تعبیر خواب سگ سیاه: 14 تعبیر و نشانه شناسی سگ سیاه در خواب


... نوشته تعبیر خواب سگ سیاه: 14 تعبیر و نشانه شناسی سگ سیاه در خواب اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

سگ‌ها فقط همراهانی وفادار برای ما انسان‌ها نیستند بلکه عشق آنها به انسان به قرن‌های قبل بر می‌شود و عشق بین انسان و سگ محکم‌ترین پیوند بین انسان و یک حیوان است. در اساطیر یونان با سگی به نام سِربِروس- نگهبان دنیای زیر زمین- آشنا می‌شویم. رم باستان نیز سگ‌های مقدس خودش را دارد: نگهبانان معروف غار ولکان. در مطالب پیشین نکات بسیار جالبی درباره انواع تعبیر خواب سگ بیان کردیم و در این نوشتار به تعبیر خواب سگ سیاه می پردازیم. با ما همراه باشید.

تعبیر خواب سگ سیاه: 14 تعبیر و نشانه شناسی سگ سیاه در خواب

پس همانطور که میبینیم سگ‌ها همواره در طول تاریخ در بسیاری از آهنگ ها، آثار هنری، گچ بری ها، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های تاریخی انسان‌ها را همراهی کرده‌اند.

باور عمومی سگ را حیوانی می‌داند که در هر زمان و شرایطی می‌توان به آن اطمینان کرد. سگ شریکی قابل اعتماد است؛ نه تنها در شکار که در زندگی روزمره برای انسان یاری وفادار به شمار می‌رود. این ویژگی هایی است که اسطوره‌ شناسی سلتی به سگ نسبت داده است و آن را همراهی شایسته برای خدایان و قهرمانان زمینی می‌داند.

سگ لباس جنگ بر تن می‌کند، در مواقع ضروری خشمی باور نکردی او را فرا می‌گیرد اما سلت‌ها به نیروی شفابخشی او هم ایمان دارند و در روابط خود با بیگانگان از همراهی سگ بهره‌مند می‌شوند.

نماد سگ سیاه در فرهنگ‌های مختلف جهان

فرهنگ مسیحی و چینی

۱. نماد ایمان و آینده

سگ در مسیحیت اگرچه حیوانی ناپاک به شمار می‌رود اما نماد ایمان و آینده است.

۲. نماد شادمانی

در فرهنگ چین، سگ نماد شادمانی و خوشحالی است. چینی‌ها بر این باورند که سگ‌ها نه تنها خانه را از هجوم افراد شرور محفوظ نگه می‌دارند بلکه از آن در برابر انرژی‌های منفی نیز محافظت می‌کنند.

۳. نماد مهربانی

همچنین در طالع بینی چینی سگ نماد یازدهمین برج فلکی است و مهربانی، وفاداری، بخشندگی، سخاوت و صمیمیت از ویژگی‌های متولدین این ماه به شمار می‌رود. طبق علم تعبیر خواب چینی، سگ در خواب نمادی از دوستی است و با توجه به جزییات خواب می‌تواند نشان دهنده امتحاناتی در زندگی واقعی باشد. همچنین سگ در خواب نشان دهنده طبیعت حیوانی ما است.

۴. نماد یاری کردن

در رابطه با برج‌های فلکی این را هم اضافه کنیم که در علم ستاره شناسی نوین، نشان سگ با سیاره‌های مارس و ژوپیتر و نماد دستگاه در ارتباط است. همچنین سگ در تاروت هم از اهمیت بالایی برخوردار است و از جنبه روانشناسی نمادی از نیاز ما به اعتماد کردن و همچنین افرادی است که در مسیر سنگلاخ‌ها به ما کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب غذا خوردن: ۷ تعبیر خوردن غذا و میوه در خواب

سایر فرهنگ ها

۵.رفتار تهدید آمیز

در دنیای عرب که ارزش سگ چیزی بیش از یک کیسه زباله نیست، سگ در خواب نمادی از مفهومی منفی است و دشمن خواب بیننده به شمار می‌رود. هر کاری که سگ در خواب انجام می‌دهد از قبیل پارس کردن، گاز گرفتن یا حمله کردن از نظر اعراب نوعی رفتار تهدیدآمیز از سمت دشمنان خواب بیننده است.

به این ترتیب، در تعبیر خواب عربی، اگر شما در خواب سگی را ببینید که به شما پارس می‌کند، تعبیر آن است که با فردی ناخوشایند وارد بحث و درگیری می‌شوید. یا دیدن سگی که در حال زوزه کشیدن است در خواب برای اعراب بدیمن و نشانه بیماری یا بدشانسی بسیار بزرگی است.

۶. تهمت خوردن از دیگران

در علم تعبیر خواب هندی نیز دیدن سگ در خواب تعبیری مشابه با تعبیر خواب عربی دارد. هندی‌ها بر این باورند که اگر در خواب ببینید که صدای پارس کردن سگی را می‌شنوید، به زودی کسی به شما تهمت می‌زند. اگر در خواب خود را در حال بازی کردن با سگ ببینید- طبق تعبیر خواب هندی- تعبیر آن است که دشمن در نهایت از شما دور می‌شود.

بنابر علم تعبیر خواب هندی، دیدن گروهی از سگ‌ها در خواب نماد آن است که ذهن ناخودآگاه شما به شما هشدار می‌دهد که بهتر است به خانواده خود توجه بیشتری نشان بدهید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب سگ‌بزرگ: ۱۰ تعبیر دیدن سگ بزرگ در خواب

۷. نماد روح شیطان

سگ سیاه حیوانی ترسناک و در انگلستان نمادی از روح و شبح است. طبق باور انگلیسی‌ها روح سگی که در خواب ظاهر شده است نمادی از مرگ است. سگ سیاهی که در خواب دیده می‌شود بزرگ تر از یک سگ معمولی است و معمولا چشمانی به رنگ قرمز آتشین دارد.

تعبیر خواب سگ سیاه: 14 تعبیر و نشانه شناسی سگ سیاه در خواب

مفهوم روانشناسی/ اجتماعی دیدن سگ در خواب

سگ در خواب- درست مثل زندگی واقعی- دارای دو وجه است. از یک طرف، سگ حیوان خانگی دوست داشتنی، عاشقی بی‌قید و شرط و وفادار است که فرد با او خاطرات بسیار زیبایی را رقم خواهد زد.

از طرف دیگر، سگ حیوانی شکارچی و درنده از خانواده گرگ‌ها است- حیوانی که ترس و وحشت را با خودش به همراه می‌آورد. در این وضعیت، سگ نمادی واضح و روشن از خصومت و خشونت است. از این دیدگاه، سگ تجسمی است از تمایلات جنسی وحشیانه و مردانه و همچنین نمادی از زندگی غریزی انسان به شمار می‌رود. سگ بازیگوش در خواب مرد نمادی از حسادت است. در حالیکه اگر خواب بیننده زن باشد و سگ بازیگوشی را در خواب ببیند، این خواب نشان دهنده رهایی و عدم محدودیت خواب بیننده در زندگی واقعی است.

مهم‌ترین تعابیر دیدن سگ در خواب عبارت است از وفاداری، وابستگی و نزدیکی به انسان و عشق و محبت. سگ نمادی از عشق و محبت بدون قید و شرط است و به همین دلیل سال‌هاست که سگ را تجسمی نمادین از روح هدایتگر انسان می‌دانند. فردیت و شخصیت وجودی رشد نیافته و پیچیدگی‌های ناشی از احساس حقارت ممکن است رابطه نزدیک سگ و انسان را به وابستگی بدل کند.

سگ یکی از نمادهایی است که معمولا در خواب دیده می‌شود. افراد بسیار زیادی هستند که خواب سگ را دیده و می‌بینند. وضعیتی که در آن سگ را در خواب خود دیده‌اید می‌تواند شکل‌های گوناگونی داشته باشد. بعضی اوقات در خواب خودتان را می‌بینید که در حال بازی کردن با سگ هستید و شاید این حیوان شما را به سمت مکان خاصی هدایت می‌کند.

با این وجود، معمولا سگ در خواب ترسناک و تهدیدآمیز است. فرد با دیدن سگ در خواب یا شنیدن صدای غرش یا دیدن حمله حیوان ممکن است ترس زیادی را تجربه کند.

تعبیر خواب سگ سیاه

۱. تعبیر کلی دیدن سگ سیاه در خواب

تعبیر دیدن سگ در خواب همیشه به موقعیتی که در خواب دیده شده است و آنچه که در خواب تجربه شده بستگی دارد. اما این جنبه‌ها هم می‌توانند خللی در تعبیر خواب به وجود آورده و آن را منحرف کنند.

همچنین برای تعبیر خواب خود بهتر است شکل سگی که در خواب دیده‌ایم و رنگ آن را هم مورد توجه قرار بدهیم. دیدن سگ سیاه در خواب تجربه‌ای کاملا نمادین است و تعابیر جالب توجهی را به همراه دارد. برای اینکه تعبیر درستی از دیدن سگ سیاه در خواب داشته باشیم بهتر است ویژگی‌های سگی که در خواب دیده‌ایم و آنچه که سگ در خواب انجام می‌دهد را مورد توجه قرار بدهیم.

متداول‌ترین نمونه از خواب هایی که در آن سگ سیاهی را می‌بینیم از این قرار است: سگ سیاه خانگی یا ماستیف- یکی از انواع سگ‌های نگهبان- را در خواب می‌بینیم: اندازه سگ سیاهی که در خواب دیده می‌شود تاثیر قابل توجهی در تعبیر آن دارد. برخی اوقات هم سگ سیاه بسیار کوچکی را در خواب خود می‌بینیم.

اگر سگی که در خواب دیده‌اید هم سیاه و هم کوچک است، پس دسیسه یا فتنه‌ای برایتان رخ می‌دهد که تا حدودی شما را دچار دردسر می‌کند.

سگ سیاه نمادی از دشمنی و خصومت در محیط پیرامون خواب بیننده است. با این وجود، اندازه کوچک سگی که در خواب دیده‌اید نشان دهنده آن است که این خصومت و دشمنی نوعی سوءتفاهم یا چیزی شبیه به آن است.

۲.تعبیر خواب سگ سیاه بزرگ

اگر در خواب سگ سیاه و بزرگی ببینید که حتی ممکن است از آن هم بترسید، تعبیر آن است که دنیای عاطفی و احساسی نقشی پررنگ در زندگی شما بازی می‌کند.

احساسات منفی مرتبط با فرد یا هدفی خاص درحال‌حاضر نه تنها هوش و حواس شما را در دنیای مرئی به خود معطوف داشته است بلکه ذهن ناخودآگاهتان هم در دنیای خواب همین وضعیت را تجربه می‌کند.

آیا چیزی وجود دارد که شما را نگران کرده است؟ این احساسات تاثیری بازدارنده روی زندگی روزمره شما دارند. سعی کنید به آنها رسیدگی و آنها را برطرف کنید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب سگ: ۴۰ تعبیر دیدن سگ در خواب از نظر تحلیلگران خواب

۳. تعبیر خواب سگ سیاهی که پارس می‌کند

اگر در خواب ببینید که ناگهان سگی در مقابل شما ظاهر می‌شود و شروع به پارس کردن می‌کند و تازه متوجه می‌شوید که این حیوان سگی سیاه رنگ است، احتمالا مشتاق هستید که بدانید تعبیر خوابی که دیده‌اید چه می‌تواند باشد. باید بدانید که این خواب به شما هشدار می‌دهد و از مشایعت و همراهی نادرستی خبر می‌دهد.

شاید در دایره دوستان یا آشنایان شما فردی وجود دارد که حرف‌های ناخوشایندی در مورد شما می‌زند.

حتی در محیط‌های حرفه‌ای هم ممکن است همکاران برای هم دسیسه چینی کنند یا اقدام به توطئه علیه یکدیگر کنند. سگ سیاه نمادی است که به شما هشدار می‌دهد شخصی در نزدیکی شما وجود دارد که موجب ضرر و خسارتی برای شما خواهد شد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب طاووس: ۱۵ تعبیر دیدن طاووس در خواب

۴. تعبیر عمومی و رایج دیدن سگ سیاه در خواب

بطور کلی، سگ در خواب نمادی از دوستی، رابطه و با هم زندگی کردن در یک خانواده است. دیدن سگ در خواب نشان دهنده رابطه نزدیک خواب بیننده با عزیزانش است. با این وجود، سگ سیاه در خواب نمادی منفی و ناخوشایند است که خبرهای بدی را برای خواب بیننده به همراه می‌آورد.

با توجه به مقدمه‌ای که در بالا گفته شد، در مجموع، سگ سیاه در خواب به خواب بیننده از حضور دشمنان و تدابیر خصمانه و خشونت آمیز هشدار می‌دهد. پس اگر در خواب ببینید که با سگ سیاهی روبه‌رو می‌شوید یا سگ سیاهی را می‌بینید، تعبیر آن است که حتی اگر در دنیای واقعی در محیط اجتماعی خود احساس امنیت و آرامش را تجربه می‌کنید اما باید بدانید که زیر این آرامش سطحی و ظاهری و در لایه‌های عمیق تر دوستان و همکارانی دارید که نیت‌های خوب و خیرخواهانه‌ای در مورد شما ندارند.

یک نفر از دوستان یا همکارانتان دسیسه‌ای را علیه شما یا دیگری طرح ریزی می‌کند و در آینده نزدیک به شما یا دیگری خیانت می‌کند. پس باید مراقب باشید. به چه کسی می‌توانید واقعا اعتماد کنید؟

بعلاوه، بطور کلی نماد سگ سیاه همواره نشان دهنده خطرات و شکست‌های حتمی و قریب الوقوع است. در این وضعیت هم، خواب بیننده باید در زندگی واقعی خود رعایت احتیاط را شدیدا به جای آورد.

خواب بیننده باید همواره به عواقب رفتار و تصیمیم هایی که می‌گیرد خوب فکر کند، از گرفتن تصمیم‌های هیجانی و قرار گرفتن در موقعیت‌های ناامن دوری کند.

۵. تعبیر روانشناسی دیدن سگ سیاه در خواب

از دیدگاه روانشناسی، دیدن سگ سیاه در خواب نمادی جنسی است. این حیوان در خواب به غرایز و محرکات خود اشاره می‌کند. روانکاوها بر این باورند که فرد هنگامی سگ سیاهی را در خواب می‌بیند که قادر نیست در برابر امیال و توهمات وابسته به عشق شهوانی در زندگی واقعی پاسخگو باشد.

این وضعیت شاید نتیجه این حقیقت باشد که خواب بیننده هنوز جنبه‌های مشخصی از تمایلات جنسی خود را کشف نکرده یا آنها را نپذیرفته است. در این صورت، هوشمندی و آگاهی برتر با استفاده از نماد سگ سیاه در خواب از خواب بیننده می‌خواهد تا نیازهای سرکوب شده خود را با دقت بیشتری مورد کاوش قرار داده و به آنها در زندگی واقعی‌اش رسیدگی کند.

برخی اوقات هم دیدن سگ سیاه در خواب علامت نزدیک شدن بحرانی در رابطه است. حسادت بیش از اندازه این بحران را به وجود می‌آورد.

۶. تعبیر معنوی از دیدن سگ سیاه در خواب

از دیدگاه معنوی و روحانی، دیدن سگ سیاه در خواب نمادی از راهنما و هدایتگری در جهان زیرین( جهان زیرزمینی) است. بر اساس این باور، سگ سیاه در خواب حامل بداقبالی و بدبختی برای هر کسی خواهد بود.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -فاطمه یحیی

منبع:mydreamsymbolism

تعبیر خواب سگ سیاه: ۱۴ تعبیر و نشانه شناسی سگ سیاه در خواب

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال