صادرات کالاهای غیرنفتی هرمزگان 44 درصد افزایش یافت


صادرات کالاهای غیرنفتی هرمزگان 44 درصد افزایش یافت

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و پویایی اقتصاد، گفت: میزان صادرات غیرنفتی هرمزگان در سال گذشته در همسنجی با سال قبل تر 44 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان اظهار داشت: پارسال افزون بر دو میلیارد و 700 میلیون دلار محصولات و کالاهای تولیدی استان هرمزگان از گمرکات این استان صادر شد.
وی با اشاره به رشد صادرات کالا از هرمزگان به کشورهای عمان وقطر درسال گذشته،گفت: میزان صادرات به عمان در سال گذشته 615 میلیون دلار و به کشور قطر 89 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال قبل تر به ترتیب 75 و 25 درصد رشد داشته است.
استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته 8 مجوز مرز رسمی برای مناطق مختلف استان صادر شد و امسال نیز 5 مجوز جدید مرز رسمی برای مناطق ساحلی و بندری در هرمزگان صادر شده که این امر در رونق صادرات کالاهای غیرنفتی بسیار موثر بوده است.
همتی خاطرنشان کرد: برای امسال نیز صادرات 3 میلیارد و 500 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و محصولات تولیدی استان هرمزگان هدفگذاری شده است.
وی تاکید کرد: توسعه صادرات یکی از راه های مهم رونق تولید و اشتغال و تقویت پول ملی است و همه ما باید حامی صادرکنندگان کالا باشیم و کمک ها و خدمات لازم را به آنها ارایه دهیم.
استاندار هرمزگان افزود: از صادرکنندگان هم انتظار داریم ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند تا به اقتصاد کمک شود.
7198/6048


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!