به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسمی ظهر سهشنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر حوزه آموزش، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی کیفی برای تمام دورههای تحصیلی اظهار داشت: دوران ابتدایی مهمترین و اساسیترین دوره تحصیلی با توجه به سن دانش آموزان است و به همین منظور باید به طور خاص برنامههای این دوره مهم مورد توجه قرار گیرد.
قاسمی با اشاره به برنامههای وزارت آموزش و پرورش در ۲ سال گذشته جهت کیفی سازی این دوره افزود: یکی از برنامههای مهم در این راستا پررنگ کردن بازی در برنامههای تربیتی است که میتواند زبان مشترک میان کودکان و اولیای مدرسه ایجاد کند.
وی تصریح کرد: سال گذشته دو هزار اتاق بازی در ۱۰ استان کشور راه اندازی شد و در سال آینده نیز تصمیم به افزایش اتاقهای بازی به ۱۰ هزار اتاق در همه استانهای کشور است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه بازی میتواند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در زمینه یادگیری و شکلگیری شخصیت و هویت بچهها نقش بسزایی داشته باشد اضافه کرد: با استفاده صحیح از روشهای و وسایل بازی در زمان و مکان مناسب، بازی باعث یادگیری قوانین و تبعیت از آن در فعالیتهای گروهی میشود.
قاسمی ضمن اشاره به طرح جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب عنوان کرد: تکالیف مهارت محور نقش بسزایی در ایجاد خلاقیت در دانش آموزان دارد و میتواند کمک کند تا تمام استعدادهای بالقوه دانش آموزان شکوفا شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان ما در آموزش ۱۲ ساله فقط رونویسی میکنند افزود: رونویسی باعث شده تا دانش آموزان فارغ التحصیل در نوشتن متن یک صفحهای خود را دچار مشکل ببینند و در نوشتن فقط قابلیت رونویسی داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه آموزگاران برای تحقق اهداف آموزشی تکالیف مهارت محور گام بردارند یادآور شد: با جایگزین شدن تکالیف مهارت محور به جای مشق شب، دانش آموزان با کسب مهارتهای عملی افرادی مسئولیت پذیر خواهند شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمود قاسمی ظهر سهشنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر حوزه آموزش، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی کیفی برای تمام دورههای تحصیلی اظهار داشت: دوران ابتدایی مهمترین و اساسیترین دوره تحصیلی با توجه به سن دانش آموزان است و به همین منظور باید به طور خاص برنامههای این دوره مهم مورد توجه قرار گیرد.
قاسمی با اشاره به برنامههای وزارت آموزش و پرورش در ۲ سال گذشته جهت کیفی سازی این دوره افزود: یکی از برنامههای مهم در این راستا پررنگ کردن بازی در برنامههای تربیتی است که میتواند زبان مشترک میان کودکان و اولیای مدرسه ایجاد کند.
وی تصریح کرد: سال گذشته دو هزار اتاق بازی در ۱۰ استان کشور راه اندازی شد و در سال آینده نیز تصمیم به افزایش اتاقهای بازی به ۱۰ هزار اتاق در همه استانهای کشور است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه بازی میتواند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در زمینه یادگیری و شکلگیری شخصیت و هویت بچهها نقش بسزایی داشته باشد اضافه کرد: با استفاده صحیح از روشهای و وسایل بازی در زمان و مکان مناسب، بازی باعث یادگیری قوانین و تبعیت از آن در فعالیتهای گروهی میشود.
قاسمی ضمن اشاره به طرح جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب عنوان کرد: تکالیف مهارت محور نقش بسزایی در ایجاد خلاقیت در دانش آموزان دارد و میتواند کمک کند تا تمام استعدادهای بالقوه دانش آموزان شکوفا شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان ما در آموزش ۱۲ ساله فقط رونویسی میکنند افزود: رونویسی باعث شده تا دانش آموزان فارغ التحصیل در نوشتن متن یک صفحهای خود را دچار مشکل ببینند و در نوشتن فقط قابلیت رونویسی داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه آموزگاران برای تحقق اهداف آموزشی تکالیف مهارت محور گام بردارند یادآور شد: با جایگزین شدن تکالیف مهارت محور به جای مشق شب، دانش آموزان با کسب مهارتهای عملی افرادی مسئولیت پذیر خواهند شد.
کد خبر 4598329