عضویت2600گلوگاهی در سجا/احیای هنرهای اسلامی در دستور کار کانون های مساجد


عضویت2600گلوگاهی در سجا/احیای هنرهای اسلامی در دستور کار کانون های مساجد

حجت الاسلام علیخانی نقطه امتیاز کانون های مساجد با بقیه نهادها که در مساجد کار می کنند هنری بودند کانون ها دانست وگفت: تلاش داریم به همت کانون های مساجد هنرهای اسلامی و مهارت های خوب زیستن را با توجه به اینکه مخاطب ما نوجوان و جوان هستند، توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«محمودعلیخانی» امروز(9اردیبهشت) در دیدار حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی امام جمعه شهرستان گلوگاه با اشاره به فعالیت 23در این شهرستان اظهار کرد: 2هزار و 600نفر از گلوگاه به عنوان بچه های مسجد در سامانه سجا نام نویسی کردند.

وی نقطه امتیاز کانون های مساجد با بقیه نهادها که در مساجد کار می کنند هنری بودند کانون ها دانست وافزود: کانون‌های مساجد علاوه بر آن که در بحث هنرهای هفت‌گانه فعالیت می‌کنند، تلاش داریم هنرهای اسلامی و مهارت های خوب زیستن را با توجه به اینکه مخاطب ما نوجوان و جوان هستند را توسعه دهیم.

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه جوانان در بیشتر کانون فرهنگی و هنری مساجد مازندران با امام جماعت مساجد، همکاری خوبی دارند، گفت: کتابخوانی یکی از فعالیت های مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که با توجه به سرانه مطالعه پایین در کشور، کانون های مساجد با اجرای طرح «شنبه های کتاب» به مطالعه توجه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: طرح تلاوت نور از کانون فرهنگی و هنری مساجد آغاز شد که در حال حاضر با رویکرد خوب و قرائت یک صفحه از قرآن کریم به همراه ترجمه و تفسیر آیات در مساجد، اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در گذشته مساجد با هنر آمیخته بود، ادامه داد: امروزه متاسفانه مساجد از معماری اسلامی فاصله دارند.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه مناجات خوانی یکی از هنرهای اسلامی است که نسل جدید از این هنر بدرستی اطلاع ندارند، افزود: همچنین به جهت رشد تکنولوژی و بهره مندی از رایانه و تایپ متن ها دیگر کمترکسی به سراغ خطاطی و خوشنویسی می رود که احیای این هنرها در کانون های مساجد استان مورد توجه است.

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه هنرهای روز همانند تئاتر و سرود برای نسل جدید جذبه دارد، افزود: تقویت و حمایت گروه های تئاتر و سرود بچه های مسجد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته سرانه فرهنگی به تمامی کانون های فرهنگی هنری به صورت برابر توزیع می شد، افزود: این سرانه در سال جاری به کانون هایی که طرح های فرهنگی قابل اجرا و دفاع ارائه نمایند اختصاص می یابد.

حجت الاسلام علیخانی از برگزاری جشنواره هنرهای اسلامی همزمان با ماه رمضان درکانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

پایان پیام/286


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر امور خارجه بانجول را به مقصد تهران ترک کرد