سرمربی عربستان پس از حذف: بازیکنان بیشتری باید به اروپا بروند


سرمربی عربستان پس از حذف: بازیکنان بیشتری باید به اروپا بروند

خوان آنتونیو پیتزی، سرمربی عربستان پس از حذف تیمش از جام ملت‌های آسیا تاکید کرد که این تیم برای بازگشت به قله فوتبال قاره باید بازیکنان بیشتری را به اروپا بفرستد. عربستان در مرحله یک هشتم نهایی یک بر صفر مغلوب ژاپن شد و وداع زودهنگامی داشت.

پیتزی بعد از این شکست گفت: «لیگ عربستان به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده و فوتبال در سایر کشورهای آسیا پیشرفت خوبی داشته. وقتی هر سال فلسفه بازی‌تان را تغییر می‌دهید به سختی می‌توانید به موفقیت برسد. بازیکنان عربستان برای پر کردن این فاصله باید به اروپا بروند.»

مربی آرژانتینی درباره عملکرد شاگردانش اضافه کرد: «از نمایش بازیکنان خیلی راضی هستم و آنها در زمین خواسته‌های مرا کاملا اجرا کردند. ما اشتباهات‌مان در این بازی را بررسی خواهیم کرد. ما تنها در زدن ضربات آخر ناموفق بودیم.»

سرمربی عربستان پس از حذف: بازیکنان بیشتری باید به اروپا بروند---

سه بازیکن عربستان پیش از جام جهانی به لالیگا رفتند و هرچند دقایق بازی کمی داشتند، پیتزی معتقد است که بازیکنان بیشتری از این کشور باید به اروپا بروند. عربستان شروع خوبی در این تورنمنت داشت، ولی در دو بازی آخر مغلوب قطر و ژاپن شد. پیتزی گفت: «بازیکنان در این جام مرا تنها نگذاشتند، ولی نباید فراموش کنیم که با یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی داشتیم. بیشتر بازیکنان ژاپن در اروپا بازی می‌کنند. ما بهترین بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کردیم. من از عملکرد بازیکنان در جام راضی هستم و آنها نقشه‌های تیم را به خوبی پیاده کردند.»

آینده این مربی یکی از مهمترین سوالاتی است که در کنفرانس مطبوعاتی هم مطرح شد، ولی پیتزی پاسخ صریحی نداد و گفت هنوز هیچکدام از اعضای فدراسیون برای تمدید قرارداد با او صحبت نکرده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهاجری در راه تاریخ‌سازی؛/ لرستان یک تساوی تا لیگ برتر