اجرای 20 ویژه برنامه جشن های رمضان در کانون های مساجد


اجرای 20 ویژه برنامه جشن های رمضان در کانون های مساجد

کمالی زرکانی از اجرای 20 ویژه برنامه جشن های رمضان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و با محوریت دفتر توسعه و ترویج فعالیت های قرآن و عترت و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کانون های مساجد این استان خبرداد.

دکتر « رضا کمالی زرکانی »، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فراهم نمودن شرایط برای بهره مندی اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار از آثار، برکات و فیوضات ماه مهمانی خدا، ویژه برنامه های جشن های رمضانیه را با محوریت دفتر توسعه و ترویج فعالیت های قرآن و عترت اداره کل و با مجری گری کانون های فرهنگی هنری مساجد تدارک دیده است.

وی از برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و استانی به عنوان شاخص ترین این برنامه ها یاد کرد و افزود: نشست علمی تخصصی با موضوع « تمدن نوین اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و عترت» با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه با هدف تبیین گام دوم انقلاب از دیگر برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های ترتیل، اذان، حفظ ۵ و ۱۰ جزء قرآن و حفظ ۵ دعای اول صحیفه سجادیه را از دیگر برنامه های جشن های رمضان ذکر کرد.

وی ادامه داد: برپایی جلسات تدبر در قرآن و تفسیر با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان قرآنی مذهبی و جشن روزه اولی ها ویژه دختران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش دیگری از این برنامه هاست.

کمالی زرکانی از توزیع قرآن و نهج البلاغه بین مساجد متقاضی و مجری طرح تلاوت نور و برنامه های فرهنگی هنری با محوریت قرآن به عنوان شاخص ترین برنامه های جشن های رمضان نام برد که با شکوه هرچه تمامتر در سطح کانون های مساجد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این برنامه ها تا اواخر ماه مبارک رمضان در کانون های فرهنگی هنری اجرا خواهد شد، افزود: موسسات قرآنی و کانون های مساجد که از زیر مجموعه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می شوند در طول سال در فعالیت های متعددی در حوزه قرآن و عترت فعالیت دارند.

گفتنی است؛ ماموریت اجرای ویژه برنامه های « جشن های رمضان » از سوی معاونت توسعه فعالیت های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به استان هرمزگان محول شده است.

پایان پیام/88

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مطالبۀ قیمت در اختلاف متراژ ملک با سند /پاسخ از آیت الله خامنه ای