اولیانوف: ایران قصد ندارد همکاری‌ها در سطح عالی با آژانس را کاهش دهد


اولیانوف: ایران قصد ندارد همکاری‌ها در سطح عالی با آژانس را کاهش دهد

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت ایران اطمینان داده است کاهش تعهدات برجامی اعلام شده، بر همکاری‌ها در سطوح عالی میان تهران و این نهاد تاثیری نخواهد داشت.

اولیانوف: ایران قصد ندارد همکاری‌ها در سطح عالی با آژانس را کاهش دهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت ایران این اطمینان را داده است که کاهش تعهدات برجامی اعلام شده، بر همکاری ها در سطوح عالی میان این کشور و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاثیری نخواهد گذاشت.

اولیانوف در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت نمایندگان ایران در نشستی با دیپلمات ها در وین اتریش، اعلام کردند تمهیدات اعلام شده از سوی ایران در هشتم مه به هیچ وجه تاثیری بر همکاری ها در سطوح عالی میان تهران و این نهاد نخواهد داشت.

هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی و در پاسخ به بدعهدی غرب از تعلیق بخشی از تعهدات برجامی ایران خبر داد. او در سخنرانی خود اظهار کرد: «برجام تصریح می‌کند که چنانچه برخی از اعضاء توافق را نقض نمایند، بند بیست و شش و بند‌های سی و شش این حق را به ما داده است تا این موضوع را در کمیسیون مشترک مطرح نماییم و تعهداتمان را کاهش دهیم. امروز ما از تعهداتمان می‌کاهیم، ولی از توافق خارج نمی‌شویم».

توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین از اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود است. بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف شهاب سنگ در مسیر ورودی یک خانه+عکس