سؤالات، ۹۰ دقیقه بود که متقاضیان فراخوان‌های معاون کاروان و معاون مجموعه به سؤالات یک تا ۱۲۰، در مدت ۱۰۰ دقیقه پاسخ دادند.

مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در این آزمون، چهار دسته دفترچه شامل سؤالات مأمور اجرایی کاروان و مجموعه (عوامل سال اولی)، سؤالات مدیر کاروان، سؤالات معاون مجموعه و دفترچه سؤالات معاون کاروان در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی یادآور شد: داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام به دین مبین اسلام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه، برخورداری از حسن شهرت، اخلاق حسنه، خوش رفتاری، امانت‌داری و سعه‌صدر، نداشتن سوء پیشینه کیفری به تشخیص مراجع ذی‌صلاح، عدم اشتهار به فساد اخلاقی، عدم وابستگی به گروهک‌ها، جریان‌‌های ضدانقلاب و فرقه‌‌ها و نحله‌های انحرافی، برخوردار از سلامت جسمانی و روانی و نداشتن هیچ‌گونه معلولیت مؤثر، عدم استعمال مواد مخدر، داروهای روان‌گردان و دخانیات، تأهّل (داشتن همسر دائمی و رسمی) و داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه از جمله شرایط جذب مأموران اجرایی کاروان حج تمتع ۱۳۹۸ بود.

محمدی خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان حج و زیارت تنها آقایان می‌توانستند در این آزمون جذب شرکت کنند که حداقل ۲۵ و حداکثر ۴۵ سال سن، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و داشتن حداقل یک سفر سابقه اجرایی عمره یا عتبات را دارا باشند.

وی ادامه داد: احکام و مناسک حج از کتاب تشیع و کتاب احکام و مناسک حج حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده، اهل سنت از کتاب مناسک مصور حج اهل سنت (شافعی - حنفی) معاونت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری، کتاب عربی از کتاب‌های الحوارات یک و الحوارات دو ویژه عوامل، کتاب الحوارات چهار ویژه مدیران و معاونین از منابع این آزمون بود.

مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت تأکید کرد: همچنین قوانین و مقررات عربستان از جزوه گروه آموزش و پژوهش سازمان حج و زیارت، جغرافیا و اماکن عربستان از کتاب جغرافیا و اماکن عربستان تألیف سید محمد احمدی و آشنایی با رایانه در حد ICDL از دیگر منابع آزمون‌های ارتقاء به مدیرت حج ۱۳۹۸ به شمار می‌رفت.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه اجرایی کاروان حج، جهت انتخاب مناسب‌ترین افراد به‌منظور ارتقاء سطح مسئولیت آنان در کاروان‌های حج، امتیازبندی بر اساس شاخص‌های اعلام‌شده انجام می‌شود. افرادی که در آزمون کتبی حداقل ۵۰ درصد امتیاز را کسب کنند، مجاز به طی مراحل بعدی اعم از مصاحبه و امتیازبندی خواهند بود.

گفتنی است، افراد واجد شرایط متقاضی مامور اجرایی سال اولی مجموعه و یا کاروان حج تمتع می‌بایست به منظور اعلام آمادگی برای حج تمتع سال ۱۳۹۸ فراخوان اعلام شده شرکت و درخواست خود را ثبت می‌کردند.

مفاد طرح شده در این آزمون شامل: احکام، عربی، جغرافیای عربستان، قوانین عربستان، شرح وظایف و رایانه بوده است.

تعداد افراد انتخاب شده برای حوزه های ذکر شده در استان های مختلف کشور متفاوت است بنابراین بعد از تصحیح برگه های آزمون، از نفرات برگزیده در هر استان برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل می آید.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه زناشویی بر سلامت قلب موثر است