تاسی به سیره عملی اهل بیت (ع) در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است


تاسی به سیره عملی اهل بیت (ع) در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

گنبدکاووس - ایرنا - مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان گنبدکاووس معتقد است که مبانی جامعه شناسی و سبک زندگی اهل بیت (ع) که نشات گرفته از سیره نبوی و قرآن است و الگو قراردادن سیره و زندگی این بزرگواران از سوی خانواده ها بالاخص زوج های جوان می تواند از بروز آسیب های اجتماعی از جمله طلاق جلوگیری نماید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر مظفری روز سه شنبه در جمع اساتید شیعه و اهل سنت دانشگاه پیام نور گنبدکاووس با موضوع سیره رضوی، اظهار داشت: جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به مبانی جامعه شناسی برگرفته از سیره زندگی اهل بیت (ع) دارد که خود نشات گرفته از سیره نبوی و کتاب قرآن است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به آنچه که آن را روند رو به رشد آسیب های اجتماعی در جامعه دانست، گفت: فاصله گرفتن از سیره زندگی اهل بیت (ع) از سوی جامعه اسلامی و خانواده ها، ظلم به این بزرگواران است.

حجت الاسلام مظفری با ذکر احادیثی از امام رضا (ع) در خصوص سبک زندگی اسلامی و ازدواج جوانان، اضافه کرد: معیارهایی که این امام معصوم برای خانواده ها و جوانان بویژه قبل از ازدواج و ضرورت شناخت کامل خانواده ها و زوجین نسبت به هم می گذارد، نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارد.

وی تصریح کرد: امروز جامعه بشدت نیاز به عمل کردن به سیره اهل بیت (ع) دارد و استادان دانشگاه ها بایستی بیش از پیش فضائل و سیره این بزرگواران را برای نسل جوان بیان نمایند.

مسئول دفتر امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست که چند تن از خدام رضوی دوازدهمین کاروان زیر سایه خورشید هم حضور داشتند، گفت که بهترین دستورالعمل ها برای زندگی دنیوی و اخروی اعم از مادی و معنوی و جسمی و روحی، در کلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آمده است که باید به آن توجه و عمل کنیم.

حجت الاسلام علی بیات افزود: در پرتو عمل به سیره زندگی اهل بیت (ع) که تماماً برگرفته از قرآن و سیره نبی مکرم اسلام (ص) است، سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت عاید جامعه می شود و آسیب های اجتماعی نیز از جامعه و خانواده ها رخت بر می بندد.

به گزارش ایرنا، دکتر رضا یازرلو رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس نیز در این نشست، آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها بالاخص نسل جوان را در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: این مرکز آموزش عالی در یک سال و نیم گذشته حدود ۱۵۰ کارگاه آموزشی با موضوعات مختلف از جمله کاهش آسیب های اجتماعی، استحکام خانواده ها، ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی برای دانشجویان و همکاران برگزار کرده است.

در پایان این نشست شرکت کنندگان با قرائت صلوت خاصه امام رضا (ع) که توسط یکی از خادمان بارگاه رضوی قرائت شد، پرچم بارگاه ملکوتی آن امام رئوف را تبرک کردند.

تاسی به سیره عملی اهل بیت (ع) در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس از روز دوشنبه ۱۷ تیرماه میزبان چند تن از خدام رضوی در قالب دوازدمین کاروان زیرسایه خورشید است که برگزاری جشن دهه کرامت در دارالایتام امام سجاد (ع)، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان شهدای ۱۲ دی، بازدید از چند شرکت دانش بنیان، دیدار با خانواده شهید فرقانی، بازدید از مؤسسه مهر آفرینان جوان گنبد از سمن‌های نمونه کشور در حوزه مشاوره و ترک اعتیاد، شرکت در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی در روستای سیل زده تکه لر، افتتاح دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مسجد قائمیه از برنامه های روز گذشته خدام رضوی در این شهرستان بود.

دیدار با پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه سپاه، حضور در جمع مددجویان اداره زندان، شرکت در نشست علما و اساتید شیعه و اهل سنت گنبدکاووس پیرامون سیره رضوی در دانشگاه پیام نور و در ادامه دیدار با اعضای هیأت خادم الائمه، شرکت درجشن دهه کرامت در روستای زابل آباد و حضور در مراسم جشن زیرسایه خورشید در امامزاده یحیی بن زید (ع) از برنامه‌های روز دوم حضور خدام رضوی در این شهرستان است.

همچنین قرار است، خدام رضوی شب ۲۱ تیرماه در مراسم جشن دهه کرامت در محل آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس شرکت نمایند.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها