سیسمونی نوزاد چی لازمه؟


سیسمونی نوزاد چی لازمه؟

وقتی صحبت از چیدمان اتاق پیش می آید مادران به این فکر می کنند که چه نکاتی را باید در نظر بگیرند.

وقتی صحبت از چیدمان اتاق پیش می آید مادران به این فکر می کنند که چه نکاتی را باید در نظر بگیرند. اگر می خواهید اتاق و سیسمونی نوزاد شما با بقیه افراد دوست و فامیل فرق داشته باشد این توصیه ها به کارتان می آید.
سادگی سیسمونی نوزاد
یک پیشنهاد کلی به مادران این است که سیسمونی نوزاد را ساده در نظر بگیرند و به دنبال کاغذ دیواری‌های شلوغ و رنگارنگ نباشند. درست که کاغذ دیواری‌ها با داشتن طرح‌های کارتونی می توانند حس خوبی را به اطرافیان منتقل کنند اما لزومی ندارد که برای نوزاد نورسیده به دنبال شکل های متنوع و رنگ‌های تند باشید. توصیه می شود کاغذ دیواری‌ها را نسبتاً ساده و کم رنگ در نظر بگیرید. پیشنهاد طراحان دکوراسیون داخلی این است که از کاغذ دیوارهایی با طرح‌های کلاسیک و ساده استفاده کرده و روی دیوار طاقچه‌هایی قرار دهید تا بتوانید اسباب بازی ها را روی آن قرار دهید. هر وقت تمایل داشتید عروسک ها را تغییر دهید.

در چیدمان سیسمونی نوزاد خلاقیت به خرج دهید
برای اینکه سیسمونی نوزاد برای شما ارزان تر تمام شود و البته سلیقه خودتان به طور کامل در آن لحاظ شده باشد پیشنهاد می کنیم خودتان کمی خلاقیت به خرج دهید و ایده هایی را برای تزئین سیسمونی نوزاد پیاده کنید. مثلا می توانید نمونه‌هایی از صفحات یا جلد کتاب‌های قدیمی دوران کودکی‌تان را کپی بگیرید و داخل قاب قرار دهید. ۵ یا ۶ عدد از این قاب‌های کوچک تهیه‌کرده و آن‌ها را در یک یا دو ردیف کنار هم روی دیوار نصب کنید. به این ترتیب مهمان هایی که برای جشن سیسمونی به خانه شما می آیند با دیدن این ایده حسابی خوشحال می شوند و به یاد دوران کودکی خودشان می افتند.
قرمز را از سیسمونی نوزاد حذف کنید
نوزادی که به دنیا می‌آید سلول‌های چشم رشد یافته ای ندارد، در نتیجه نمی تواند کلیه رنگ‌ها را تشخیص دهد. به همین دلیل هنگام خرید وسایل سیسمونی لازم نیست که همه رنگ‌ها را در اتاقش قرار دهید. در ابتدا نوزاد فقط می‌تواند سه رنگ سیاه، سفید و خاکستری را تشخیص دهد و بعد به‌مرورزمان قادر به تفکیک سایر رنگ ها خواهد بود. در نتیجه توصیه می‌شود که در بدو تولد به سراغ رنگ‌های خنثی و ملایم بروید و به‌تدریج با بزرگ شدن کودک، رنگ‌های دیگر را به دکوراسیون اتاقش راه دهید. علاوه بر این توصیه طراحان داخلی به مادران باردار این است که از کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون سیسمونی نوزاد خودداری کنند. رنگ‌های ملایم‌تر مانند آبی آسمانی، سبز کمرنگ و صورتی انتخاب‌های مطلوب تری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...