کمک سردار به بیرانوند برای مهار پنالتی


موقع زدن ضربه پنالتی بازیکن عمان یک ثانیه یاد پنالتی رونالدو افتادم و به خودم گفتم نباید اجازه بدهم مردم فکر کنند مهار پنالتی رونالدو شانسی بوده است.

مهم‌ترین اتفاقی که آن کلین‌شیت و پیروزی برابر عمان را رقم زد، همان پنالتی‌ای بود که علیرضا بیرانوند در دقیقه یک بازی مهار کرد و حالا درباره‌اش می‌گوید: «بعد از آنکه پنالتی کریستیانو رونالدو را در جام جهانی گرفتم، همه هواداران ایرانی از من انتظار دارند تمام پنالتی‌ها را مهار کنم. در موقع زدن ضربه پنالتی بازیکن عمان یک ثانیه یاد پنالتی رونالدو افتادم و به خودم گفتم نباید اجازه بدهم مردم فکر کنند مهار پنالتی رونالدو شانسی بوده است. تلاش کردم تا تمرکز داشته باشم و بتوانم این ضربه را مهار کنم چون کار من حراست از دروازه تیم‌ملی است و باید به تیمم کمک کنم که برنده شود. حالا که به دوران بازی خودم نگاه می‌کنم، می‌بینم هیچ محدودیتی در رویاپردازی ندارم.»

پیش از آن پنالتی، سردار آزمون را دیدیم که خودش را به نزدیکی دروازه رسانده و با ایما و اشاره به علیرضا بیرانوند می‌گوید که به کدام سمت حرکت کند. این دروازه‌بان اما به خبرگزاری فرانسه گفته که پیش از سردار، خودش جهت پنالتی بازیکن عمان را تشخیص داده است: «من قبل از این که سردار چیزی بگوید، تصمیم خودم را گرفته بودم و می‌دانستم به کدام سمت باید شیرجه بزنم اما وقتی سردار آن علامت را داد، دیگر مطمئن شدم. در واقع سردار به تصمیمی که گرفته بودم کمک کرد. من می‌دانستم کاپیتان عمان ضربه‌اش را به آن سمت می‌زند و او را از قبل آنالیز کرده بودم. تصمیمم را هم گرفته بودم که به سمت راست خودم بپرم و سردار هم همین را گفت. من به عنوان دروازه‌بان باید تیم حریف را آنالیز کنم و بدانم کرنرها و ضربات ایستگاهی‌شان به کدام نقاط ارسال می‌شود تا بتوانم جایگیری خوبی داشته باشم. مربی تیم‌ملی هم برای هر بازی این مسائل را برایم آنالیز می‌کند و با کمک یکدیگر پنالتی‌زن‌های حریف را به خوبی آنالیز می‌کنیم.»

2 – 300


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین