مشارکت 80 هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در مسابقات قرآن آموزش و پرورش


مشارکت 80 هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در مسابقات قرآن آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 80 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی استان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

مشارکت 80 هزار دانش‌آموز چهارمحال و بختیاری در مسابقات قرآن آموزش و پرورش

سعید رحمتی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: هر ساله مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که در مقطع ابتدایی فقط به مرحله آموزشگاهی و شهرستانی اکتفا شده است.
وی با بیان اینکه این مسابقات در 14 رشته مختلف و با مشارکت مطلوب دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: این رشته‌ها شامل حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء، و حفظ کل، قرائت در ترتیل و قرائت در تحقیق، تفسیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، اذان، انشای قرآنی و مداحی است.
رحمتی گفت: پنج‌شنبه گذشته، 4 بهمن‌ماه، مرحله شهرستانی مسابقات قرآن دختران و پسران مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک با حضور حدود 2500 دانش‌آموز در شهرکرد برگزار شد و در روزهای آینده نیز مرحله شهرستانی دیگر مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مسابقه احکام در این دوره فقط برای پسران برگزار شد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی آموزش و پرورش ناحیه یک، بنا شد مسابقه احکام دختران مقطع ابتدایی به بعد از عید و همزمان با مسابقات آموزش عملی نماز موکول شود.
رحمتی تأکید کرد: در مرحله استانی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش، 2000 نفر از برگزیدگان مقاطع راهنمایی و متوسطه یک و دو ورود خواهند یافت که از این تعداد حدود 90 دانش‌آموز دختر و پسر برای شرکت در مرحله کشوری برگزیده خواهند شد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا