لزوم ایجاد دهکده لجستیک در جهرم


لزوم ایجاد دهکده لجستیک در جهرم

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان، بر لزوم احداث دهکده لجستیک در جوار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضایی کوچی یکشنبه 19 خرداد در جلسه پیگیری استقرار دهکده لجستیک جهرم گفت: با توجه به موقعیت و قابلیت‌های این شهرستان، احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جهرم، رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت و ظرفیت اقتصادی جدیدی نیز برای استان فارس ایجاد خواهد کرد .

فخرو مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی جهرم نیز برای مشارکت در احداث دهکده لجستیک در کنار منطقه ویژه و پتروشیمی اعلام آمادگی کرد و گفت: در فاز اول حدود ۱۰۰ هکتار زمین با امکانات تأسیساتی و زیرساخت‌های اولیه برای راه اندازی دهکده لجستیک در نظر گرفته ایم و انتظار داریم که با راه اندازی دهکده لجستیک حمل ریلی برای محصولات و فرآورده‌های منطقه ویژه و پتروشیمی فراهم شود .

حسن زاده مدیرکل لجستیک راه آهن ضمن اشاره به اینکه احداث و راه اندازی تعدادی از دهکده‌ها و مراکز لجستیکی به راه آهن محول شده است، گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در زمینه احداث این مراکز لجستیک برنامه ریزی و مطالعات لازم را انجام و در تعدادی از آن‌ها نیز کار اجرایی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌ها و تأسیسات اولیه و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث پایانه‌های کالا و کانتینر و نظارت بر عملکرد آن‌ها در مراکز از وظایف راه آهن است که باید با مساعدت و کمک مسئولین استانی و بخش خصوصی انجام شود.

حسن زاده گفت:جانمایی مراکز لجستیکی باید با در نظر گرفتن شرایط، استانداردها و مقررات راه اهن برای اتصال شبکه ریلی به آن‌ها باشد .

وی ادامه داد: برای تسریع در روند احداث دهکده لجستیک جهرم کمک مسئولین در تحویل زمین و اخذ مشاور می‌تواند کمک شایانی کند.

وحید علیقارداشی مدیرکل دفترمهندسی زیر بنایی راه آهن نیز گفت: در طرح جدید توسعه خطوط ریلی فارس که شیراز را به جهرم و گلگهر متصل می‌کند و توسط مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده، با توجه به داشتن صنایع مختلف در شهرستان جهرم، احداث لجستیک در این شهرستان می‌تواند نقش موثری داشته باشد .

او گفت: احداث دهکده لجستیک رونق منطقه ویژه اقتصادی را نیز بیشتر خواهد کرد و چنانچه بخواهیم برای ساخت این مرکز از اعتبارات محدود عمرانی استفاده کنیم شاید سال‌ها به طول بینجامد لذا این کار باید باهمکاری سرمایه گذار انجام شود .

به گزارش ایسنا، منطقه ویژه اقتصادی جهرم که یکی از پنج منطقه ویژه مصوب در استان فارس به شمار می‌رود، در جاده شیراز به جهرم و در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری شهر جهرم واقع شده است.

این منطقه ویژه زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمدرو) و با گرایش تجاری - صنعتی در قالب ۲ فاز راه اندازی خواهد شد.

فاز نخست این منطقه در فضایی به وسعت حدود ۷۳ هکتار و فاز دوم آن در زمینی به مساحت حدود ۲۶۶ هکتار و در مجموع این منطقه ویژه اقتصادی در ۳۳۹ هکتار آماده بهره برداری خواهد شد .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه